AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #1 Del Skrevet 21. mars 2019 Jeg fikk mail fra XXL med tilbud på dette her, det ser jo ut som det er god plass, og det veier 3,5 kg. https://www.xxl.no/coleman-cortes-2-tomannstelt/p/1132521_1_style På jula fant jeg dette, som veier 2850g. Mindre plass til bagasjen i forteltet. https://www.jula.no/catalog/fritid/friluftsliv/telt-og-camping/telt-og-tilbehor/tomannstelt-955029/ Teltet skal brukes til overnattingsturer i marka for meg og 5-åringen, så det må være lett å bære. Noen som har anbefalinger til meg? Jeg er helt grønn på dette. 🙈 Anonymkode: 383a6...7a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #2 Del Skrevet 21. mars 2019 Det fra XXL har takhøyde på 95 cm. Virker klaustrofobisk... Det er greit å kunne sitte oppreist i teltet, altså. Anonymkode: 60f39...d3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #3 Del Skrevet 21. mars 2019 Ville heller gått for dette: Mountain hardwear Vi har dette og er kjempefornøyd. God plass til 2 og plenty sittehøyde, hele 122 cm. Det er også lettere, 2.8 kg. To innganger er supert. Det er dyrere, men det blir en helt annen opplevelse å oppholde seg i. Veldig lettvint å sette opp. Vi hadde et som kun var sittehøyde i ene enden, det var tungvint! Man må ta høyde for å oppholde seg i teltet hvis det blir dårlig vær og da er det gull verdt å ha skikkelig sitttehøyde. Mye enklere å kle av og på seg også, når du slipper å ligge og gjøre det. Anonymkode: e9614...30a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #4 Del Skrevet 21. mars 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville heller gått for dette: Mountain hardwear Vi har dette og er kjempefornøyd. God plass til 2 og plenty sittehøyde, hele 122 cm. Det er også lettere, 2.8 kg. To innganger er supert. Det er dyrere, men det blir en helt annen opplevelse å oppholde seg i. Veldig lettvint å sette opp. Vi hadde et som kun var sittehøyde i ene enden, det var tungvint! Man må ta høyde for å oppholde seg i teltet hvis det blir dårlig vær og da er det gull verdt å ha skikkelig sitttehøyde. Mye enklere å kle av og på seg også, når du slipper å ligge og gjøre det. Anonymkode: e9614...30a Hvordan er det med plass til bagasje i ytterteltet på dette? Anonymkode: 383a6...7a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #5 Del Skrevet 21. mars 2019 45 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan er det med plass til bagasje i ytterteltet på dette? Anonymkode: 383a6...7a1 Du ser det på strektegningen (det er ikke jeg som har dette teltet). Ser greit ut med bagasjeplass, og så er jo teltet nokså romslig inne, så det går an å ha litt stæsj der også. Anonymkode: 60f39...d3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #6 Del Skrevet 21. mars 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er det med plass til bagasje i ytterteltet på dette? Anonymkode: 383a6...7a1 Jeg sjekket teltet nå, og vi har Optic Vue 3.5. Vi tenkte oss nøye om før kjøp av nytt telt, og landet på dette da det gir god plass til to liggeunderlag og litt plass mellom dem. Vi får plass til to store ryggsekker i ytterteltet. Vi har brukt det mye og er glad for at vi valgte 3.5 istedet for 2.5. Det er veldig deilig med litt ekstra plass! Det føles ikke trangt med to voksne. Vi har brukt det i øsregn, det styrtregnet flere netter og det var knusktørt i teltet, vi ble skikkelig imponert. Det tåler vind veldig godt også, står stødig og godt. Har lest en del om telt og ingen som har gått for kuppeltelt har angret. Det gir en helt annen opplevelse og mye mer komfort enn tunneltelt. Tomannstelt er litt knappe til to personer, de passer best til en voksen og hund . Men om det blir en teltnatt nå og da så spiller kanskje ikke plassen så stor rolle? Helsport Reinsfjell er selvfølgelig mye lettere (ca 2 kg), men også mye dyrere 5.300,- ca) Hvis dere skal telte mye i årene fremover ville jeg gått for et telt av god kvalitet iallfall. De billige er sjelden særlig slitesterke. Anonymkode: e9614...30a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #7 Del Skrevet 21. mars 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sjekket teltet nå, og vi har Optic Vue 3.5. Vi tenkte oss nøye om før kjøp av nytt telt, og landet på dette da det gir god plass til to liggeunderlag og litt plass mellom dem. Vi får plass til to store ryggsekker i ytterteltet. Vi har brukt det mye og er glad for at vi valgte 3.5 istedet for 2.5. Det er veldig deilig med litt ekstra plass! Det føles ikke trangt med to voksne. Vi har brukt det i øsregn, det styrtregnet flere netter og det var knusktørt i teltet, vi ble skikkelig imponert. Det tåler vind veldig godt også, står stødig og godt. Har lest en del om telt og ingen som har gått for kuppeltelt har angret. Det gir en helt annen opplevelse og mye mer komfort enn tunneltelt. Tomannstelt er litt knappe til to personer, de passer best til en voksen og hund . Men om det blir en teltnatt nå og da så spiller kanskje ikke plassen så stor rolle? Helsport Reinsfjell er selvfølgelig mye lettere (ca 2 kg), men også mye dyrere 5.300,- ca) Hvis dere skal telte mye i årene fremover ville jeg gått for et telt av god kvalitet iallfall. De billige er sjelden særlig slitesterke. Anonymkode: e9614...30a Siterer meg selv for å legge til målene: Optic Vue 3.5 er 234 cm langt innvendig og 175 cm bredt. Optic Vue 2.5 er 234 cm langt innvendig og 147 cm bredt. Mål på yttertelt er omtrent det samme (plassen for ryggsekker). Lykke til i jakten på telt, det finnes masse å velge i, lurt å tenke seg godt om før kjøp. Det kan være lurt å sjekke Finn.no, der selges mange bra telt som er pent brukte. Anonymkode: e9614...30a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå