AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #1 Skrevet 21. mars 2019 En kompis ønsker seg hund, men bare sånne raser han selv liker og som har flat nese. Og det må være valp. Så spør han meg om jeg kan låne penger (jeg er ikke rik, er trygdet, men av mine sparepenger) til å betale deler av prisen. Jeg sa nei, av prinsipp, har brent meg på å kjøpe egen voksen hund selv til dyr pris, den fikk jeg heldigvis omplassert fordi den hadde issues, men den har det langt bedre nå. Jeg lurer på om han bare tullet med meg eller tror jeg er dum. Sa i alle fall nei. De som ikke har råd til å kjøpe har heller ikke råd til å ha hund. Jeg føler meg ikke dum, men følte meg latterliggjort siden jeg ikke svarte med en dum smiley. Anonymkode: f7591...a91 1
Sirah Skrevet 21. mars 2019 #2 Skrevet 21. mars 2019 Denne skjønte jeg ikke? Var han dum fordi han ønsket seg en valp med flat nese, eller fordi han spurte om å låne penger til deler av beløpet siden du er trygdet? Hva har den gamle hunden din med saken å gjøre? 9
The Kitten Skrevet 21. mars 2019 #3 Skrevet 21. mars 2019 Jeg skjønte også pent lite av innlegget til TS 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 21. mars 2019 #4 Skrevet 21. mars 2019 Skjønte dessverre ikke så mye av dette..
deedee_ Skrevet 21. mars 2019 #5 Skrevet 21. mars 2019 Hvorfor skal du betale for noen andre sin hund?? 7
asterix Skrevet 21. mars 2019 #6 Skrevet 21. mars 2019 Du er da ikke forpliktet til å låne bort penger til noen, uansett hva de vil ha penger til. Svar bare enkelt og greit nei og glem hele saken. 11
Million Skrevet 21. mars 2019 #7 Skrevet 21. mars 2019 Ja, det er frekt å spørre andre om å få låne penger til en ting som hund. Det hadde sannsynligvis ikke blitt tilbakebetalt heller. Godt du sa nei. Ikke tenk mer på saken og bare glem det. 7
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #8 Skrevet 21. mars 2019 15 minutter siden, AnonymBruker said: En kompis ønsker seg hund, men bare sånne raser han selv liker og som har flat nese. Og det må være valp. Så spør han meg om jeg kan låne penger (jeg er ikke rik, er trygdet, men av mine sparepenger) til å betale deler av prisen. Jeg sa nei, av prinsipp, har brent meg på å kjøpe egen voksen hund selv til dyr pris, den fikk jeg heldigvis omplassert fordi den hadde issues, men den har det langt bedre nå. Jeg lurer på om han bare tullet med meg eller tror jeg er dum. Sa i alle fall nei. De som ikke har råd til å kjøpe har heller ikke råd til å ha hund. Jeg føler meg ikke dum, men følte meg latterliggjort siden jeg ikke svarte med en dum smiley. Anonymkode: f7591...a91 Ville det vært greit om det var raser du likte da? Ville det vært greit om det var en voksen hund? Hva har omplassering av din hund med hans potensielle å gjøre? Om han låner til en hund som han må omplassere så vil han isåfall ikke betale tilbake lånet? De fleste vil vel betale tilbake lånte penger selv om dem av en eller annen grunn ikke skulle beholdt det dem kjøper for pengen? Din opplevelse med å kjøpe en voksen hund med issues, er vel kanskje nettopp derfor han vil kjøpe valp? Du føler deg latterliggjort fordi du ikke svarte med en smiley, hva sa han angående denne manglende smileyen som gjør at du føler deg latterliggjort? Anonymkode: aa75d...841 2
Diamant20 Skrevet 21. mars 2019 #9 Skrevet 21. mars 2019 Jeg skjønner faktisk at du ikke vil låne vekk dine sparepenger på hunder med flate neser fordi de har helseproblemer 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #10 Skrevet 21. mars 2019 Altså, folk spør personer de kjenner om lån for å kjøpe seg hund?? I alle dager... jeg kan til nøds forstå at de ber om hjelp om de holder på å havne bakpå på grunn av en kjedelig situasjon, men for å kjøpe seg hund?? Blir som å låne penger for å kjøpe seg klær og ny sminke. Anonymkode: 82517...862 7
Chantielle Skrevet 21. mars 2019 #11 Skrevet 21. mars 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: De som ikke har råd til å kjøpe har heller ikke råd til å ha hund. Enig i det du sier her! Bra du sa nei og ja,det er frekt å be deg om penger til å kjøpe. 5
Påkrevd Skrevet 21. mars 2019 #12 Skrevet 21. mars 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, folk spør personer de kjenner om lån for å kjøpe seg hund?? I alle dager... jeg kan til nøds forstå at de ber om hjelp om de holder på å havne bakpå på grunn av en kjedelig situasjon, men for å kjøpe seg hund?? Blir som å låne penger for å kjøpe seg klær og ny sminke. Anonymkode: 82517...862 Kommer litt an på. Noen hunderaser kan det være mange måneder, og til og med år på venteliste for å få. Hvis vedkommende har fått beskjed om at hunden er klar, men akkurat har hatt en uforutsett større utgift, kan jeg jo skjønne at det vil være surt å måtte si fra seg førsteplassen i køen og starte helt på nytt. Men sånn generelt er jeg enig i at låning av penger for å kjøpe hund er litt sært. 1
ViljaH Skrevet 21. mars 2019 #13 Skrevet 21. mars 2019 Si nei til å låne bort dine sparepenger til unødvendige innkjøp. Når du er trygdet så trenger du en økonomisk buffer mer enn han trenger hund + det er dine penger. Vil han ha hund, kan han spare. 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #14 Skrevet 21. mars 2019 10 minutter siden, Påkrevd skrev: Kommer litt an på. Noen hunderaser kan det være mange måneder, og til og med år på venteliste for å få. Hvis vedkommende har fått beskjed om at hunden er klar, men akkurat har hatt en uforutsett større utgift, kan jeg jo skjønne at det vil være surt å måtte si fra seg førsteplassen i køen og starte helt på nytt. Men sånn generelt er jeg enig i at låning av penger for å kjøpe hund er litt sært. Med mindre man har økonomiske problemer burde det bære en smal sak å få et lån i bank. Anonymkode: 82517...862 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #15 Skrevet 21. mars 2019 Helt enig med deg ts. Det er frekt å spørre om lån til å kjøpe seg hund. Glem den dustevennen der. Anonymkode: d78e1...455 2
Påkrevd Skrevet 21. mars 2019 #16 Skrevet 21. mars 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med mindre man har økonomiske problemer burde det bære en smal sak å få et lån i bank. Anonymkode: 82517...862 Sikkert ikke, men da er det etableringsgebyrer og diverse som skal betales. Er ikke alle som har rammelån eller et hus de kan låne på selv om økonomien er i orden. Og kanskje vet han/hun at kontoen fylles opp om en liten uke eller to. Men det er liten vits i å spekulere i alt mulig rart. Det er ikke verre enn at det kan oppstå situasjoner der det er praktisk å låne en slump kroner for en stakket stund av noen som har litt til overs.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #17 Skrevet 21. mars 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville det vært greit om det var raser du likte da? Ville det vært greit om det var en voksen hund? Hva har omplassering av din hund med hans potensielle å gjøre? Om han låner til en hund som han må omplassere så vil han isåfall ikke betale tilbake lånet? De fleste vil vel betale tilbake lånte penger selv om dem av en eller annen grunn ikke skulle beholdt det dem kjøper for pengen? Din opplevelse med å kjøpe en voksen hund med issues, er vel kanskje nettopp derfor han vil kjøpe valp? Du føler deg latterliggjort fordi du ikke svarte med en smiley, hva sa han angående denne manglende smileyen som gjør at du føler deg latterliggjort? Anonymkode: aa75d...841 Jeg har ikke noe i mot noen raser, og han kan fritt velge valp eller voksen hund. Jeg tapte mye penger på den hunden jeg måtte omplassere. Heldigvis går det bedre med den, men jeg føler at jeg ble lurt når jeg kjøpte. De fleste vil betale tilbake, men hva vet man egentlig? Da måtte hunden stått med meg som eier inntil beløpet var betalt, men jeg har sagt NEI. Vi er ikke uvenner på grunn av dette. Regelen her inne på kg er jo at har man ikke råd til å kjøpe hund har man heller ikke råd til å ha hund? Ts Anonymkode: f7591...a91 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #18 Skrevet 21. mars 2019 2 timer siden, Påkrevd skrev: Sikkert ikke, men da er det etableringsgebyrer og diverse som skal betales. Er ikke alle som har rammelån eller et hus de kan låne på selv om økonomien er i orden. Og kanskje vet han/hun at kontoen fylles opp om en liten uke eller to. Men det er liten vits i å spekulere i alt mulig rart. Det er ikke verre enn at det kan oppstå situasjoner der det er praktisk å låne en slump kroner for en stakket stund av noen som har litt til overs. Det er det nok for den som låner. Dette er ikke en rasehund, men også blandinger koster. Han har funnet ut at han skal jobbe ekstra, har ikke fast jobb, og spare. Ts Anonymkode: f7591...a91
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #19 Skrevet 21. mars 2019 Jaja, det er kanskje frekt å spørre om lån til en hund - men det er vel bare å si nei og gå videre med livet? Det er da ikke en big deal? Skjønte ikke hva alt om din hund, valper, omplassering og flate neser har med saken å gjøre. Bare si nei. Anonymkode: 99b98...c5a 1
Påkrevd Skrevet 21. mars 2019 #20 Skrevet 21. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er det nok for den som låner. Dette er ikke en rasehund, men også blandinger koster. Han har funnet ut at han skal jobbe ekstra, har ikke fast jobb, og spare. Ts Anonymkode: f7591...a91 Da er jeg enig i at det er snodig å spørre 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå