AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #1 Skrevet 21. mars 2019 Svigermor er død, og jeg lurer på hvor jeg skal sitte i begravelsen, skal jeg sitte med min mann, altså sønnen hennes, eller må jeg sitte lengre bak siden jeg bare er inngiftet i familien? Og barna altså barnebarn skal de sitte med far eller meg? Anonymkode: 5a99a...036
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #2 Skrevet 21. mars 2019 Du skal sitte ved din mann og dine barn. Man er da EN familie. Anonymkode: 39088...f3a 10 1
Meadow Skrevet 21. mars 2019 #3 Skrevet 21. mars 2019 Selvfølgelig skal du sitte ved siden av mannen din. 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #4 Skrevet 21. mars 2019 Dere sitter selvfølgelig sammen. Anonymkode: 09fa5...17d
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #5 Skrevet 21. mars 2019 Du sitter selvfølgelig med mannen din, foran. Eneste unntaket er hvis barna er så små at dere sannsynligvis må løpe litt inn og ut, men i så tilfelle ville jeg alliert meg med besteforeldrene (dine foreldre) slik at de kunne være der for barna i kirka mens du er der for mannen din. Anonymkode: 4d57f...330 5
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #6 Skrevet 21. mars 2019 Dere sitter sammen på en av de første benkene med barna mellom dere hvis barna er forholdsvis unge. Eldre barn sitter ofte sammen med fettere og kusiner på benkene bak foreldrene. Slik har i hvert fall vi gjort det. Anonymkode: ae092...8a9 1
CrystalGold Skrevet 21. mars 2019 #7 Skrevet 21. mars 2019 Det kommer ann på hvor mange søsken mannen din har, vis det er slik at mannen har såpass mange søsken at de fyller en hel rad så sitter du med barna på andre rad. Men vis det er plass til deg og barna på første rad så sitter dere på første rad med mannen. Det er gjerne slik at første rad er forbeholdt barna til den avdøde også går det i arverekkefølgen derfra. Partner til barn av den avdøde sitter gjerne alltid på en av de 2 første radene. (I min familie hvertfall) 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #8 Skrevet 21. mars 2019 4 minutter siden, CrystalGold skrev: Det kommer ann på hvor mange søsken mannen din har, vis det er slik at mannen har såpass mange søsken at de fyller en hel rad så sitter du med barna på andre rad. Men vis det er plass til deg og barna på første rad så sitter dere på første rad med mannen. Det er gjerne slik at første rad er forbeholdt barna til den avdøde også går det i arverekkefølgen derfra. Partner til barn av den avdøde sitter gjerne alltid på en av de 2 første radene. (I min familie hvertfall) I min familie sitter vi familie for familie, fordi man trenger en hand og en skulder i situasjonen, både store og små. Det er viktigere enn at noen må sitte på andre rad. Men her finnes det absolutt ingen fasit. Synes familien bør diskutere sammen i forkant og bli enige. Kirken er ikke stedet for slike diskusjoner, og det er heller ikke godt om noen blir sittende igjen med vonde følelser. Anonymkode: 4d57f...330 3
CrystalGold Skrevet 21. mars 2019 #9 Skrevet 21. mars 2019 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: I min familie sitter vi familie for familie, fordi man trenger en hand og en skulder i situasjonen, både store og små. Det er viktigere enn at noen må sitte på andre rad. Men her finnes det absolutt ingen fasit. Synes familien bør diskutere sammen i forkant og bli enige. Kirken er ikke stedet for slike diskusjoner, og det er heller ikke godt om noen blir sittende igjen med vonde følelser. Anonymkode: 4d57f...330 Selvfølgelig, men i en kirke er det gjerne benker/sitteplasser på både Venstre og høyre side. Så den avdødes nermeste pårørende(ektefelle/partner, barn m ektefelle/partner og barnebarn) sitter gjerne på venstre side også sitter avdødes søsken m/familie på høyre side. Det er i hvertfall sånn vi har gjort det i min familie. Endret 21. mars 2019 av CrystalGold
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #10 Skrevet 21. mars 2019 Det finnes vel ikke akkurat en fasit. Men her sitter vi sammen med den vi evt er i forhold med hvis vi vil det. Samboer satt med meg når bestefar skulle begraves og det var en utrolig god trøst å ha siden moren min så klart hadde det tungt nok, der satt alle søsknene sammen istedet og partner på benken bak. Anonymkode: e11dd...393
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #11 Skrevet 21. mars 2019 Det mest naturlige er helt klart å sitte med mannen din. Og at barna deres sitter med dere Anonymkode: 2fc75...745
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #12 Skrevet 22. mars 2019 Da min manns bestemor døde satt jeg med mannen min for å støtte. I tillegg fikk (tok) jeg ansvar for lommetørklær, jakker etc siden de andre naturlig nok var for opprørte til å tenke over slikt. Dersom vi hadde hatt barn da ville jeg hatt ansvar for å passe på dem, og eventuelt tatt dem med ut om nødvendig. Anonymkode: 85481...038
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå