AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #1 Skrevet 21. mars 2019 Jeg skryter til/om barna mine når de har gjort seg fortjent til skryt jeg. Har de vert flink til å rydde etter seg, når de har oppført seg bra, gjort det bra på skolen, tegnet noe fint, når de hjelper til i hjemmet osv.. Dersom de oppfører seg dårlig, roter eller ikke hører etter en dag, så setter jeg meg ikke ned til ett eventuelt besøk å forteller hvor flink barnet mitt har vert den dagen.. Min samboer har to ungdommer. De gjør NADA hjemme, de slenger ifra seg klær overalt, er frekke og de har null interesse for å hjelpe til med småsøsken. Der er de mer til bry, da de plager de og lager bråk, enn til hjelp. De er flinke på skolen. det er de så der kan det skrytes. Men min samboer skryter de opp i skyene hele tiden, mens jeg sitter der og tenker: wtf? hvem er det du snakker om? Hvorfor har det seg slik at foreldre skryter slik av barna sine, selv når de ikke har gjort seg fortjent til skryt?? Anonymkode: cf098...fb4 3
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 21. mars 2019 #3 Skrevet 21. mars 2019 Og problemet er? at de er dine stebarn..jeg har rett ikke sant
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #4 Skrevet 21. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kødder du nå? Anonymkode: 369a5...8ea nei... hvorfor skal man sitte å skryte av barna sine, si at de er så flinke til å hjlepe til med husarbeid og barnepass når de så absolutt ikke er det??? Anonymkode: cf098...fb4 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #5 Skrevet 21. mars 2019 Akkurat nå, Catalina Culès skrev: Og problemet er? at de er dine stebarn..jeg har rett ikke sant Ok... så hva lærer barna her??? at man skal sitte å lyve, pynte på fasaden, til andre mennesker, selv om fakta ikke er sånn... jeg sier ikke at man skal si det som det er, snakke dritt om egne barn, men man kan også la være å lyve til andre mennesker Anonymkode: cf098...fb4 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #6 Skrevet 21. mars 2019 Neste gang kan du seie: sist eg sjekka, har dei ikkje vert barnevakt sidan..... 2016. Kan vel telle på ei hand kor mange ganger dei har bretta klær siste året. Anonymkode: 2f806...807 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #8 Skrevet 21. mars 2019 Han skryter vel fordi han ser det positive i det de faktisk gjør og er glad i sine barn... Hvis man skal motivere noen til å gjøre noe hjelper klaging og masing lite. Anonymkode: febe9...6e2 8
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #10 Skrevet 21. mars 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han skryter vel fordi han ser det positive i det de faktisk gjør og er glad i sine barn... Hvis man skal motivere noen til å gjøre noe hjelper klaging og masing lite. Anonymkode: febe9...6e2 Enig i det.. med om du ber barnet ditt om å gå ut med søpla, og barnet ditt ikke gjør det.. så skryter du ikke til andre så barnet hører det om at barnet ditt gikk ut med søpla.. Hallo i luken. Motiverende eller ei.. Anonymkode: cf098...fb4 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #11 Skrevet 21. mars 2019 Er det unga hans du ikke tåler eller samboeren din du ikke tåler??? Anonymkode: d9804...7e9 6
Lou Salome Skrevet 21. mars 2019 #12 Skrevet 21. mars 2019 Du får spørre han selv. Men jeg kan spekulere: Kanskje han syns de er flinke? Kanskje han bedriver oppmuntring og forsterking, at hvis de forventes å hjelpe til hjemme så vil de en dag bare gjøre det? Kanskje han appellerer til samvittigheten deres, hvis de er UNGDOMMER, syns de vel det kanskje er litt flaut at faren skryter av ting de ikke har gjort, og som de selv, faren og du VET de ikke har gjort. Kanskje han håper det motiverer dem til en annen gang? Kanskje han er lei av alt ditt berettigede skryt over dine barn, og siden hans barn dessverre ikke er noe å skryte av, må han lyve og finne på noe. Kanskje disse frekke og brysomme barna som plager småbarn trenger mye mer skryt enn dine små & flinke? Kanskje de føler seg til bry, siden de faktisk er til bry, er frekke og plager småsøsknene og du misliker dem sterkt av den grunn. Derfor forsøker faren å kompensere ved å fortelle dem (og andre) at de faktisk har verdi utover å være plagsomme, og at HAN i hvertfall setter pris på dem og har en viss glede av å ha dem i livet sitt, og faktisk ER stolt av dem. Ingen av disse har falt deg inn? 5
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #13 Skrevet 21. mars 2019 ALLE foreldre skryter unødvendig av barna sine, sett utenfra (joda, det gjør dere...). Kanskje er du ikke så så rettferdig og nøytral som du tror når det gjelder dine egne barns bedrifter heller... Anonymkode: 21124...0c8 2
ikkevoksen Skrevet 21. mars 2019 #14 Skrevet 21. mars 2019 Kanskje du burde slutte å hate stebarna dine... 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #15 Skrevet 22. mars 2019 17 timer siden, Lou Salome skrev: Du får spørre han selv. Men jeg kan spekulere: Kanskje han syns de er flinke? Kanskje han bedriver oppmuntring og forsterking, at hvis de forventes å hjelpe til hjemme så vil de en dag bare gjøre det? Kanskje han appellerer til samvittigheten deres, hvis de er UNGDOMMER, syns de vel det kanskje er litt flaut at faren skryter av ting de ikke har gjort, og som de selv, faren og du VET de ikke har gjort. Kanskje han håper det motiverer dem til en annen gang? Kanskje han er lei av alt ditt berettigede skryt over dine barn, og siden hans barn dessverre ikke er noe å skryte av, må han lyve og finne på noe. Kanskje disse frekke og brysomme barna som plager småbarn trenger mye mer skryt enn dine små & flinke? Kanskje de føler seg til bry, siden de faktisk er til bry, er frekke og plager småsøsknene og du misliker dem sterkt av den grunn. Derfor forsøker faren å kompensere ved å fortelle dem (og andre) at de faktisk har verdi utover å være plagsomme, og at HAN i hvertfall setter pris på dem og har en viss glede av å ha dem i livet sitt, og faktisk ER stolt av dem. Ingen av disse har falt deg inn? Ser du virkelig ikke hvorfor jeg reagerer?? hvordan skal han kunne vite om ungdommen er flink til å ta ut søpla når den aldri gjør det? Dersom han appellerte til samvittigheten så hadde jeg ikke reagert, men dette er ikke tilfellet. Man lyver ikke.. Da kan man heller ta tak i problemet å gi de motivasjon til å få fortjent skryt. 17 timer siden, ikkevoksen skrev: Kanskje du burde slutte å hate stebarna dine... Jeg hater ikke stebarna mine Anonymkode: cf098...fb4 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #16 Skrevet 22. mars 2019 og det gjør man ikke ved å lyve å gi skryt for noe de ikke har gjort Anonymkode: cf098...fb4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #17 Skrevet 22. mars 2019 Svigerinna mi skryter ekstremt mye av fatta si, og når andre ser det motsatte så blir det jo hele litt komisk da vi rundt gjerne holder igjen latteren. Da barna var yngre så tullet vi litt om at bæsjebleiene til ettåringen lukta så ille at vi rømte hver vår vei når bleien måtte byttes. (Som en spøk) mens vi alle lo godt så bryter hun ut med at hennes datters bæsje bleier ikke luktet noe som helst. Hun var så flink for det luktet virkelig ingenting i det hele tatt. Alle ble stille før vi fikk oss en ordentlig latterkrampe, da hun har en tendens til å skryte av de dummeste og tingene alle ser og skjønner er klin umulig. Noen er bare sånn, løsningen er å tillate en selv å le og ignorere dumskapen. Anonymkode: 9fa2d...fd6 1
Gjest NotYou Skrevet 22. mars 2019 #18 Skrevet 22. mars 2019 Jeg skryter av minstemann når han gaper fint til tannpuss liksom. Blir ikke bortskjemt av skryt.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #19 Skrevet 22. mars 2019 1 time siden, NotYou skrev: Jeg skryter av minstemann når han gaper fint til tannpuss liksom. Blir ikke bortskjemt av skryt. ja, men da gaper han jo fint.. du hadde ikke sagt det til noen dersom han ikke gjorde det Anonymkode: cf098...fb4 1
Sensi Skrevet 22. mars 2019 #20 Skrevet 22. mars 2019 Hadde vært interessant å vite hvorfor han skryter. Han føler kanskje han må kompensere fordi du skryter av dine/deres felles barn, men ikke av ungdommene. kanskje han ikke har skjønt dette med når skryte og for hva? Snakk med han og hør. 😊. Lag noen kjøreregler. Ikke for at du trenger det men for å få en felles forståelse og plattform.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå