Gå til innhold

Hvor mange LITER såpe (håndsåpe + dusjsåpe)  bruker dere pr. person  pr mnd? Hva er normalt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor mange liter såpe (håndsåpe + dusjsåpe)  bruker dere pr. person  pr mnd? Hva er normalt?
Her går det nok 1 liter - 1,5 liter såpe (håndsåpe og dusjsåpe) i måneden. Jeg bor alene. :sjenert: Ts.

Anonymkode: d6d39...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, Rotemor skrev:

Jeg vet ikke,men det er langt fra det forbruket der!

Takk for svar! :) Betyr det at du bruker enda flere liter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! :) Betyr det at du bruker enda flere liter? 

«Langt fra» betyr mye mindre :) 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Rotemor skrev:

«Langt fra» betyr mye mindre :) 

Åja :) Takk for svar! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 3 stk og bruker vel ca 1 flaske shampo, 1 flaske balsam, 2 flasker dusjsåpe og en flaske håndsåpe i mnd. Så ca 1 liter totalt tilsammen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er to stykker, og vi bruker ikke en liter såpe i måneden engang.  Syns det høres mye ut.

Jeg har tre forskjellige dusjsåper som jeg roterer i mellom, og har enda litt igjen av den jeg kjøpte i desember. Og kjæresten har vel sin dusjsåpe litt over 2 måneder. Man trenger jo ikke mye såpe for å såpe inn hele kroppen, en god dært med såpe i skubbekluten og man skummer fra topp til tå. Shampoo, balsam og intimsåpe har vi sikkert over ett halvt år. Håndsåpe på badet ved vasken må vi kjøpe ny ganske ofte. Håndsåpen på kjøkkenet varer lengre enn det igjen.

Men selv om jeg legger sammen alt av det vi bruker, så tror jeg fortsatt ikke vi er oppe i 1 liter såpe. Og vi vasker oss hver eneste dag og dusjer annenhver dag, så vil påstå at vi er renslige folk. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en flaske dusjsåpe i to-tre måneder, samme med sjampo. Om du bruker over en liter såpe i måneden er det enten såpe av veldig lav kvalitet eller du har et voldsomt overforbruk.

Anonymkode: 444d9...4d8

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

0,3 liter. De som bruker noe annet, er unormale.

Anonymkode: f38f0...eb6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, hvor mange LITER såpe? Morsomt spørsmål. Omtrent en halv liter totalt, vi er fire personer. Shampoo og balsam kommer i tillegg, kanskje en halv til en liter på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1 liter såpe holder vel et år ca her i huset. Da inkludert hårvask!

Anonymkode: c51a4...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker håndsåpe i fastform. Den holder i over 1 måned. 

Shampoo og dusjsåpe, ca 0,5 l. 

Vi er to stk. 

Anonymkode: bb30e...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

0,2-0,3 liter såpe i måneden sånn ca. 0,25 liter til hvis man regner med shampo og balsam. 

Anonymkode: 6442c...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja.. Jeg kan lett ser for meg at det kanskje går opp mot 0.8 - 1 liter i måneden til sammen. Vi er 5 stk, og barna liker godt å bruke såpe 😅

Anonymkode: 7f4be...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Wow, det var mye. Jeg har vel en håndsåpe i 3-5 mnd, og en shampo i minst 3 tror jeg (men har nå gått over til shampobar, vet ikke hvor lenge den holder, men skal holde 3x så lang tid som vanlig shampo). Bor alene :)

Anonymkode: 6da42...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker ca en halvliter per pers. I alle fall ikke mer. Vi er to voksne, og jeg tror det går litt under en liter såpe til sammen. Vi dusjer hver dag, vi vasker hendene nøye etter å ha vært på do, når vi lager mat og når vi spiser. Jeg synes vi bruker mye, så naturlig nok mener jeg at du bruker unormalt mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri målt eller tenkt over. Det er i hvert fall ikke snakk om litervis. Vi er to i husholdningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er tre og bruker en flaske dusj, en flaske håndsåpe i mnd. Sjampo og balsam har vi i et par mnd. 

Du bruker sinnsykt mye, ts. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Liter????? 

Tenåringen og jeg bruker vel maks 0,5 liter tilsammen. 

Anonymkode: 4c872...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...