AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #1 Skrevet 20. mars 2019 Har ungen i privat barnehage. De har da bestemt at barnehagen er stengt dersom det ikke er flere en 10 påmeldte. Tror det er ca 40 barn i denne barnehagen. Noe som har betydd, stengt hver bidige helligdag og andre ferietider. Bla annet jula, vinterferie og påske, har denne barnehagen hatt stengt de 2 årene (snart 3) barnet har vært der. Noe som betyr problemer her og jeg har måttet sende til en dagmamma som også vil ha betalt selvfølgelig. Barnehagen gir da ikke noen reduksjon i prisen etter å ha holdt stengt. Er dette normal praksis? En betaler jo da for en tjeneste som ikke blir utført, noe som ikke hører hjemme noen steder. Anonymkode: 99cdb...941
Gjest Josefine5 Skrevet 20. mars 2019 #3 Skrevet 20. mars 2019 Ingen barnehager har åpent på helligdager.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #4 Skrevet 20. mars 2019 Dersom dette står nedfelt i vedtektene du godtok når du takket ja til plass, så er det noe du bare må godta. Dersom det ikke står i vedtekter, eller eventuelt i årsplan som samarbeidsutvalget har godkjent, så har du en god grunn for å ta det opp. Anonymkode: cb7fa...998 1
Mopsi Skrevet 20. mars 2019 #5 Skrevet 20. mars 2019 (endret) Min eldste har gått i en privat barnehage som hadde stengt alle høytider og derfor betalte vi for bare 11 mnd.. Juli var "gratis".. Endret 20. mars 2019 av Mopsi 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #6 Skrevet 20. mars 2019 15 minutter siden, Josefine5 skrev: Ingen barnehager har åpent på helligdager. Nei det har du rett i. Anonymkode: 99cdb...941
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #7 Skrevet 20. mars 2019 2 minutter siden, Mopsi skrev: Min eldste har gått i en privat barnehage som hadde stengt alle høytider og derfor betalte vi for bare 11 mnd.. Juli var "gratis".. Alle barn skal vel ha 4 uker ferie sammenhengende, så ingen barnehager har lov til å betale for mer en 11 mnd i året, tror jeg. Tar man i betraktning alle høytider blir det fort 2 mnd i løpet av ett år om ikke mer. Anonymkode: 99cdb...941 2
Gjest Josefine5 Skrevet 20. mars 2019 #8 Skrevet 20. mars 2019 Vi bruker kommunal barnehage. Betaler for 11 mnd i året fordi ungen skal ha en mnd ferie på sommeren.
Fjaselina Skrevet 20. mars 2019 #9 Skrevet 20. mars 2019 Her har SFO stengt dersom det er mindre enn 3 barn påmeldt. Eller kanskje 3 eller mindre. 10 er altfor høg grense! Det er jo tullete å stenge og gi alle tilsette fri, med 10 barn kan 2 vaksne dele på dagen og det går sannsynlegvis heilt smertefritt. Det er sjølvsagt stengt på alle raude dagar i jula og påska, men elles er det veldig mange dagar i romjula, haustferie og påskeferie etc. Det er ikkje veldig familievennlig med slik praksis. Eg trur du bør kontakte kommunen om dette. 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #10 Skrevet 21. mars 2019 Her betaler vi fullt selv om barnehagen er stengt i ferier. Anonymkode: 30013...ced
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå