AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #1 Skrevet 21. mars 2019 Hva syns dere om å innkalle til ett jobb intervju på en times varsel? Jeg ble faktisk nødt til å si at det ikke passet, helt umulig å komme på så kort varsel for meg. Hva tenker dere, syns dere det er innafor, med så kort varsel. Anonymkode: 1b6f8...0e0
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #2 Skrevet 21. mars 2019 Det er jo lov å spørre, men de bør også ha forståelse for at det mest sannsynlig ikke passer. Både fordi folk er opptatte på dagtid, og fordi det er greit å forberede seg litt til intervjuet. Kom de ikke med en annen tid da du sa nei? Anonymkode: af0ea...eef 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #3 Skrevet 21. mars 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo lov å spørre, men de bør også ha forståelse for at det mest sannsynlig ikke passer. Både fordi folk er opptatte på dagtid, og fordi det er greit å forberede seg litt til intervjuet. Kom de ikke med en annen tid da du sa nei? Anonymkode: af0ea...eef De sa de skulle kontakte meg igjen i løpet av neste uke. Anonymkode: 1b6f8...0e0
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #5 Skrevet 21. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jobbintervju Anonymkode: 4930d...21e Svar heller på det jeg spør om. Anonymkode: 1b6f8...0e0
Pal Fungi Skrevet 21. mars 2019 #7 Skrevet 21. mars 2019 Jeg synes man burde få beskjed om sånne ting senest dagen før, og helst enda tidligere.
_popcorn_ Skrevet 21. mars 2019 #8 Skrevet 21. mars 2019 Jeg synes det høres merkelig ut med så kort varsel, med mindre det er blitt oppgitt en grunn til hvorfor det er så kort varsel. Har vært borti spesielt med vikarbyrå/bemanningsbyrå at dem ringer og spør om det er mulig komme inn til intervju samme dag, og at dersom man sier at det dessverre er vanskelig så finner dem ett annet tidspunkt. Om det er en stilling med snarlig tiltredelse så kan det være intervjuer har fått en uforutsett åpning i timeplanen, og dermed prøver ringe aktuelle kandidater for å starte intervjuprosessen tidlig. Det betyr ikke at dem forventer at noen skal kaste alt dem har i hendene og stille opp, men at dem spør for å se om det tilfeldigvis er noen som er ledig slik at dem får fylt sin egen timeplan.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #9 Skrevet 21. mars 2019 Tenker at det er innafor så lenge de skjønner at man gjerne ikke får det til av praktiske årsaker, at man da får en tid som passer bedre. Mulig de tester fleksibiliteten til de ansatte på den måten. Anonymkode: ac693...87c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå