Gå til innhold

Noen som har noen tips til campingtur i Europa?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle sammen,

Det sier seg jo egentlig selv, hva jeg skal spørre om... men min familie og jeg har tenkt oss på campingtur/teltur nedover i Europa i sommer. Vi er en familie som består av seks (7), 2 voksne, 4 barn og en hund. Jeg lurer altså på om dere har noen tips til diverse campingplasser, og land for så vidt. (siden vi ikke har bestemt oss enda) Italia og gardasjøen står sterkt for oss alle, men vet dere om noen fine steder i land som f.eks Tyskland, Østerrike, Frankrike og Danmark? Som mor er det egentlig viktig for meg at barna har noe å gjøre på, og at vi kan finne steder å spise.

Og hvordan er det med pakningen? Noe spesielt man må ta med seg eller tenke på før en eventuell avreise?

Setter stor pris på alle svar!

Anonymkode: 2711d...3a0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kroatia, Krk Island. Har campet der. Backpacket 2 ganger rundt denne delen av Kroatia. Anbefales. Krystallklart vann og sååå pent :)

Anonymkode: bc35f...f7b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil anbefale England :)  Jevnt over høy standard til greie priser. I tillegg er det et land med variert natur og mange utrolig koselige småbyer, samtidig som avstander er korte og man får sett veldig mye uten å tilbringe det meste av ferien i bilen....  også et pluss at man kan kommunisere med alle siden språket er kjent.  (Jeg anbefalte denne typen ferie for en nabofamilie for fem år siden, og i sommer skal de campe i England for femte gang 😊)

Anonymkode: 0a285...4a1

Skrevet

Italienerne er rå på camping da, min definitive favoritt :) Og så har de så mye kystlinje å gjøre det på, for oss som liker å bade i tillegg til historie, natur, mat og morsom trafikk. Og de har hele spekteret av campinger, helt opp til 5* selv om vi sjelden har blitt skuffa av 2* eller 3*.. På 4 og 5* har du alltid basseng og kveldsunderholdning, supermarket m.m. Er det kyst i nærheten er du nesten sikker at campingen din har sikra seg tilgang en godt område av stranda. Og uansett stjerner har vi vel nesten tilgode å ikke finne minimum 1 stk pizzeria eller ristorante på plassen eller like i nærheten. 

Bare google campeggio italia så får du opp masse å velge i. Kjører du etter dagsfølelsen som vi gjør, er det lurt å begynne å se seg om etter sted å stoppe rundt kl 18, sånn i tilfelle det skulle være fullt og dere må prøve 1 eller 2 til. Det skjer nesten ikke at det ikke er noe ledig, men når det blir mørkt blir det plutselig mørkt og da er det greit å være på plass..

Jo lenger sør dere kommer, desto viktigere er det å være strategisk når teltet blir plassert, med tanke på hvor sola står opp og går ned. Etter å ha bomma på dette noen ganger vil du forstå hvor HETT innsiden av et telt kan bli i 30+ ;) Hint: under trær eller annen solskjerming er safe, og et større telt gir mer luft enn et lite. Sør for alpene trenger dere hverken dyner eller soveposer, bare et sengetrekk eller tynt teppe, og godt underlag seff. Til og med Alpene er sovepose e.l nødvendig.

Kroatia har også masse deilig kyst, er litt som Italia bare mye billigere og mere eh, stein. Vannet er vakkert klarklart men underlaget er stein -ikke sand- oftere brådypt og kan være av forskjellige nivåer mellom iskaldt og kjølig, iallefall første delen av sommeren. Husk badesko, sjø-pinnsvin trives på stein. Mye bra campingplasser også i Kroatia, og Baska på Krk som en har nevnt over må være på topp10 av de fineste stedene jeg har svømt. Og kaldeste 😂

Ellers er franske Korsika en skjønn bevart hemmelighet. Haugevis av 'maldiviske' strender spesielt i sørøst, få turister i forhold til opplevelsen. Stikkord bil, telt, vill natur, siksakveier og strandhopping. Ferje fra bl.a Nice, Genova og Livorno.

Hund i telt vet jeg ingenting om. Ville sjekka andres erfaringer nøye først ;)

God tur, kos dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...