AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #1 Skrevet 21. mars 2019 Tenkte å ringe veterinæren å få henne til å skrive ut en resept på det til mine to små hunder. Har det fungert på deres hunder? Skal flytte til et sted nær skogen, så tenker det er veldig viktig spesielt ved skogsturer i hverdagen. Hva fungerte for deres hunder? (flått hasbånd, dråper, annet?) Anonymkode: f7397...d53
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #2 Skrevet 21. mars 2019 Dråper gir som regel allergiske reaksjoner lokalt. Ville ikke brukt det. Heller ikke flåtthalsbånd er å anbefale. Men selvfølgelig, det behøver ikke være tilfelle på dine hunder! Det som funker kjempe fint på mine langhårete dotter er Bravecto. Er et middel de spiser (ser ut som en stor kjøttbit) Da dør og faller flåtten av om de spiser av hunden. Aldri fått reaksjon fra mine. De holder i 3 mnd. Anonymkode: 16514...1fa
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #3 Skrevet 21. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dråper gir som regel allergiske reaksjoner lokalt. Ville ikke brukt det. Heller ikke flåtthalsbånd er å anbefale. Men selvfølgelig, det behøver ikke være tilfelle på dine hunder! Det som funker kjempe fint på mine langhårete dotter er Bravecto. Er et middel de spiser (ser ut som en stor kjøttbit) Da dør og faller flåtten av om de spiser av hunden. Aldri fått reaksjon fra mine. De holder i 3 mnd. Anonymkode: 16514...1fa Som regel? På de fleste hunder altså? Jeg har aldri sett det på mine hunder. Anonymkode: 0e5e2...ddb
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #4 Skrevet 21. mars 2019 Jeg er litt redd for bivirkninger, for det er vel ganske sterke saker om det fjerner flått isåfall, men jeg har 0 erfaring med det! Anonymkode: f7397...d53
Million Skrevet 21. mars 2019 #5 Skrevet 21. mars 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dråper gir som regel allergiske reaksjoner lokalt. Ville ikke brukt det. Heller ikke flåtthalsbånd er å anbefale. Men selvfølgelig, det behøver ikke være tilfelle på dine hunder! Det som funker kjempe fint på mine langhårete dotter er Bravecto. Er et middel de spiser (ser ut som en stor kjøttbit) Da dør og faller flåtten av om de spiser av hunden. Aldri fått reaksjon fra mine. De holder i 3 mnd. Anonymkode: 16514...1fa "Som regel"? Jeg dryppet flåttmiddel i nakken på hunden min i årevis uten noen reaksjoner. Uansett, det ble lettere da Bravecto kom på markedet. En stor tablett, ser ut som en kjøttfarget puck, gis til hunden som spiser den. Gir beskyttelse i 3 mnd, så man trenger da bare to tabletter for en sesong. Har brukt Bravecto de siste to årene eller så. 2
Meadow Skrevet 21. mars 2019 #6 Skrevet 21. mars 2019 Vi bruker også Bravecto. Ikke funnet flått på hunden etter at vi begynte med det.
_popcorn_ Skrevet 21. mars 2019 #7 Skrevet 21. mars 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Dråper gir som regel allergiske reaksjoner lokalt. Ville ikke brukt det. Heller ikke flåtthalsbånd er å anbefale. Men selvfølgelig, det behøver ikke være tilfelle på dine hunder! Det som funker kjempe fint på mine langhårete dotter er Bravecto. Er et middel de spiser (ser ut som en stor kjøttbit) Da dør og faller flåtten av om de spiser av hunden. Aldri fått reaksjon fra mine. De holder i 3 mnd. Anonymkode: 16514...1fa Den får du komme med kilder på. https://www.dyreklinikk.no/aktuelt/slik-virker-flaattmedisinen/ Veldig få hunder får bivirkninger. Man trenger ikke lese mange artikler før man ser at det er veldig få bivirkninger på flåttmiddel fra veterinær, som er det TS ønsker, men at det er en god del reaksjoner på det som er kjøpt uten resept. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå