AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #1 Skrevet 21. mars 2019 Kort fortalt. Han var sliten og lei da vi hadde ett barn. Jeg ble gravid og inn og ut av sykehus, stor belastning på han som måtte gjøre alt med barnet og hjemmet. Tøff fødsel med komplikasjoner, pumping og styr etterpå. Dermed ble det fortsatt mye ekstra jobb på han. Jeg har hatt det tøft jeg også, uten tvil da det er kroppen min osv. Men jeg overlever bedre mentalt og henger med i prosessen. Han derimot lurer jeg på er skikkelig deprimert. Men det trenger ikke være det. Han er i pappaperm nå og jeg er i jobb. Barnet våkner mellom 4-6 og mannen klikker nærmest. Han mener alt før Kl 7 er natten. Eldste barnet sover til 7. Mannen hysjer og kjefter på babyen for sutring, for at det ikke vil sove, ved bleieskift osv. Den eldste opplever også pappaen som sur/sint. Jeg trodde vi hadde felles oppfatning av at vi må prøve så godt vi kan å holde maska når vi er blant barna og at vi kan diskutere og snakke om negative temaer når de er i seng og lignende. Dette bryr han seg ikke om og snakker negativt, kjefter og maser foran barna. Hva skal jeg gjøre? Hvem kan jeg henvende meg til? Vi må få hjelp snart. FVK har fryktelig lang ventetid. Anonymkode: b82ae...d88
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #2 Skrevet 21. mars 2019 Fastlegen og ev. helsestasjon. I første omgang hadde jeg ikke latt ham være alene med ungene om han var sånn. Kan han sykemeldes og du overta permisjonen, ev. ? Anonymkode: b569b...5a2 6
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #3 Skrevet 21. mars 2019 Helsestasjon og fastlege som den over sa. Og ikke la babyen være alene med ham. Du bør ta over her til han er mer stabil og det kjapt. Ikke for å skremme vettet av deg men barsel depresjon kan gjøre at foreldre gjør grusomme ting. Skal ikke mer til enn noen sekunder med filleristing så er det gjort. Han har det åpenbart ikke bra og ungene og du lider under det. Anonymkode: 591e4...946 8
Gjest BearMama Skrevet 21. mars 2019 #4 Skrevet 21. mars 2019 Han er nok deprimert/søvnmangel. Det hadde uansett vært totalt uakseptabel å ha en mann som kjeftet på baby og var sint og sur mot barna. Du krever at han tar en tur til helsestasjon evt fastlege og henvises til psykolog så ham kan ta tak i dette før det eskalerer. Nekter han og fortsetter som han gjør hadde jeg krevd at han flyttet ut.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #5 Skrevet 21. mars 2019 Bli forbanna på han først å fremst å be han se til helvete å ta seg sammen. Så ber du han kontakte fastlegen sin pronto for det der er fader ikke normalt å en stor belastning på begge ungene. Anonymkode: fc536...ea6 5
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #6 Skrevet 21. mars 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke for å skremme vettet av deg men barsel depresjon kan gjøre at foreldre gjør grusomme ting. Skal ikke mer til enn noen sekunder med filleristing så er det gjort. Han har det åpenbart ikke bra og ungene og du lider under det. Anonymkode: 591e4...946 Dette! Og hvorfor i all verden fikk du et barn til med denne mannen når han var lei den første? 😮 Ikke la han være alene med barna! Anonymkode: 0c5ab...8c0 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #7 Skrevet 21. mars 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette! Og hvorfor i all verden fikk du et barn til med denne mannen når han var lei den første? 😮 Ikke la han være alene med barna! Anonymkode: 0c5ab...8c0 Dette lurer jeg på også. Hvorfor må damer på død og liv prøve å leke idealfamilien med 2 barn når man ser at ting skranter allerede med ett barn?! Anonymkode: 27e61...b50 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #8 Skrevet 21. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette lurer jeg på også. Hvorfor må damer på død og liv prøve å leke idealfamilien med 2 barn når man ser at ting skranter allerede med ett barn?! Anonymkode: 27e61...b50 Hvorfor må folk på død og liv diskutere på den måten der? Hvorfor er det så vanskelig å holde seg til trådens tema? Anonymkode: fc536...ea6 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #9 Skrevet 21. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette lurer jeg på også. Hvorfor må damer på død og liv prøve å leke idealfamilien med 2 barn når man ser at ting skranter allerede med ett barn?! Anonymkode: 27e61...b50 Fordi da får barna helsøsken, uansett om ting går at skogen? Bedre med to barn som har hverandre i den situasjonen, da føler kanskje ikke mor at hun må møte en ny mann og få flere barn heller. Så er de to som må til far/ikke kan dra til far. Mye samhold i å være to. Anonymkode: 169f2...4df 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #10 Skrevet 21. mars 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi da får barna helsøsken, uansett om ting går at skogen? Bedre med to barn som har hverandre i den situasjonen, da føler kanskje ikke mor at hun må møte en ny mann og få flere barn heller. Så er de to som må til far/ikke kan dra til far. Mye samhold i å være to. Anonymkode: 169f2...4df Veldig enig! Anonymkode: 29554...882
Gjest Albbas Skrevet 21. mars 2019 #11 Skrevet 21. mars 2019 Kontakte fastlegen hans, dra gjerne dit sammen hvis han er villig til det, og få han sykemeldt. Det må nesten være første bud. Så tar dere det derfra. Du kan eventuelt snakke med din fastlege hvis han nekter å gå til lege og høre hvordan du skal gå frem, men skal han sykemeldes må han møte sin egen lege. Snakk gjerne med helsestasjonen også, de skal ha peiling på hvordan gå frem ved fødselsdepresjon. Men jeg ville i første omgang prioritert den sykemeldingen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå