Gå til innhold

Hvem kommer til å kvitte seg med fettet raskest?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Venninna mi trener 3 ganger i uka. Spinning og bodypump. Spiser vanlig mat, rundt 2000 kcal om dagen. Jeg går en del turer, ligger på 1300 kcal om dagen. Hvem kommer til å gå ned 10 kg først? Jeg mener meg selv, venninna mi mener jeg tar helt feil.. Vi er om trent like høye og vi begge veier 85 kg..

Anonymkode: fcaa4...030

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den som er ærlig og holder seg til planen.

Anonymkode: 9ca1b...910

• Liker 11
Skrevet

Spørs på turene da, blir du andpusten og svett? Og hva spiser dere? Om det er normalt kosthold vil jeg tro hun om du ikke blir sliten og svett, om du blir det tror jeg nok hun vinner med en kneppen seier, men omtrent likt.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Venninna mi trener 3 ganger i uka. Spinning og bodypump. Spiser vanlig mat, rundt 2000 kcal om dagen. Jeg går en del turer, ligger på 1300 kcal om dagen. Hvem kommer til å gå ned 10 kg først? Jeg mener meg selv, venninna mi mener jeg tar helt feil.. Vi er om trent like høye og vi begge veier 85 kg..

det er jo ganske enkel matematikk. Hun må brenne over 1600 kcal pr treningsøkt før hun tar deg igjen, og det er uten ta hensyn til dine turer. Så det blir helt klart deg.

Anonymkode: 90d8c...1ab

• Liker 4
Skrevet (endret)

Venninnen din trener jo bare 3 ganger i uka, men spiser 2000 kcal hver dag. Da har hun altså bare kcal underskudd de 3 gangene i uka som hun trener, og kan bare gå ned i vekt 3 dager i uka. De andre dagene uten trening og forbruk av kcal, spiser hun jo for mye til å gå ned noe.

Du, derimot, spiser 1300 kcal hver dag, og har kcal underskudd hver dag uken gjennom. Det monner mer.

Jeg holder altså en knapp på deg, da du har kcal underskudd daglig, i motsetning til venninnen din som bare har det halve uka.

Endret av Million
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du har et kaloriunderskudd pr dag som er 700 mer enn hennes fra kostholdet alene. Det er ganske mye. Hun greier ikke ta inn den differansen på bare tre treningsøkter. Faktisk tviler jeg på om hun hadde greidd det om hun hadde trent hver dag.  Du går i tillegg tur, som vil gi deg en fordel på 2-3 hundre kalorier pr time med turgåring.

• Liker 2
Skrevet

Trening er gram, kosthold er kg. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

I tillegg sier venninnen min at det kommer til å bli beinhard å leve på 1300 kcal, så hun VET at jeg kommer til å sprekke! Fordi hun har prøvd det før.. Men jeg tenker jeg skal vise henne jeg! Er innstilt på at det blir tøft, men jeg innbiller meg at det blir værst i starten, åsså blir kroppen vant? Gjerne del erfaringer! - TS

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I tillegg sier venninnen min at det kommer til å bli beinhard å leve på 1300 kcal, så hun VET at jeg kommer til å sprekke! Fordi hun har prøvd det før.. Men jeg tenker jeg skal vise henne jeg! Er innstilt på at det blir tøft, men jeg innbiller meg at det blir værst i starten, åsså blir kroppen vant? Gjerne del erfaringer! - TS

ja, det er klart det er litt komplisert å leve på 1300 kcal. Men det er fullt mulig. Men hun som lever på 2000 kcal kommer ikke til å gå noe særlig ned i vekt uansett.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at det er litt hardt i starten, så blir det lett en periode for så at det blir veldig hardt etter hvert når underskuddet begynner å merkes på kroppen. 

Nå trener jeg masse i tillegg da, så for meg har 1300 kcal daglig vært alt for lite. 

Anonymkode: a6a20...784

• Liker 1
Gjest BearMama
Skrevet

Ville lagt meg på 1500 de dagene du går lange turer.

Skrevet

Du vil gå ned 10 kg raskest. Du vil miste muskler, vann og fett. Du vil også gå raskt opp igjen, som følge av lavere forbrenning. Vi kan godt inngå et veddemål om dette.

Venninna di vil sakte men sikkert forbedre kroppen, hvis hun ikke slutter å trene (noe de fleste gjør). Hun vil se bedre ut og øke forbrenningen etter måneder og år med trening og sunt kosthold.

Du derimot starter med å havarere hvileforbrenningen, med påfølgende jojo-slanking.

• Liker 5
Skrevet

I tittelen spør du om hvem som blir kvitt fettet først. I innlegget spør du om hvem som går ned 10 kg først. Det trenger ikke nødvendigvis være samme svar på de to spørsmålene. Fordi hun trener mer enn deg, vil hun bygge muskler, eller i alle fall ikke miste muskelmasse. Så hun kan miste mer fett enn deg, men gå mindre ned i vekt... 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo helt umulig å vite før dere har prøvd. Dere har forskjellig forbrenning blant annet. «Å gå en del turer» er jo meget generelt, du sier ingenting om hvor ofte du går, eller hvor langt eller hvor intensivt. Og jeg vil tro at venninnen din ikke sitter på ræva imellom treningsøktene, hun går vel hun også iløpet av arbeidsdag feks. Så sånn generelt sett holder jeg en knapp på hun som trener. 

Anonymkode: f59c2...bdd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har erfaring med begge deler og kan love deg at du vinner det å gå ned 10 kg fortest. 1300 kcal var/er helt greit for meg å leve på, til og med med en jukse dag gikk jeg ned mye fortere enn med 2000 og trening 4 dager i uken. 

Anonymkode: bce1e...1f7

• Liker 2
Skrevet

Du går raskest ned i kg. 

Men veninna di vil ha en høyere % muskelmasse og en sunnere kropp. Personlig heier jeg på veninna di. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt dårlig matlyst siden jul, trener ikke utover at jeg ikke har bil og derfor går om jeg ikke tar buss/bane. Gått ned 3-4 kg (veide 57 fra før, så ikke planlagt vektnedgang). Aner ikke hva kaloriinntaket mitt er, men garantert langt under 2000. Må begynne å trene styrke så jeg ikke går ned muskler og opp fett.

Anonymkode: 95e36...867

AnonymBruker
Skrevet

Birken på ski (54 km, over 3 fjell) forbrenner for mitt vedkommende kaloriinnholdet i ca 1/2 pose potetgull. 

Skal man ned i vekt av betydning må man gjøre grep med kostholdet.

jeg har akkurat nå løpt ei hard økt på 55 minutter og klokka sier 700kcal forbrent...det vil si at jeg må ta ti slike økter for å svi en kilo🙄😁

Anonymkode: 904d6...cc5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor gjør du det til en konkurranse. Venninnen din har prøvd din måte før, og det fungerte ikke for HENNE, derfor velger hun noe annet nå. Det betyr ikke at du ikke kan klare det. 

Selv ser jeg på det som urealistisk å greie å holde seg over tid på 1300 kcal, det er mye lettere for å sprekke. For meg som sliter med overspising så velger jeg derfor ikke en slik metode med å være så mye i underskudd. Fordi jeg vet at for meg ville det ikke fungert i lengden. 

Anonymkode: 10bfb...937

• Liker 2
Skrevet
34 minutter siden, xHenrik skrev:

Du vil gå ned 10 kg raskest. Du vil miste muskler, vann og fett. Du vil også gå raskt opp igjen, som følge av lavere forbrenning. Vi kan godt inngå et veddemål om dette.

Venninna di vil sakte men sikkert forbedre kroppen, hvis hun ikke slutter å trene (noe de fleste gjør). Hun vil se bedre ut og øke forbrenningen etter måneder og år med trening og sunt kosthold.

Du derimot starter med å havarere hvileforbrenningen, med påfølgende jojo-slanking.

👆 dette!

Du virker som en utolmodig type, og din belønning på sikt vil være raskt ned, enda raskere opp + ødelagt forbrenning og lite muskler.

Venninna di kommer til å gå varig ned; hun kommer til å miste mindre i kilo, men legge på seg muskler. Mye muskler = økt forbrenning. Over tid vil venninna di være fit og mett og betydelig mindre enn deg hvis hun holder på opplegget sitt. 

Om 5 år vil du se resultatet, om 10 år vil du antagelig veie mye mer enn i dag -og det i fett.

Ville brukt målebånd, og analysert kroppssammensetning (fett/muskler/vann). Det teller mye mer rnn antall kilo!

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...