AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #1 Skrevet 21. mars 2019 Ei venninne av meg, ligger ofte etter med økonomien. Hun har et barn og en deltidsjobb. 3 ganger i løpet av et år har hun spurt meg om å få låne 5000, noe hun har siden hun har betalt tilbake til slutt. Hun røyker i tillegg. Hennes iphne 5 sluttet nå for en stund siden å virke, og hun gruet seg på å måte bruke penger på ny mobil. Jeg har vært dårlig stilt selv. gått 3 år uten inntekt men likevel klart å prioritere såpass riktig at jeg fikk ny jobb igjen og enda hadde penger igjen på bok. Jeg sa at Huawei p20 lite er veldig billig og at noen ganger går den ned i pris, til sånn 1900. Hun syntes det hørtes for godt ut til å være sant, men sa at hun ville ha iphone da hun ikke ville klare å lære en huawei. Da sa jeg at iphone 6s er den billigste. Men hun endte med å kjøpte X'n!? med SWAP!! ok, jeg kommer ikke til å hjelpe henne mer 😛 jeg tenker at en person ikke er så dårlig stilt, når de går for slike dyre løsninger. Anonymkode: f4f96...9a0 19
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #2 Skrevet 21. mars 2019 Sum: Du er dyktig, hun er det ikke. Anonymkode: e9f43...7bb 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #3 Skrevet 21. mars 2019 Pass dine egne saker Anonymkode: 89a84...ee2 14
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #5 Skrevet 21. mars 2019 Sånn er det jo som regel. Mennesker som klager over dårlig råd, har dårlig råd fordi de ikke evner å prioritere. Anonymkode: 6bb1e...fe5 44
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #6 Skrevet 21. mars 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pass dine egne saker Anonymkode: 89a84...ee2 lol. jævla moralist, ingen som gidder å høre på deg likevel. Anonymkode: f4f96...9a0
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #7 Skrevet 21. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: lol. jævla moralist, ingen som gidder å høre på deg likevel. Anonymkode: f4f96...9a0 Innlegget ditt hadde nok blitt tatt mer alvorlig hvis du hadde droppet å spe på med selvskrytet. Anonymkode: e9f43...7bb 17
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #8 Skrevet 21. mars 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ei venninne av meg, ligger ofte etter med økonomien. Hun har et barn og en deltidsjobb. 3 ganger i løpet av et år har hun spurt meg om å få låne 5000, noe hun har siden hun har betalt tilbake til slutt. Hun røyker i tillegg. Hennes iphne 5 sluttet nå for en stund siden å virke, og hun gruet seg på å måte bruke penger på ny mobil. Jeg har vært dårlig stilt selv. gått 3 år uten inntekt men likevel klart å prioritere såpass riktig at jeg fikk ny jobb igjen og enda hadde penger igjen på bok. Jeg sa at Huawei p20 lite er veldig billig og at noen ganger går den ned i pris, til sånn 1900. Hun syntes det hørtes for godt ut til å være sant, men sa at hun ville ha iphone da hun ikke ville klare å lære en huawei. Da sa jeg at iphone 6s er den billigste. Men hun endte med å kjøpte X'n!? med SWAP!! ok, jeg kommer ikke til å hjelpe henne mer 😛 jeg tenker at en person ikke er så dårlig stilt, når de går for slike dyre løsninger. Anonymkode: f4f96...9a0 Hun har vel latt seg overtale av en snakkedyktig butikkansatt da? Det andre merket du anbefaler bør ingen kjøpe telefoner fra. Anonymkode: 1aa66...c5a 9
Sirah Skrevet 21. mars 2019 #9 Skrevet 21. mars 2019 Jeg skjønner ikke hvorfor du lager en tråd om dette? Hva din venninne bruker penger på har jo ingen av oss noe med? 8
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #10 Skrevet 21. mars 2019 Akkurat nå, Sirah skrev: Jeg skjønner ikke hvorfor du lager en tråd om dette? Hva din venninne bruker penger på har jo ingen av oss noe med? Jeg vil jo si TS har noe med det når venninnen flere ganger har lånt relativt store summer hos henne, skjønner godt TS ikke vil hjelpe mer når venninnen da gjør sånne idiotiske prioriteringer. Og så er det vel lov å undre seg på et diskusjonsforum? Anonymkode: 3e73e...943 27
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #11 Skrevet 21. mars 2019 noen har tydeligvis stor glede av å vise forumet at de har bedre økonomisk moral enn sine "venner" Anonymkode: aa9f5...005 6
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #12 Skrevet 21. mars 2019 Hun har sikkert gjort som meg da.. tatt det på nedbetaling. Selv betaler jeg ca 500kr i mnd for nedbetaling og telefonregning Anonymkode: 176c8...68b 5
Sirah Skrevet 21. mars 2019 #13 Skrevet 21. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg vil jo si TS har noe med det når venninnen flere ganger har lånt relativt store summer hos henne, skjønner godt TS ikke vil hjelpe mer når venninnen da gjør sånne idiotiske prioriteringer. Og så er det vel lov å undre seg på et diskusjonsforum? Anonymkode: 3e73e...943 Da får TS slutte å låne venninnen penger da. Noe som høres ut som om er en god ide. Ja, hun må få lov til å undre seg til krampa tar seg for min del, men da må jeg også få lov til å undre meg over hvorfor hun undrer 7
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #14 Skrevet 21. mars 2019 Just now, AnonymBruker said: Hun har sikkert gjort som meg da.. tatt det på nedbetaling. Selv betaler jeg ca 500kr i mnd for nedbetaling og telefonregning Anonymkode: 176c8...68b På nedbetaling blir den jo enda mye dyrere. Anonymkode: 61498...d15 9
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #15 Skrevet 21. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: På nedbetaling blir den jo enda mye dyrere. Anonymkode: 61498...d15 Ja, men kanskje det er enda mer overkommelig for hun å betale en viss sum i måneden enn å betale 10 000kr på en gang? Anonymkode: 176c8...68b 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #16 Skrevet 21. mars 2019 Jeg har selv ikke verdens beste økonomi, og har XR på svitsj, og betaler 419 kr i mnd på den. Da får jeg og byttet skjerm hvis den knuser. Jeg er litt klønete så det passer bra. Nå har jeg mine telefoner i 4-5 år. Siden din venninne hadde 5, så høres det ut som hun har sin like lenge. Jeg og er så vant til iphone nå, og synes det er skummelt å skulle gå over til noe annet. Jeg har alltid hatt mine telefoner på avbetaling hos Telia, og det koster ikke noe mer, enn om jeg hadde kjøpt den ut med en gang. Anonymkode: 72f4e...61c 6
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #17 Skrevet 21. mars 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har selv ikke verdens beste økonomi, og har XR på svitsj, og betaler 419 kr i mnd på den. Da får jeg og byttet skjerm hvis den knuser. Jeg er litt klønete så det passer bra. Nå har jeg mine telefoner i 4-5 år. Siden din venninne hadde 5, så høres det ut som hun har sin like lenge. Jeg og er så vant til iphone nå, og synes det er skummelt å skulle gå over til noe annet. Jeg har alltid hatt mine telefoner på avbetaling hos Telia, og det koster ikke noe mer, enn om jeg hadde kjøpt den ut med en gang. Anonymkode: 72f4e...61c Jo, de blir dyrere når du tar de på nedbetaling. I tillegg får du abonommentet. Jeg for min del liker å bare kaste alle penga ut med en gang, så er jeg ferdig med det 😛 men dette er nok individuelt Anonymkode: f4f96...9a0 7
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #18 Skrevet 21. mars 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, de blir dyrere når du tar de på nedbetaling. I tillegg får du abonommentet. Jeg for min del liker å bare kaste alle penga ut med en gang, så er jeg ferdig med det 😛 men dette er nok individuelt Anonymkode: f4f96...9a0 Abonnement er vel greit å ha uansett? Og så mye dyrere blir det ikke: https://www.prisjakt.no/product.php?p=4471962 Anonymkode: e9f43...7bb 3
Sirah Skrevet 21. mars 2019 #19 Skrevet 21. mars 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, de blir dyrere når du tar de på nedbetaling. I tillegg får du abonommentet. Jeg for min del liker å bare kaste alle penga ut med en gang, så er jeg ferdig med det 😛 men dette er nok individuelt Anonymkode: f4f96...9a0 Mange tilbyr rentefri nedbetaling nå faktisk. Sjekket det for en stund siden da jeg vurderte ny telefon. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå