AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #1 Skrevet 21. mars 2019 Har kanskje gjort en tabbe. Jeg vet ikke helt. Takket ja til å leie en 30 kvadrat (den virker ikke så stor egentlig) leilighet. Ettroms leilighet i 6 etasje. Fin liten glassbalkong og bad. Nytt og flott treningsrom. Det er bare snakk om 6 måneder, men koster 10 000 kr. Så på en annen på 46 kvadrat, toroms til 9000 kr. Mye bedre og romslig følelse. Her var det dog flere interesserte og visning er ikke over. Utleier skulle kontakte meg hvis det var aktuelt. Endte med å si ja til den minste og dyreste for jeg har jo ikke sånn stor sjanse til å få den som var best og jeg er i en situasjon hvor jeg må få flyttet nå og kan ikke gå rundt og vente lenge på å få leilighet. Nå sitter jeg dessverre igjen med en dårlig magefølelse. Jeg tror nok jeg hoppet på første reelle mulighet fordi jeg ikke turte å ta sjansen på at jeg ikke får den andre. Det er jo ikke så mange leiligheter til leie akkurat nå før påske og jeg kan ikke vente til langt etter det. Likevel lurer jeg på om dette var rett. Siden magefølelsen er så dårlig. Jeg sendte skriftlig bekreftelse på at jeg ønsket å leie leiligheten på mail, men vi har ikke signert kontrakt enda. Er dette bindende? Hvis jeg skulle få tilbud om den andre, kan jeg trekke meg så lenge kontrakt ikke er undertegnet? Anonymkode: fe59e...94d
solmåneogstjerner Skrevet 21. mars 2019 #2 Skrevet 21. mars 2019 Ja det er bindende. Men selvsagt går det jo an å høre om du kan trekke deg likevel. 9
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #3 Skrevet 21. mars 2019 1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev: Ja det er bindende. Men selvsagt går det jo an å høre om du kan trekke deg likevel. Takk for svar. Joda jeg kan vel det, men ser ikke for meg han kommer til å være så fornøyd med det. Jeg føler meg så utrolig dum nå, men jeg har vært desperat etter å finne leilighet fort og har nok brent meg på mitt eget hastverk. Anonymkode: fe59e...94d
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #4 Skrevet 21. mars 2019 Det er bare seks måneder, du trenger ikke finne drømmeleiligheten bare for 6mnd. Anonymkode: d0848...5a9 3
solmåneogstjerner Skrevet 21. mars 2019 #5 Skrevet 21. mars 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Joda jeg kan vel det, men ser ikke for meg han kommer til å være så fornøyd med det. Jeg føler meg så utrolig dum nå, men jeg har vært desperat etter å finne leilighet fort og har nok brent meg på mitt eget hastverk. Anonymkode: fe59e...94d Mange som har gjort det samme. Det er jo en stressende situasjon, for man er selvsagt redd for å ikke få noe brukbart i tide. Men dette er jo ikke full krise akkurat. Prøv å komme deg unna, om det ikke går så får du bare bo der. Det er jo en kort periode uansett 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #6 Skrevet 21. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er bare seks måneder, du trenger ikke finne drømmeleiligheten bare for 6mnd. Anonymkode: d0848...5a9 2 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Mange som har gjort det samme. Det er jo en stressende situasjon, for man er selvsagt redd for å ikke få noe brukbart i tide. Men dette er jo ikke full krise akkurat. Prøv å komme deg unna, om det ikke går så får du bare bo der. Det er jo en kort periode uansett Helt sant. Har roet nervene litt nå. Anonymkode: fe59e...94d 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #7 Skrevet 21. mars 2019 Det er ikke bindende i like stor grad som skriftlig kontrakt. Jeg ville bare sagt at det dessverre blir for dyrt og at jeg ikke kunne ta den allikevel. Han kan bare bli sur, men du har ikke signert noe så han kommer ingen vei. Det ER lov å ombestemme seg. Anonymkode: e1600...1c7
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #8 Skrevet 21. mars 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke bindende i like stor grad som skriftlig kontrakt. Jeg ville bare sagt at det dessverre blir for dyrt og at jeg ikke kunne ta den allikevel. Han kan bare bli sur, men du har ikke signert noe så han kommer ingen vei. Det ER lov å ombestemme seg. Anonymkode: e1600...1c7 Jeg får vurdere det hvis jeg får tilbud om den andre innen neste uke når kontrakt skal signeres. Anonymkode: fe59e...94d
solmåneogstjerner Skrevet 21. mars 2019 #9 Skrevet 21. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke bindende i like stor grad som skriftlig kontrakt. Jeg ville bare sagt at det dessverre blir for dyrt og at jeg ikke kunne ta den allikevel. Han kan bare bli sur, men du har ikke signert noe så han kommer ingen vei. Det ER lov å ombestemme seg. Anonymkode: e1600...1c7 Det stemmer ikke. Det er like bindende. Men det er det selvsagt ikke alle som vet. 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #10 Skrevet 21. mars 2019 Ja, det er i utgangspunktet bindende, med mindre det foreligger avtale om at en av partene kan trekke seg. Du kan selvfølgelig prøve deg hvis du sa ja muntlig (som også er bindende, men vanskeligere å bevise), men det blir nok lite populært, og mer h*n å kunne dokumentere det på noe vis, så kan det i ytterste konsekvens kommer for retten. Men ser ikke helt problemet med leiligheten du har fått? Med mindre du har veldig dårlig råd, så er vel ikke 1000 i måneden i 6 måneder den store forskjellen, og jeg selv ville mye heller hatt 30 m2 med treningsrom, balking og fint bad enn litt større plass bare for plassens skyld. Anonymkode: ba6ae...fd4 5
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #11 Skrevet 21. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er i utgangspunktet bindende, med mindre det foreligger avtale om at en av partene kan trekke seg. Du kan selvfølgelig prøve deg hvis du sa ja muntlig (som også er bindende, men vanskeligere å bevise), men det blir nok lite populært, og mer h*n å kunne dokumentere det på noe vis, så kan det i ytterste konsekvens kommer for retten. Men ser ikke helt problemet med leiligheten du har fått? Med mindre du har veldig dårlig råd, så er vel ikke 1000 i måneden i 6 måneder den store forskjellen, og jeg selv ville mye heller hatt 30 m2 med treningsrom, balking og fint bad enn litt større plass bare for plassens skyld. Anonymkode: ba6ae...fd4 Jeg har dårlig råd, men det går. Jeg er veldig redd for å ikke trives for dette er første ledd i å starte botrening etter lang tid på psykiatrisk institusjon, men jeg har klart å roe mer ned nå og se på det positive med leiligheten. Er jo uansett bare for noen måneder. Anonymkode: fe59e...94d 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #12 Skrevet 21. mars 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har dårlig råd, men det går. Jeg er veldig redd for å ikke trives for dette er første ledd i å starte botrening etter lang tid på psykiatrisk institusjon, men jeg har klart å roe mer ned nå og se på det positive med leiligheten. Er jo uansett bare for noen måneder. Anonymkode: fe59e...94d Lykke til 🤗 Anonymkode: f8f71...27e
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #13 Skrevet 22. mars 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Lykke til 🤗 Anonymkode: f8f71...27e Takk. Anonymkode: fe59e...94d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå