Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2005 #1 Skrevet 16. april 2005 Jeg har hatt veldig vondt i snart en uke, og fikk påvist urinsveisinfeksjon i går. Jeg begynte på antibiotika i dag, og lurer på hvor lang tid det normalt tar før jeg merker bedring? Det gjør sinnsykt vondt, og når har det begynt å komme blod i urinen også. :-?
Gjest Catwoman Skrevet 16. april 2005 #2 Skrevet 16. april 2005 Sannsynligvis vil du nesten ikke merke noenting i morgen :-) Så fort gikk det over på meg når jeg først fikk rotet meg til å gå til legen og sjekke det ut, og så fort gikk det over hos andre jeg kjenner som har hatt urinveisinfeksjon.
Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2005 #3 Skrevet 16. april 2005 Ahh... Det høres vidunderlig ut! Jeg holder på å bli sprø av å sitte på toalettet hele dagen. Takk for svar!
Gjest Ninakanin Skrevet 16. april 2005 #4 Skrevet 16. april 2005 god bedring!! Jeg hadde en milevis lang klagetråd her inne for noen måneder siden sist gang jeg hadde urinveisinfeksjon Du er nok myyye bedre i morgen! Bare drikk mye imens du, så hjelper du kroppen din
Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2005 #5 Skrevet 16. april 2005 Tusen takk for god bedring-ønske, Ninakanin! Jeg håper virkelig at det blir bedre, for jeg hater urinveisinfeksjon. Jeg blir helt rar av det, jeg blir faktisk uvel og litt irritert av å være sammen med andre folk når jeg svir så forferdelig. :oops: Og det er jo ikke akkurat så praktisk!
Gjest Ninakanin Skrevet 16. april 2005 #6 Skrevet 16. april 2005 nei jeg blir steike forbanna hver gang! mest av alt fordi jeg vet hvor ubehagelig det er, og hvor idiotisk det er at jeg får det igjen og igjen...
Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2005 #7 Skrevet 16. april 2005 Jeg kjenner meg igjen i det du skriver, Ninakanin. Huff, det er noe skikkelig dritt. Og det er nok ikke så hyggelig for kjæresten at jeg låser meg inne på toalettet hele dagen og bare vil være for meg selv. Stakkars mann...
Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2005 #8 Skrevet 16. april 2005 Er det noen som vet hvordan man kan forebygge urinveisinfeksjon, forresten? Jeg føler ofte at jeg begynner å svi etter samleie, selv om jeg prøver å være flink til å tisse etterpå.
Gjest Formosiss Skrevet 16. april 2005 #9 Skrevet 16. april 2005 Er det noen som vet hvordan man kan forebygge urinveisinfeksjon' date=' forresten? Jeg føler ofte at jeg begynner å svi etter samleie, selv om jeg prøver å være flink til å tisse etterpå.[/quote'] Som du sier selv, tiss etter samleie. Drikk mye appelsinjuice og vann, samt spis tranebærkapsler. Jeg måtte i vinter til sjekk en del ganger fordi jeg konstant gikk med UVI-bakterier i meg, uten at det brøt ut. Startet å tygge tranebær, og da ble jeg friskmeldt :-)
ashera Skrevet 16. april 2005 #10 Skrevet 16. april 2005 Hvis ikke du kjenner noen virkning i morgen heller, kan det være at du trenger en mer bredspektret antibiotika.
Orthia Skrevet 16. april 2005 #11 Skrevet 16. april 2005 Kommer litt an på type antibiotika, men normalt bør det virke etter 24 timer.
shagma Skrevet 17. april 2005 #12 Skrevet 17. april 2005 Som du sier selv, tiss etter samleie. Drikk mye appelsinjuice og vann, samt spis tranebærkapsler. Jeg måtte i vinter til sjekk en del ganger fordi jeg konstant gikk med UVI-bakterier i meg, uten at det brøt ut. Startet å tygge tranebær, og da ble jeg friskmeldt :-) IKKE drikk appelsinjuice! Tranebærjuice er vel det eneste som er anerkjent. Tranebærkapsler også ja. Det er sukker i appelsinjuice og sukker er mat for bakteriene. Hvis det ikke hjelper med tranebærkapsler så kan man få antibiotika av legen som man skal ta hver gang man har hatt samleie (bare én tablett eller noe sånt). Er akkurat ferdig med min antibiotika-kur - HURRA! Urinveisinfeksjon suger.
showgirl Skrevet 18. april 2005 #13 Skrevet 18. april 2005 Ikke alle appelsinjuicer det er sukker i. Vi pleier og lage ferdigpresset appelsinjuice sjøl,smaker best Men tranebærjuice/kapsler er veldig bra å bruke som forebyggende mot UVI. Ellers,drikke rikelig,tømme blæra helt,ikke fryse. Om man har kronisk UVI er det mulig å få Hiprex hos legen. Selv vil jeg slå et slag for Akupunktur/soneterapi. Det har hjulpet mange som tilbakevendende UVI`er :-)
Gjest gjest1 Skrevet 18. april 2005 #14 Skrevet 18. april 2005 Hurra vi hadde synkronurinveisinfeksjon vi to! :o Begynte på tablettene torsdagskveld og merket jeg var helt god lørdagsmorgen, men så var det jo disse bivirkningene da.
Gjest Virvel Skrevet 18. april 2005 #15 Skrevet 18. april 2005 Ikke slutt med antibiotikaen selv om dere føler dere friske, da. Det er veldig viktig å fullføre hele kuren!
Gjest Chisgirl Skrevet 18. august 2012 #16 Skrevet 18. august 2012 Jeg har nå gått på antibiotika i 8 dager... 2 forskjellige kurer og ingen bedring. Har sår oppover i kjeden, og full forstoppelse. Bruker sinnsyke for å dempe smertene, men hjelper lite. Noen som har andre råd?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå