Anciol Skrevet 21. mars 2019 #1 Skrevet 21. mars 2019 Datteren min på 11 klarte å drukne og kortslutte laptopen min, med en kopp vann ennå jeg har sagt ikke noe mat og drikke ved laptopen min! Prøvde å redde og tørke pc uten hell! Kjøpte meg ny på komplett ( var forsikret) nå har jeg gitt klar beskjed om at begge ungene ikke får bruke den nye laptopen min!! De kan bruke faren sin stasjonære pc!! 2
solmåneogstjerner Skrevet 21. mars 2019 #4 Skrevet 21. mars 2019 Det er vel ikke for strengt det? Helt grei reaksjon. 13
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #5 Skrevet 21. mars 2019 6 minutter siden, Anciol skrev: Datteren min på 11 klarte å drukne og kortslutte laptopen min, med en kopp vann ennå jeg har sagt ikke noe mat og drikke ved laptopen min! Prøvde å redde og tørke pc uten hell! Kjøpte meg ny på komplett ( var forsikret) nå har jeg gitt klar beskjed om at begge ungene ikke får bruke den nye laptopen min!! De kan bruke faren sin stasjonære pc!! Er det du, ts, eller datteren din, som er 11 år? Vi vet begge at dette ikke er oppdragelse. Det er fokus på deg selv og ditt og ren hevnlyst. For så vidt menneskelig, altså. Men siden barn gjør som vi gjør og ikke som vi sier - ønsker du virkelig å oppdra barn til at hevn er ok i oppdragelse? Sånn helt oppriktig? Det er en jævla laptop. En ting. Verdiløs som en sofapute eller en bil. I motsetning, selvsagt, til mennesker. Anonymkode: 0f88c...a0c 2
Hactar Skrevet 21. mars 2019 #6 Skrevet 21. mars 2019 Skjønner ikke hva det andre barnet har gjort galt? 8
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #7 Skrevet 21. mars 2019 For strengt nei, men virker som du skriver innlegget for å få reaksjoner her. Veldig aggressivt. Jeg hadde ikke latt barnet bruke pc på noen uker så hun hadde forstått alvoret. Så jeg er vel hakket strengere. Anonymkode: 3135e...5e5 1
Anciol Skrevet 21. mars 2019 Forfatter #8 Skrevet 21. mars 2019 Men når jeg har sagt igjen og igjen til datteren min at mat og drikke ikke skal inntas ved pc en og hun likevel gjør det, så må det få konsekvenser! Guttungen(det andre barnet mitt) mitt lot kompiser bruke laptopen min uten at jeg var til stede, han sa tilogmed at latopen min var hans og dette resulterte i noen virusepisoder, som måtte ordnes! Den nye laptopen inneholder presentasjon og diverse uerstattelige bilder ( lastet inn fra backup) , og en del materiale til bokserien jeg skriver! Kan være jeg lemper på reglene senere og lar de få bruke laptop under oppsikt! 2
Gjest Peanut Skrevet 21. mars 2019 #9 Skrevet 21. mars 2019 Jeg har enormt mye uerstattelig inne på pc/ Mac/iPad/iPhone/eksterne harddisker. Synes ikke noe er for strengt når det går ut over ting man har mye på (Jeg hadde en kjæreste en gang som, med viten og vilje, slettet ALT på min daværende PDA (palm), og jeg er etter det varsom med å låne vekk).
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #10 Skrevet 21. mars 2019 Reaksjonen er helt på sin plass Anonymkode: 7ca11...e54 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #11 Skrevet 21. mars 2019 Hvis ungene ikke kan holde seg til reglene, så får de heller ikke bruke laptopen. Ferdig snakka. Anonymkode: e9458...f3c 6
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #12 Skrevet 21. mars 2019 4 hours ago, AnonymBruker said: Er det du, ts, eller datteren din, som er 11 år? Vi vet begge at dette ikke er oppdragelse. Det er fokus på deg selv og ditt og ren hevnlyst. For så vidt menneskelig, altså. Men siden barn gjør som vi gjør og ikke som vi sier - ønsker du virkelig å oppdra barn til at hevn er ok i oppdragelse? Sånn helt oppriktig? Det er en jævla laptop. En ting. Verdiløs som en sofapute eller en bil. I motsetning, selvsagt, til mennesker. Anonymkode: 0f88c...a0c Selvfølgelig ønsker hi å oppdra barna sine til å forstå at hvis man ikke klarer å forholde seg til regler så får det konsekvenser, og det burde søren meg du og alle andre lære barna sine også. Anonymkode: 41e3b...cd8 7
Hjertefisk Skrevet 21. mars 2019 #13 Skrevet 21. mars 2019 (endret) . Endret 30. mai 2019 av Hypnosee 5
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #14 Skrevet 21. mars 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det du, ts, eller datteren din, som er 11 år? Vi vet begge at dette ikke er oppdragelse. Det er fokus på deg selv og ditt og ren hevnlyst. For så vidt menneskelig, altså. Men siden barn gjør som vi gjør og ikke som vi sier - ønsker du virkelig å oppdra barn til at hevn er ok i oppdragelse? Sånn helt oppriktig? Det er en jævla laptop. En ting. Verdiløs som en sofapute eller en bil. I motsetning, selvsagt, til mennesker. Anonymkode: 0f88c...a0c Hevn? Hun " druknet" den første laptopen, moren vil ikke at hun skal drukne den neste og, så hun hindrer det ved å si at barna ikke får bruke hennes. Helt rimelig. Anonymkode: 24c7d...dc7 7
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #15 Skrevet 21. mars 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det du, ts, eller datteren din, som er 11 år? Vi vet begge at dette ikke er oppdragelse. Det er fokus på deg selv og ditt og ren hevnlyst. For så vidt menneskelig, altså. Men siden barn gjør som vi gjør og ikke som vi sier - ønsker du virkelig å oppdra barn til at hevn er ok i oppdragelse? Sånn helt oppriktig? Det er en jævla laptop. En ting. Verdiløs som en sofapute eller en bil. I motsetning, selvsagt, til mennesker. Anonymkode: 0f88c...a0c Steike for noe tull. Anonymkode: 9e695...2ad 7
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #16 Skrevet 21. mars 2019 5 timer siden, Anciol skrev: Datteren min på 11 klarte å drukne og kortslutte laptopen min, med en kopp vann ennå jeg har sagt ikke noe mat og drikke ved laptopen min! Prøvde å redde og tørke pc uten hell! Kjøpte meg ny på komplett ( var forsikret) nå har jeg gitt klar beskjed om at begge ungene ikke får bruke den nye laptopen min!! De kan bruke faren sin stasjonære pc!! Dette er ikke for strengt nei. Barn må lære seg å respektere og høre etter. Å lære barna å respektere/ta godt vare på sine og andres ting er heller ikke feil At foreldre viser følelser overfor barna er bare sundt. Anonymkode: 9e695...2ad 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #17 Skrevet 21. mars 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det du, ts, eller datteren din, som er 11 år? Vi vet begge at dette ikke er oppdragelse. Det er fokus på deg selv og ditt og ren hevnlyst. For så vidt menneskelig, altså. Men siden barn gjør som vi gjør og ikke som vi sier - ønsker du virkelig å oppdra barn til at hevn er ok i oppdragelse? Sånn helt oppriktig? Det er en jævla laptop. En ting. Verdiløs som en sofapute eller en bil. I motsetning, selvsagt, til mennesker. Anonymkode: 0f88c...a0c Nå er jeg veldig enig i at ting såklart blir verdiløst i forhold til mennesker, men du skal ha himla god økonomi om du kan bare kimse av en ødelagt laptop til noen titusener (i værste tilfellet..) for de som jobber på PC og har lagret viktig materiale der er det også himla mye unødvendig styr om den ødelegges. Jeg har laptop og den er i utgangspunktet ikke noe barna får leke på (de er 10 og 7) De har både PS4, Nintendo switch, iPhone og iPads, så da må jeg få ha laptopen ifred. Anonymkode: 9c9cb...670 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #18 Skrevet 21. mars 2019 Tenker at det er helt på sin plass, ettersom du har advart om at det ikke er lov led mat og drikke ved pc'en. Uhell eller ikke, ingen pc. Likevel ved uhell tråkker man mer varsomt, f.eks ikke kjefte, bare dra inn og og si "jeg sa at det ikke skulle være mat og drikke ved pc, nå har det skjedd, og se hva som skjer, pc'en går" Anonymkode: 50481...dd1 1
Leeloo Skrevet 22. mars 2019 #19 Skrevet 22. mars 2019 At de ikke får bruke den er for så vidt helt greit, men har du så mye uerstattelig liggende på PCen regner jeg med du har back up både i en skyløsning og kanskje på en ekstern disk? Om ikke er du jo like uansvarlig som ungene dine 😄 3
Anciol Skrevet 22. mars 2019 Forfatter #20 Skrevet 22. mars 2019 1 time siden, Leeloo skrev: At de ikke får bruke den er for så vidt helt greit, men har du så mye uerstattelig liggende på PCen regner jeg med du har back up både i en skyløsning og kanskje på en ekstern disk? Om ikke er du jo like uansvarlig som ungene dine 😄 Jupp har backup av det viktigste (skrev det lenger oppe at jeg hadde backup) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå