AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #1 Skrevet 20. mars 2019 Jeg og samboer har snakket om å få barn. Vi har hus, jobb og biler. Vi er 22 og 24, og vi har egentlig alt på stell. Jeg har hatt lyst på baby en stund nå, og i starten trodde jeg denne babysjuka skulle gå over, men det gjør det altså ikke. Jeg ønsker meg barn og vil gjerne være ung mor. Vi er rolige mennesker som sjeldent fester og føler oss klare for noe mer. Jeg føler det er på tide å slutte på prevensjon, men jeg vil ikke ha desemberbaby. Teit kanskje, men kan man planlegge så hvorfor ikke? Jeg går på Cerazette minipiller og har ikke mensen mer enn en gang i halvåret, og da er det ikke "normal" mens. Har gått på prevensjon siden jeg var 15 år. Har absolutt null anelse om hvordan syklusen min er, og vil gjerne finne ut av det. Komme inn i den igjen og bli bedre kjent med kroppen min uten hormoner. Hvis jeg slutter nå, kan jeg da få baby i slutten av 2019? Eller er det lite sannsynlig? Bør jeg vente til starten av april? Sikkert dumt spørsmål men jeg lurer på sannsynligheten, og begynner å bli veldig utålmodig!! Vil helst slutte allerede nå. Jeg vet jo at man kan bli gravid av å bare glemme en pille, noe jeg har gjort flere ganger, men aldri blitt gravid.. Anonymkode: 1c983...b5a 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #2 Skrevet 20. mars 2019 Jeg kan fortelle deg at ja, man kan risikere å få en desemberbaby om du slutter nå! Var i ca samme situasjon som deg, men har satt på første forsøk begge gangene selv om man skulle tro at det gjerne tar litt tid ♡ Så nå blir det desemberbaby her 🤣 har en januarbaby fra før 😁 Anonymkode: 0114a...fc6 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #3 Skrevet 20. mars 2019 Jeg ville skippet desemberbaby, gjør det selv. Starter i slutten av april/begynnelsen av mai. Anonymkode: 378db...41f 4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #4 Skrevet 20. mars 2019 Jeg sluttet på p-pille etter 10 år sammenhengende bruk. 2 uker etterpå fikk jeg positiv test. Så det kan absolutt skje! Aner ikke hvor stor sannsynligheten er for deg, men ta høyde for at det kan skje raskt. Anonymkode: 1d84b...02f 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #5 Skrevet 20. mars 2019 Jeg ville sluttet på p-piller nå, og begynt å loggføre syklusen i en app (fins mange der ute, jeg brukte Clue). Men brukt kondomer i alle fall første måneden om dere helst ikke vil ha desemberbaby. Helt umulig å si hvor lang tid det vil ta for dere - noen blir gravide bare de slurver litt med pillene, for andre tar det mange måneder før syklusen kommer på stell. Men kondomer i mellomtida høres ut som et godt kompromiss i din situasjon 😊 Anonymkode: 0df53...b41 3
heipådeg11 Skrevet 20. mars 2019 #6 Skrevet 20. mars 2019 Hei. Jeg sluttet på p-pillen i slutten av oktober, og tenkte vi skulle begynne prøvingen i april/mai for å slippe desember baby. Men fant ut at vi bare kjører på, og skjer det så skjer det. Er jo ikke sikkert det går denne månden uansett. Hvis det går denne månden, så blir det termin ca 12.desember😊 hadde vi ventet til april, så hadde det blitt termin 10.januar ca, så kunne jo risikert at det ble en desember baby uansett😅 da hadde vi ikke kunnet prøvd før i juni. Er ikke så lett å få det til å klaffe når begge to er på reisejobb... 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #7 Skrevet 21. mars 2019 Jeg hadde sluttet på p piller, og brukt kondom 1-3 mnd. Var slik jeg gjorde bare for å komme i gang å få "p pillene ut av systemet" før jeg begynte å prøve. Se litt hvordan syklusen min var å få den stabil før jeg begynte. For noen kan det ta litt tid å få en stabil syklus. Min menstruasjon startet med engang og har hvert som en klokke, så her gikk det fort, men for mange kan det ta tid. Så hadde sluttet nå, men begynt prøvingen fra mai Anonymkode: 4adec...132 3
Sheltay Retrac Skrevet 21. mars 2019 #8 Skrevet 21. mars 2019 Slutt nå, og bruk kondom til "over nyttår". ☺ 3
Lilypond Skrevet 21. mars 2019 #9 Skrevet 21. mars 2019 Jeg har brukt hhv 2 og 3 mnd på å få menstruasjon tilbake etter pilleslutt. Ville sluttet nå for å stabilisere syklus, og benyttet alternativ prevensjon i mellomtiden. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #10 Skrevet 21. mars 2019 Ville gjort det jeg kunne for å ikke få desemberbaby. Er selv desemberunge og det finnes ikke en eneste positiv ting ved det når man vokser opp. Man er alltid yngst i klassen, jul og bursdag oppi hverandre, og det er ikke de beste bursdagsfeiringene med klassevenner du får når hele huset ditt er full av familie som er hos dere for å feire jul eller dere er hos familie langt unna klassevenner. Anonymkode: 105ba...8d1 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #11 Skrevet 22. mars 2019 Tusen takk for svar alle! Har ikke helt bestemt meg for hvordan vi gjøre det enda, men finner vel ut av det. Får smøre meg med litt tålmodighet 😅 Anonymkode: 1c983...b5a
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #12 Skrevet 22. mars 2019 Har nettopp blitt gravid og får en desemberbaby ♡ Anonymkode: 0114a...fc6 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #13 Skrevet 22. mars 2019 19 hours ago, AnonymBruker said: Man er alltid yngst i klassen, jul og bursdag oppi hverandre, og det er ikke de beste bursdagsfeiringene med klassevenner du får når hele huset ditt er full av familie som er hos dere for å feire jul eller dere er hos familie langt unna klassevenner. Anonymkode: 105ba...8d1 Vel så viktige grunner er at personer født i desember får dårligere karakterer og har høyere sjanse for å ta selvmord. Anonymkode: 5eff5...e60
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #14 Skrevet 22. mars 2019 Ville ventet, det er uendelig mye bedre å være 6,5år ved skolestart enn 5,5. Anonymkode: a6763...f49
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #15 Skrevet 22. mars 2019 Dere kan jo bruke kondom frem til du ønsker å begynne med prøvingen. Det kan ta lang tid før man får en stabil syklus igjen etter å ha gått på hormonell prevensjon lenge (kan - ikke må. Noen går rett inn i normal syklus, deriblant meg). Så jeg ville sluttet nå, og heller brukt kondom om du ikke ønsker å bli gravid med en gang. For ja, du kan risikere å bli gravid med en gang du slutter. Anonymkode: 3e676...4a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå