AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #1 Skrevet 20. mars 2019 Hei. Har tenkt meg å bruke en god del av sparepengene mine for å kjøpe noe aksjefond. Virker som at det er noe komplisert å få kjøpt det selv da jeg ikke er 18 år enda, men virker som at det er mulighet for at moren min kjøper det og setter det på mitt navn. Lurer derfor på - er det noen fordeler med å gjøre dette? Eller vil det i praksis være det samme som at hun skulle ha hatt aksjene i sitt navn? Vet ikke om man betaler mindre skatt på aksjer basert på hvor mye man tjener eller noe.. Anonymkode: cba08...862
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #2 Skrevet 20. mars 2019 Hvorfor ikke bare vente til du er 18? Anonymkode: 17ac4...5b0 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #3 Skrevet 20. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvorfor ikke bare vente til du er 18? Anonymkode: 17ac4...5b0 Hvorfor vente når jeg kan kjøpe nå? Eneste som betyr noe er om det er noe fordel å eie det selv eller om det ikke spiller noen rolle. Hvis det er viktig å ha der selv, så finner jeg en måte å gjøre det på. Hvis det kan stå på min mor sin konto uten problemer gjør jeg det fordi det er lettest. Anonymkode: cba08...862 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #4 Skrevet 20. mars 2019 Det er litt byråkratisk å overføre dem tilbake til deg uten at det utløser skatt hvis de står på hennes konto. Anonymkode: 37bcb...e46
Fru Uperfekt Skrevet 20. mars 2019 #5 Skrevet 20. mars 2019 Hun kan sette de inn i ditt navn, det er lov Har gjort det for mine barn
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #6 Skrevet 20. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor vente når jeg kan kjøpe nå? Fordi det handler ikke om å bare kjøpe. Er lurt å studere svingninger i fondet. Hvis fondet har stiget svært mye den siste tiden så er det kanskje lurt å vente med å kjøpe til den er lavere. Men så klart, du vet aldri, plutselig så bare stiger og stiger den. Finnes også perioder der det er lurere å kjøpe fond. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis det er viktig å ha der selv, så finner jeg en måte å gjøre det på. Du må være 18 år for å kjøpe aksjer og fond. Moren/faren din kan kjøpe aksjer/fond for deg og sette dem på ditt navn. Anonymkode: faa98...db7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå