philippa starck Skrevet 17. april 2005 #1 Del Skrevet 17. april 2005 Vi skal ha glassert takstein på vårt "nye" hus, men alle sier at det er grusomt dyrt... Noen som vet hva prisforskjellen er på glassert og vanlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2005 #2 Del Skrevet 17. april 2005 Vet bare at det koster flesk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sin Skrevet 17. april 2005 #3 Del Skrevet 17. april 2005 Fant to prislister: Glasert takstein Uglasert takstein Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2005 #4 Del Skrevet 17. april 2005 Jeg var i Larvik og der så eg en del hus som hadde glassert blå taksten. Det var nydelig. Her jeg bor har ingen sett det, og de syntes det hørtes veldig rart ut. Man skal liksom bare ha sort tak. Hørte den stentypen var av den dyreste sorten. Jeg tror kansje at Larvik var først ute? Har ikke sett det andre plasser. Kansje et hus der, og et der, men ikke så mange samlet på en plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2005 #5 Del Skrevet 17. april 2005 Vi skal ha glassert takstein på vårt "nye" hus, men alle sier at det er grusomt dyrt... Noen som vet hva prisforskjellen er på glassert og vanlig? Kalles vel også for "hollandsk takstein" om det hjelper deg å søke etter det. Riktig så pent på hus som passer til det. Har sett endel av det på hovedsaklig eldre hus fra der jeg kommer fra (Bærum). En fordel for noen er kanskje også at snøen lettere glir av slik takstein enn andre typer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 17. april 2005 #6 Del Skrevet 17. april 2005 Jeg tror ikke prisforskjellen pr. stein er så veldig stor. Derimot er leggingen av pannene en del dyrere for glassert stein enn for uglassert stein. Men hvis du får "picasso" på banen her....så kan nok han gi svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 17. april 2005 #7 Del Skrevet 17. april 2005 Vet om noen som har det på huset sitt, huset er ikke spesielt stort, og det er en del år siden, de betalte over 300 000. Nå vet jo ikke jeg om det har blitt billigere eller dyrere i løpet av årene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 18. april 2005 #8 Del Skrevet 18. april 2005 Her er noen som skal selge 1800 glasserte takstein.http://www.finn.no/finn/bap/object;pdc=1113822688866;jsessionid=aVE8xAb9DJcg?finnkode=5367825&sid=6aVE8xAb9688840&pos=1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufus Skrevet 19. april 2005 #9 Del Skrevet 19. april 2005 300 000 virket vel litt mye...?!? Om man sjekker litt rundt tror jeg nok man vil finne glasert takstein til litt under dobbelt pris av uglassert...jobben med legging vil ikke være spesielt mye forskjell på.... Man kan få mye "rart" med takstein...anbefaler å sjekke myyye rundt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 19. april 2005 #10 Del Skrevet 19. april 2005 jobben med legging vil ikke være spesielt mye forskjell på.... Ikke? En snekker fortalte meg at det var vanlig å legge på 150% ved legging av glassert takstein. :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 19. april 2005 #11 Del Skrevet 19. april 2005 Vet om noen som har det på huset sitt' date=' huset er ikke spesielt stort, og det er en del år siden, de betalte over 300 000. Nå vet jo ikke jeg om det har blitt billigere eller dyrere i løpet av årene.[/quote'] Kan det være at de fikk foretetatt total renovering av tak? Altså bytte av både undertak og takstein. For kr. 300.000,- for takstein på et middels stort hus er veldig dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufus Skrevet 19. april 2005 #12 Del Skrevet 19. april 2005 Oj...det var jammen mye!! Men sånn er det ikke her jeg bor- tror jeg...iallefall ikke de snekkerene jeg har pratet med...men har ikke fått anbudene skriftlig ennå, så jeg vet ikke helt hva det blir til slutt... ..ble litt bekymra nå, men.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 19. april 2005 #13 Del Skrevet 19. april 2005 Oj...det var jammen mye!! Men sånn er det ikke her jeg bor- tror jeg...iallefall ikke de snekkerene jeg har pratet med...men har ikke fått anbudene skriftlig ennå, så jeg vet ikke helt hva det blir til slutt... ..ble litt bekymra nå, men.. Jeg skvatt når jeg hørte det jeg også. Vi la vår takstein selv....gikk i grunnen fort det. Hadde takløft og var tre stk. når steinen ble levert. Da ble steinen spredt jevnt utover taket i de buntene den ble lert som....også la mannen min dem på plass ganske raskt etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppa Skrevet 20. april 2005 #14 Del Skrevet 20. april 2005 Er fullstendig motstander av glassert takstein etter at en nabo til en av våre bekjente fikk det. Vennene våre ser ned på huset til de med taksteinen, dvs ikke i sollys for da reflekterer taksteinen så mye at en har blitt helt blendet. De har faktisk ødelagt bomiljøet for naboene sine med taksteinen sin og slikt burde ikke vært lovlig! Håper for naboen din sin del at det er litt avstand mellom husene, at det ikke er for store nivåforskjeller mellom tomtene og at det er noen høye trær imellom som kan dempe refleksjonen noe. Litt på siden dette her, men det kan være lurt å tenke over slike ting før en tar en så stor beslutning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
philippa starck Skrevet 20. april 2005 Forfatter #15 Del Skrevet 20. april 2005 Håper for naboen din sin del at det er litt avstand mellom husene, at det ikke er for store nivåforskjeller mellom tomtene og at det er noen høye trær imellom som kan dempe refleksjonen noe. . Vi har kun èn nabo som kan se huset vårt, og han ligger såpass langt fra at det absolutt ikke er noe problem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nieida Skrevet 20. april 2005 #16 Del Skrevet 20. april 2005 Glassert takstein er rundt 3 ganger så dyr som sementstein, men så varer den da også i generasjoner. Husk å legge trykkimpregnert materiale på undertaket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Betty Boop Skrevet 20. april 2005 #17 Del Skrevet 20. april 2005 Tror faktisk man er pliktig til å sende søknad til naboene før man legger glaserte takstein pga. gjenskinnet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 20. april 2005 #18 Del Skrevet 20. april 2005 Unnskyld, unnskyld, unnskyld at jeg er så syk i hodet at jeg henger meg opp i det... ... men det heter "glaserte"... med en s Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 20. april 2005 #19 Del Skrevet 20. april 2005 Unnskyld, unnskyld, unnskyld at jeg er så syk i hodet at jeg henger meg opp i det... ... men det heter "glaserte"... med en s Du ær ike san Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Natalia Skrevet 20. april 2005 #20 Del Skrevet 20. april 2005 Bodde på Nøtterøy tidligere - og hadde da glasert takstein. Ganske vanlig i Tønsberg/Nøtterøy området ihvertfall. Kan aldri huske at "gjenskinn"/blending var noe tema. Når vi bygde hus for noen år siden vurderte vi glasert takstein, men avstod til fordel for andre mer grunnleggende valg. Hvis jeg skulle valgt stein igjen, forutsatt at huset "kler" det ville jeg valgt glasert. Fordi: * omtrent dobbel levetid i forhold til vanlig * pent (rent estetisk sett) * snøen sklir av - slipper å måke taket... (kan jo også løses med skarp vinkel på taket :-) * mange tror jeg er negative, fordi det har en litt "fisefint" rykte... Prisen var ikke fullt dobbelt av vanlig takstein - men det var kanskje 50 - 75% dyrere?? Du får ta inn anbud fra ulike firmaer - sjekk også internett for leverandører fra andre deler av landet. Kan være mye å spare! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå