stenalina Skrevet 21. mars 2019 #1 Skrevet 21. mars 2019 Dette er nok den heteste debatten som har gått mellom meg og typen de siste ukene. Jeg skulle lage pannekaker med ertersuppe og vi sto på butikken og skulle handle. Da jeg la ertersuppeposen i kurven ble han veldig forvirret og sa "åja, skal vi ikke ha pannekaker likevel?". Det var da jeg hørte om tomatsuppe og pannekaker for første gang... Han er fra Østlandet og jeg fra nord så skjønner at det kanskje er noen "kulturforskjeller" her(😂), men i dag skal vi ha pannekaker igjen og debatten kommer nok til å fyres opp. Hva syns du er rett rett å spise til denne retten?😋 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #2 Skrevet 21. mars 2019 Ja takk, begge deler! Jeg varierer mellom de to. Anonymkode: 912ce...e08
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 21. mars 2019 #3 Skrevet 21. mars 2019 Jeg har faktisk aldri hatt suppe til pannekaker, for meg er bacon, sukker og smør det rette, eventuelt syltetøy (bringebær, boysenbær eller blåbær) I min verden hører ikke suppe og pannekaker sammen
_popcorn_ Skrevet 21. mars 2019 #4 Skrevet 21. mars 2019 Vet at ertesuppe er ganske vanlig, men tror ikke jeg har hørt om tomatsuppe til pannekaker. Jeg er vokst opp med blåbærsuppe til pannekaker da, er også fra nord. 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #5 Skrevet 21. mars 2019 Vi har ikke suppe til pannekaker. Men da eg vokste opp var det tomatsuppe til Anonymkode: b6799...8ec 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #6 Skrevet 21. mars 2019 Jeg er ikke vant til suppe til pannekaker selv, dvs er ikke vokst opp med det. Men etter at jeg fikk barn har jeg begynt med det til meg selv(mann og barn vil ikke ha) da jeg ikke syns bare pannekaker er middag nok. Men jeg syns det er best med grønnsakssuppe eller potet/sellerirotsuppe jeg da. Anonymkode: 910f1...4d3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #8 Skrevet 21. mars 2019 Og jeg fikk sjokk da jeg oppdaget at mannens familie hadde suppe til pannekaker i det hele tatt, eller i det hele tatt hadde pannekaker til middag. Pannekaker er for meg ikke middag. Det er dessert med is og sjokoladesaus. Eller kosemat etter søndagsturen med syltetøy. Anonymkode: b2765...78c 3
stenalina Skrevet 21. mars 2019 Forfatter #9 Skrevet 21. mars 2019 6 minutter siden, Catalina Culès skrev: Jeg har faktisk aldri hatt suppe til pannekaker, for meg er bacon, sukker og smør det rette, eventuelt syltetøy (bringebær, boysenbær eller blåbær) I min verden hører ikke suppe og pannekaker sammen Blir det nok til middag da? Blir iallfall mange pannekaker å steke da...
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #11 Skrevet 21. mars 2019 Har ikke noe forhold til suppe og pannekaker i det hele tatt. Men har hørt om pannekaker og ertesuppe da. Aldri hørt om annen suppe til pannekaker. Oppvokst med 2 måter å ha pannekaker på: 1. Middagspannekaker= tykke pannekaker med blåbærsyltetøy og bacon 2. Dessertpannekaker=crepes med sukker og smør, bringebær- eller jordbær syltetøy Anonymkode: e5908...f2c 1
pusla Skrevet 21. mars 2019 #12 Skrevet 21. mars 2019 (endret) Haha, vi har samme diskusjon her hjemme. Vi er begge fra Østlandet, men jeg er vant til tomatsuppe til pannekakene og han til ertesuppe. I starten lagde vi hver vår suppe, men nå har jeg tatt en for laget og gått med på ertesuppe. Men det blir ikke det samme, nei. Endret 21. mars 2019 av pusla
Thildamor Skrevet 21. mars 2019 #13 Skrevet 21. mars 2019 Jeg liker best tomatsuppe med kokt egg i til pannekakene. 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 21. mars 2019 #14 Skrevet 21. mars 2019 2 minutter siden, stenalina skrev: Blir det nok til middag da? Blir iallfall mange pannekaker å steke da... Ja, det ble en del pannekaker å steke da jeg vokste opp men vi ble mette. Nå trenger jeg ikke å steke så mange bare til meg selv
Million Skrevet 21. mars 2019 #15 Skrevet 21. mars 2019 Har aldri hatt suppe til pannekakene da jeg vokste opp. Det var bacon i pannekakene, og ved bordet tok vi enten jordbærsyltetøy eller blåbærsyltetøy på dem. Og det var middag for oss, ja. Ikke dessert. Moren min, som sto for mesteparten av matlagingen, kom fra vestlandet, men vi vokste opp på østlandet.
stenalina Skrevet 21. mars 2019 Forfatter #16 Skrevet 21. mars 2019 2 minutter siden, pusla skrev: Haha, vi har samme diskusjon her hjemme. Vi er begge fra Østlandet, men jeg er vant til tomatsuppe og han til ertesuppe. I starten lagde vi hver vår suppe, men nå har jeg tatt en for laget og gått med på ertesuppe. Men det blir ikke det samme, nei. Det hørtes ut som den beste løsningen haha😋
stenalina Skrevet 21. mars 2019 Forfatter #18 Skrevet 21. mars 2019 1 minutt siden, netpuppy skrev: Fruktsuppe... Er fra Vestlandet. Hæ?? Hva var det i den suppa? Hadde dere bacon til? 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #19 Skrevet 21. mars 2019 Jeg spiser verken ertesuppe eller tomatsuppe til pannekaker. Men i min familie, og alle jeg har vært på besøk hos som har hatt pannekaker, har pleid å ha tomatsuppe ved siden av. Har aldri hørt om noen som har ertesuppe til pannekaker før nå egentlig. Anonymkode: f9de7...582 1
bippo Skrevet 21. mars 2019 #20 Skrevet 21. mars 2019 Jeg er oppvokst med ertesuppe til pannekakene, men det er det aller, aller verste jeg vet. Så hos meg er det pannekaker alene, fordi jeg ikke vil påføre meg selv eller andre den lidelsen av å måtte spise møkkasuppe før det beste i verden (pannekaker er livretten) 😅 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå