AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #1 Del Skrevet 21. mars 2019 Noen som vet hva dette område er? Dette er ikke min albue altså, det er et bilde funnet på nett. Anonymkode: 4b43f...83c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #2 Del Skrevet 21. mars 2019 Som med CT bilder kan man ikke beskrive kun med ett snitt. Du må ha hele serien og kunne bla frem og tilbake. Vanskelig å se hva det er med ett snitt. Mulig det er humerus, mulig det er en scene. Hvilken frekvens er bildet tatt? T2 eller T1, FSE? Mange faktorer som må inn Anonymkode: e2453...9fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #3 Del Skrevet 21. mars 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som med CT bilder kan man ikke beskrive kun med ett snitt. Du må ha hele serien og kunne bla frem og tilbake. Vanskelig å se hva det er med ett snitt. Mulig det er humerus, mulig det er en scene. Hvilken frekvens er bildet tatt? T2 eller T1, FSE? Mange faktorer som må inn Anonymkode: e2453...9fa Ok, såpass komplisert ja. Grunnen til at jeg spør er at jeg har pådratt meg to brudd i albuen. (Collum og caput radii) Har nå hatt 6 uker med intense smerter, og har null bevegelse i albue. Har tatt mr, og ser at den delen jeg har satt pil mot her, ser helt knust ut på mitt bilde. Så satt jeg og lurte på om dette kunne være brusk, skjelett eller noe annet. Skjønner selv at jeg bare må avvente svar fra ortoped altså, men jeg blir mer og mer redd for hver dag som går, da smertene bare øker på. Samtidig har disse ortopedene allverdens av tid føles det som, så jeg går bare å venter i ukesvis... (skulle få raskt svar på mr, om de fant noe som hastet, og til mr i går.) Anonymkode: 4b43f...83c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #4 Del Skrevet 21. mars 2019 *var til mr i går Anonymkode: 4b43f...83c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 21. mars 2019 #5 Del Skrevet 21. mars 2019 34 minutter siden, AnonymBruker said: *var til mr i går Anonymkode: 4b43f...83c Du kan vel ikke forvente at MR-bildene blir tolka med en gang. Vent en ukes tid, så kan du evt. ringe dem hvis du ikke har hørt noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #6 Del Skrevet 21. mars 2019 2 minutter siden, Millimani skrev: Du kan vel ikke forvente at MR-bildene blir tolka med en gang. Vent en ukes tid, så kan du evt. ringe dem hvis du ikke har hørt noe Nei, det kan jeg ikke forvente. Må vente 2 uker. Lurte bare på om området på bilde var muskel/skjelett/brusk eller noe annet. Kunne jo være noen som viste... Anonymkode: 4b43f...83c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 21. mars 2019 #7 Del Skrevet 21. mars 2019 10 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, det kan jeg ikke forvente. Må vente 2 uker. Lurte bare på om området på bilde var muskel/skjelett/brusk eller noe annet. Kunne jo være noen som viste... Anonymkode: 4b43f...83c Selvsagt. Det er komplisert. God bedring med albuen, får håpe det ikke er altfor alvorlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #8 Del Skrevet 21. mars 2019 Det er vel ikke helt uten grunn at det er tre-årig utdannelse for å tolke bilder da... Anonymkode: 8d5a2...a0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #9 Del Skrevet 21. mars 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel ikke helt uten grunn at det er tre-årig utdannelse for å tolke bilder da... Anonymkode: 8d5a2...a0c Du mener vel nærmere 12-årig utdannelse? 6 år medisinstudie, halvannet års turnus og deretter 5 år spesialisering i radiologi. Anonymkode: a72cf...b43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #10 Del Skrevet 21. mars 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du mener vel nærmere 12-årig utdannelse? 6 år medisinstudie, halvannet års turnus og deretter 5 år spesialisering i radiologi. Anonymkode: a72cf...b43 ...og gjerne enda mer tid etter det for å subspesialisere seg i MR/underområder av MR Anonymkode: 00003...949 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #11 Del Skrevet 21. mars 2019 32 minutter siden, Millimani skrev: Selvsagt. Det er komplisert. God bedring med albuen, får håpe det ikke er altfor alvorlig Takk for det, er forberedt på å måtte operere😟 Armen er til tider grå/blå/lilla, nummen og opphovnede fingre, men ingen av de tre ortopedene jeg har vært hos, virker videre bekymret... Har ventet 3 uker på mr, og må nå vente 2 uker på svar, 5 uker med bare venting og helvetes smerter😫 #drittlei! Anonymkode: 4b43f...83c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå