Gå til innhold

Alkohol på hverdager

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er greit? Om man tar en skikkelig fest i helga, er det fortsatt greit å ta 1-3 små bokser øl 2-3 ganger i uka på kvelden? 

Anonymkode: ba645...3bf

Videoannonse
Annonse
Gjest Kritt
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er greit? Om man tar en skikkelig fest i helga, er det fortsatt greit å ta 1-3 små bokser øl 2-3 ganger i uka på kvelden? 

Ja, kontinental drikking i tillegg til den skandinaviske helgefylla blir for mye for de fleste.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Kritt skrev:

Ja, kontinental drikking i tillegg til den skandinaviske helgefylla blir for mye for de fleste.

Takk for svar. 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Men ikke la det gå utover jobb og det daglige. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Mr. Kilmister skrev:

Ja. Men ikke la det gå utover jobb og det daglige. 

Men når går det utover det daglige? Det er en ting jeg ikke finner helt svar på.

Skrevet

Så lenge det ikke går utover livet ditt på noen måte eller du føler du MÅ ha det, er det vel greit. Veldig sunt er det derimot ikke. Jeg foretrekker å holde alkoholen til helgene og da gjerne rundt 4-6 øl. 

• Liker 1
Skrevet

Greit for hvem? 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, minister-mio skrev:

Greit for hvem? 

For meg som er sambo med en som drikker det jeg skrev.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det må du jo føle på selv. Min samboer kan finne på å ta et par øl i hverdagen uten at det plager meg nevneverdig. Da hadde helgefylla hver helg vært værre for meg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Inwe skrev:

Det må du jo føle på selv. Min samboer kan finne på å ta et par øl i hverdagen uten at det plager meg nevneverdig. Da hadde helgefylla hver helg vært værre for meg. 

Jeg er redd for å virke kontrollerende.

AnonymBruker
Skrevet

Det er for mye. 

Anonymkode: 83b75...ef5

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er redd for å virke kontrollerende.

Har du forsøkt å snakke med han om det? Det er ikke kontrollerende å være bekymret. Selvsagt kan du ikke nekte han det, men å snakke sammen bør man kunne i et samboerforhold. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Inwe skrev:

Har du forsøkt å snakke med han om det? Det er ikke kontrollerende å være bekymret. Selvsagt kan du ikke nekte han det, men å snakke sammen bør man kunne i et samboerforhold. 

Ja jeg vet jo egentlig det.. er redd han blir sint. Får bare hoppe i det kanskje. 

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det bare du som vet

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke nødvendigvis veldig helseskadelig, men den typen drikkemønster gjør at det lett kan skli ut. Drikkingen på hverdager blir hver dag, og så blir det mer enn et par små øl osv. Men noen klarer å holde det på samme nivå hele livet, da.

Anonymkode: 70fe2...4db

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, minister-mio skrev:

Da er det bare du som vet

Jeg er så usikker, det er derfor jeg spør om flere synspunkter. Er redd for at jeg overdriver dette og at det er unødvendig av meg. At jeg ikke "unner" han det osv. Er usikker på om jeg ubevisst vil at han skal være "bedre" og om jeg bare må godta han som han er.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men når går det utover det daglige? Det er en ting jeg ikke finner helt svar på.

Det du MÅ gjøre når du er hjemme. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi tar oss gjerne 1-2 øl på en kveld etter barna har lagt seg, om det er tirsdag eller søndag har ingenting å si. Noen ganger er det 3 dager på rad med et en øl, andre ganger er det ei hel uke uten. Vi er påpasselige å ikke bruke øl som en inngang til flere fristelser, som eksempelvis potetgull, godteri osv, men erstatter heller dette med en øl. Fredag og lørdag kan det fort bli flere enn 1-2. Tar oss gjerne en til middag når barna er våkne, og et par til etter de har lagt seg. 

For min del synes jeg ikke 1-2 øl på kvelden, evt til fredagsmiddag sammen med barna har noe å si kontra det å drikke 1,5 p-max hver eneste dag. Før noen begynner å klage på å drikke foran barna - det er snakk om 1-2 øl hos folk som er vant til å drikke øl - ergo vi blir verken svimle eller høylydt av en halvliter.

Kos deg du - bare pass deg om du føler du sier nei til besøk eller å dra bort fordi du ikke får pilsen din den kvelden.

Anonymkode: c01b7...712

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi tar oss gjerne 1-2 øl på en kveld etter barna har lagt seg, om det er tirsdag eller søndag har ingenting å si. Noen ganger er det 3 dager på rad med et en øl, andre ganger er det ei hel uke uten. Vi er påpasselige å ikke bruke øl som en inngang til flere fristelser, som eksempelvis potetgull, godteri osv, men erstatter heller dette med en øl. Fredag og lørdag kan det fort bli flere enn 1-2. Tar oss gjerne en til middag når barna er våkne, og et par til etter de har lagt seg. 

For min del synes jeg ikke 1-2 øl på kvelden, evt til fredagsmiddag sammen med barna har noe å si kontra det å drikke 1,5 p-max hver eneste dag. Før noen begynner å klage på å drikke foran barna - det er snakk om 1-2 øl hos folk som er vant til å drikke øl - ergo vi blir verken svimle eller høylydt av en halvliter.

Kos deg du - bare pass deg om du føler du sier nei til besøk eller å dra bort fordi du ikke får pilsen din den kvelden.

Anonymkode: c01b7...712

Er nok ikke meg det er snakk om, men takk like vel. Er vel også litt forskjell på hvordan dere gjør det og det å drikke mellom 6 og 10 halvlitere på en fredag i tillegg dog.

Skrevet

3 øl 3 ganger i uka i tillegg til helgedrikking synes jeg er for mye.  Hvis du føler deg ukomfortabel og usikker mht drikkingen hans er det antakelig for mye. Snakk med han om det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...