AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #1 Skrevet 21. mars 2019 Jeg har klart å søle barbequesaus i min grå stoffsofa, hva gjør jeg for å få det bort? Det er en stor, seig flekk.. må kanskje sprøyte noe på for å løse det opp? Fortvilet 😭 Anonymkode: 27b76...e5a
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #2 Skrevet 21. mars 2019 Ikke mulig å ta av putetrekket og vaske det separat? Jeg ville vært veldig forsiktig med såpe/rengjøringsmidler av alle slag fordi det vil lage flekk av såpa hvis du ikke får skyllet den skikkelig bort. Vann og klut og gjenta mange ganger? Anonymkode: b407c...c5d
Million Skrevet 21. mars 2019 #3 Skrevet 21. mars 2019 Hvis ikke trekket går an å ta av og vaske på finvask i maskin, bør du kontakte et møbelrensebyrå eller leie en møbelrensemaskin selv. Det nytter IKKE å stå og gnikke på flekken med klut og såpe, for det dytter bare flekken lenger ned i stoffet. Tekstiltrådene har sugd til seg sausen allerede, det får du ikke opp og UT av fibrene ved å gni på det med en klut. Derfor møbelrensemaskin. Man sprayer flekken med et spesielt rengjøringsmiddel, og så suger man opp flekken med maskinen. Den er som en kraftig støvsuger som kan suge opp væske. For to-tre år siden hadde jeg en venninne på besøk som satte seg i min helt splitternye, lysegrå lenestol. Men hun fikk mensen, og dette gikk gjennom buksen hennes og ned i setet på stolen. En stor blodflekk midt i setet.... Jeg kontaktet et møbelrensebyrå på Lørenskog/Akershus. Et par dager etterpå kom fyren som drev firmaet hjem til meg, med hele bøtteballetten på slep. Maskiner og sprayflasker og alt utstyr ble slept opp alle trappene og inn i stuen min. Så sprayet han flekken grundig med et middel som løse opp enzymene (?) i blod, og så sugde han rett og slett bort flekken med møbelrensemaskinen sin. Stolen ble så god som ny, og det fantes ikke spor av blod der etterpå. For alt dette (hjemmebesøk og arbeid) betalte jeg kun 500,- kroner. Det var det verdt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå