AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #1 Skrevet 21. mars 2019 Hei, jeg er 17 år og gravid. Jeg er allerede 15 uker på vei, enda presser pappa og mamma meg til å ta abort. Truer med det ene etter det andre. Han sier han vil kaste meg ut om jeg beholder barnet og ikke ønsker å være faren min lengre. Dette er veldig vondt for meg å få sleng i trynet. Han er bare sur på meg om dagen og dette går utover psyken min. Jeg ønsker selv ikke å ta abort, og jeg føler jeg ikke kan ta en abort basert på hva DE vil. Anonymkode: f1dbc...c84
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #2 Skrevet 21. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg er 17 år og gravid. Jeg er allerede 15 uker på vei, enda presser pappa og mamma meg til å ta abort. Truer med det ene etter det andre. Han sier han vil kaste meg ut om jeg beholder barnet og ikke ønsker å være faren min lengre. Dette er veldig vondt for meg å få sleng i trynet. Han er bare sur på meg om dagen og dette går utover psyken min. Jeg ønsker selv ikke å ta abort, og jeg føler jeg ikke kan ta en abort basert på hva DE vil. Anonymkode: f1dbc...c84 Var dette en planlagt graviditet? Er du å barnefar sammen? Det er tungt for alle foreldre når deres 17 år gamle jente er gravid. De er sikkert fra seg både av bekymring og skuffelse fordi de tenker på din fremtid. De ønsket nok heller at du skulle utdannet deg først, og bygget en fremtid for deg før du fikk barn. Den vonde sannhet er at du mest sannsynlig vil ende opp med å få barn med en fyr du mest sannsynlig ikke vil ende opp med å være sammen med i fremtiden. Statistisk sett. Ønsker du dette? Du må tenke på alt du er fortsatt "barnet". Selv om du vil elske dette barnet over alt på jord har du ingen midler til å ta vare på det og foreldrene dine må hjelpe deg. Du har hele livet foran deg. Tenk nøye igjennom dette. Du vil i fremtiden finne en flott mann du kan stifte familie med og ha midler til dette. Og om du bestemmer deg for å beholde barnet vil selvfølgelig familien din være ved din side. Du må sette deg inn i deres situasjon. Tror du virkelig faren din kommer til å kaste deg ut å ikke ønske å være din far lenger? Det tviler jeg på. Han prøver å skremme deg fordi han er i sjokk. Hva sier mor opp i alt dette? Anonymkode: 6ea8c...158 6
SoWhat? Skrevet 21. mars 2019 #3 Skrevet 21. mars 2019 Så lei situasjon! De burde støttet deg og ikke presset deg til abort! Men de er nok veldig bekymret, og det kan en jo forstå. Du bor tydeligvis hjemme hos dem, og da får de plutselig to barn å forholde seg til. Ingen lett situasjon. Men dere burde sette Dere ned og snakke om dette på en fornuftig måte. Hva du gjør med utdanning og jobb osv. Hvordan du får ditt eget sted å bo. Du må planlegge en framtid med et barn og trenger hjelp istedenfor motstand her. Hvordan er forholdet til barnefaren? Hvilke tanker har du som fremtidig mor? 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #4 Skrevet 21. mars 2019 Er det noen andre voksne som du stoler på du kan prate med? har dessverre ikke noe råd håper bare det ordner seg for deg, og at dine forelder nok bare trenger å fordøye dette. Anonymkode: abbde...551 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #5 Skrevet 21. mars 2019 Du burde tenke på å flytte hjemmefra, og veldig langt vekk fra foreldrene dine! Du tror kanskje at denne situasjonen er ganske ille akkurat nå, men det blir garantert veldig mye verre etter at barnet er født... Anonymkode: b6fd5...e97 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #6 Skrevet 21. mars 2019 2 minutter siden, SoWhat? skrev: Så lei situasjon! De burde støttet deg og ikke presset deg til abort! Men de er nok veldig bekymret, og det kan en jo forstå. Du bor tydeligvis hjemme hos dem, og da får de plutselig to barn å forholde seg til. Ingen lett situasjon. Men dere burde sette Dere ned og snakke om dette på en fornuftig måte. Hva du gjør med utdanning og jobb osv. Hvordan du får ditt eget sted å bo. Du må planlegge en framtid med et barn og trenger hjelp istedenfor motstand her. Hvordan er forholdet til barnefaren? Hvilke tanker har du som fremtidig mor? Jeg har tenk frem og tilbake om jeg ønsker å beholde eller ta abort. Satt meg ned å tenk igjennom hvordan jeg vil klare livet fremover med et lite barn. Jeg har såpass troa på meg selv og innstilt på at dette skal jeg klare med eller uten barnefaren. En abort er noe jeg har innsett at det er noe jeg ikke ville klart å levd videre med Anonymkode: f1dbc...c84 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #7 Skrevet 21. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du burde tenke på å flytte hjemmefra, og veldig langt vekk fra foreldrene dine! Du tror kanskje at denne situasjonen er ganske ille akkurat nå, men det blir garantert veldig mye verre etter at barnet er født... Anonymkode: b6fd5...e97 For ett unødvendig svar. Foreldrene ønsker nok TS beste, og er i sjokk selv! Hva om datteren din på 16-17 hadde kommet hjem med en graviditet evt, uten en barnefar som stiller opp? Folk takler sikkert situasjoner forskjellig, og jeg er sikker på at faren innerst inne ikke mener alt han sier. Du må roe deg ned. Vi kjenner ikke TS foreldre. Anonymkode: 6ea8c...158 7
SoWhat? Skrevet 21. mars 2019 #8 Skrevet 21. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har tenk frem og tilbake om jeg ønsker å beholde eller ta abort. Satt meg ned å tenk igjennom hvordan jeg vil klare livet fremover med et lite barn. Jeg har såpass troa på meg selv og innstilt på at dette skal jeg klare med eller uten barnefaren. En abort er noe jeg har innsett at det er noe jeg ikke ville klart å levd videre med Anonymkode: f1dbc...c84 Har du fortalt foreldrene dine om planer du har? Du vil vel ikke bo hjemme hos foreldrene dine i det lange løp? Det ville vært lettere å svare om du hadde konkrete planer 🙂 det er kanskje det foreldrene dine vil høre også? Du skal ikke ta abort når det føles feil for deg.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #9 Skrevet 21. mars 2019 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Har du fortalt foreldrene dine om planer du har? Du vil vel ikke bo hjemme hos foreldrene dine i det lange løp? Det ville vært lettere å svare om du hadde konkrete planer 🙂 det er kanskje det foreldrene dine vil høre også? Du skal ikke ta abort når det føles feil for deg. Prøver å sette meg ned dem, men de vil ikke høre hva jeg har å si. Bruker "du er barn, vi er voksne. Du skal gjøre som vi sier" Anonymkode: f1dbc...c84
SoWhat? Skrevet 21. mars 2019 #10 Skrevet 21. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du burde tenke på å flytte hjemmefra, og veldig langt vekk fra foreldrene dine! Du tror kanskje at denne situasjonen er ganske ille akkurat nå, men det blir garantert veldig mye verre etter at barnet er født... Anonymkode: b6fd5...e97 Du kan ta så feil! Kjente ei jente i samme situasjon, bare at hun var 18 år. Foreldrene var helt fortvilet, og det ble drama. Nå er barnet 6 år, og foreldrene forguder den lille gutten 🙂 og moren er ferdig utdannet og har jobb nå.
SoWhat? Skrevet 21. mars 2019 #11 Skrevet 21. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Prøver å sette meg ned dem, men de vil ikke høre hva jeg har å si. Bruker "du er barn, vi er voksne. Du skal gjøre som vi sier" Anonymkode: f1dbc...c84 Hm. Så vanskelig! De burde hørt på deg. Kommet med råd og hjelp. Men hva er dine planer? Har du klart å tenke noe på det? 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #12 Skrevet 21. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøver å sette meg ned dem, men de vil ikke høre hva jeg har å si. Bruker "du er barn, vi er voksne. Du skal gjøre som vi sier" Anonymkode: f1dbc...c84 Barn er du ikke, når blir du 18 ? og du bestemmer over egen kropp uansett. Anonymkode: abbde...551
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #13 Skrevet 21. mars 2019 Du må ihvertfall ta utgangspunkt i at du vil bli kastet ut, så du ikke plutselig står der uten noe. Skriv ned en liste over ting som må være i orden før babyen kommer, inntekt, hus, transport, hva du har krav på fra nav etc. Anonymkode: a2dec...ea7
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #14 Skrevet 21. mars 2019 15 uker på vei er jo for sent til å få abort. Grensen er 12 uker. Anonymkode: 9bf50...e84 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #15 Skrevet 21. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barn er du ikke, når blir du 18 ? og du bestemmer over egen kropp uansett. Anonymkode: abbde...551 Fyller 18 år, 5 med etter jeg har født Anonymkode: f1dbc...c84
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #16 Skrevet 21. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fyller 18 år, 5 med etter jeg har født Anonymkode: f1dbc...c84 5 med? Mener du måneder? Da er du jo 16 nå? Anonymkode: 9bf50...e84
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #17 Skrevet 21. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fyller 18 år, 5 med etter jeg har født Anonymkode: f1dbc...c84 Så du har akkurat fylt 17? Anonymkode: 6ea8c...158
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #18 Skrevet 21. mars 2019 Hun er vel 17 år og 2 mnd da, siden det er 5 mnd igjen av svangerskapet, ikke det at det har noe å si. Poenget er at 1: ingen kan tvinge deg til abort hvis du ikke vil 2: det er for sent å ta abort når du er 4 mnd på vei uansett. Anonymkode: f554a...e15
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #19 Skrevet 21. mars 2019 Foreldrene dine har forsørgerplikt for deg til du fyller 18. Du bør også ta kontakt med nav og få oversikt over stønader og sånt du har rett på. Hvis foreldrene dine faktisk kaster deg ut kan du ta kontakt med barnevernet så hjelper de deg. Men jeg tipper de roer seg når de skjønner at her blir det baby uansett siden det er for sent til abort, og de får litt tid på seg. Anonymkode: f554a...e15 3
Gjest Nina1975 Skrevet 21. mars 2019 #20 Skrevet 21. mars 2019 Som sagt ovenfor er vel grensen for abort 12 uker? Dette kommer til å bli slitsomt for deg. Du må flytte hjemmnfra og må forsørge deg selv, hvordan er det med skolegang? Går du på skole? Hva er planen din? Om du går på skole, blir du vel ferdig med svangerskapet til sommerferien. Barnevakt ved skole/jobb? Nattevåk kombinert med dette? Eksamenlesing? Barnefar, får du hjelp av han? Du må basere deg på å klare deg selv. Er planen din å få masse hjelp av familie/barnefar? Det må du aldri basere deg på. Det blir veldig masse arbeid for deg, jeg tror du idealiserer dette med ett barn, at du undervurderer alt arbeid og ansvar. Det er beinhardt og være helt alene. Du må ha en plan for alt dette, du kan ikke bare tenke at det løser seg. Tenk over alt dette jeg skriver her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå