AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #1 Skrevet 20. mars 2019 I morgen tidlig har jeg et jobbintervju som helsesekretær. Jeg har ingen helse eller sosial utdannelse men har 200 studiepoeng innen noe IT, økad, organisasjon, politikk, juss, og matematikk. Men det er dårlige karakter. Veldig dårlige. Ingen A eller B. Endel C, D og E. Bør jeg ha med disse papirene på intervjuet som viser dette? Viser jo studiepoeng og hvis jeg skulle bli ansatt kanskje har noe relevans for lønnsnivå? Men ingen helse og sosial fag altså. Eller vil det vise negativt med så dårlige karakterer? Nyeste er fra høsten 2018. Jeg kunne ha nevnt at jeg har adhd og derfor har slitt på skolen og dermed sluttet men nettopp fått diagnosen adhd og vil med medisinering kanskje forsøke å ta opp de siste fagene for å få en bach. Men føler ikke det stiller seg helt bra å nevne adhd på intervju heller.... Anonymkode: bbebc...478
Million Skrevet 20. mars 2019 #2 Skrevet 20. mars 2019 Det vil være enda mere merkelig om du IKKE hadde med deg papirer på utdannelsene dine på et intervju, så ta dem med, du. Ikke nevn adhd. Ikke ennå i alle fall. Men jeg skjønner ikke helt at de kaller inn en helt uten helseutdannelse til en helsesekretær-stilling? Det kryr jo av de som har tatt helsesekretærutdannelsen på markedet, og mange med den utdannelsen leter etter jobb. Så det er ikke akkurat sånn at de ikke finner noen å ansette med riktig utdannelse om de vil. Noe riktig har du vel antageligvis da skrevet i søknaden din?
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #3 Skrevet 20. mars 2019 Jeg ville tatt med uansett for noe riktig har du gjort Helsesekretærstilling er kun for de med autorisasjon så da må de har firt på kravene for å kalle deg inn Lønnsnivået derimot går ofte på ansenitet, og det har du jo ikke innenfor helse så det spørs jo helt hva stilling går ut på. Anonymkode: c0d89...ec1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #4 Skrevet 20. mars 2019 De færreste arbeidsgiverne ser vel på karakterene, og som de andre sier her så trenger du nok bare et bevis på utdannelsene dine. Ettersom helsesekretær nå krever autorisasjon som helsesekretær så er du jammen heldig som har fått intervju! Jeg driver med den utdannelsen selv og kan se langt etter jobb før jeg er autorisert. Så tviler på at karakterene dine har noe å si:) Anonymkode: e8127...878
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #5 Skrevet 20. mars 2019 Om du har tidligere arbeidserfaring bak deg, er min erfaring at karakterer ikke blir spesielt mye vektlagt om man får godt inntrykk av deg fra intervju -og du kan ha en «god» forklaring på de, om du under hele tatt blir spurt om de. Sånn lønnsmessig får du ikke noe igjen for studiepoeng OM ikke de kan argumenteres er relevant for stillingen. Anonymkode: 2ac6b...5a3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #6 Skrevet 20. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: De færreste arbeidsgiverne ser vel på karakterene, og som de andre sier her så trenger du nok bare et bevis på utdannelsene dine. Ettersom helsesekretær nå krever autorisasjon som helsesekretær så er du jammen heldig som har fått intervju! Jeg driver med den utdannelsen selv og kan se langt etter jobb før jeg er autorisert. Så tviler på at karakterene dine har noe å si:) Anonymkode: e8127...878 Er nok noen arbeidsgivere som slurver litt med den tittelen rundt forbi -kan hende de kaller det helsesekretær også er det ikke så nøye om man er autorisert eller ikke fordi arbeidsoppgavene ikke nødvendigvis er hva de som har tatt utdannelsen tenker at de er autorisert for. Anonymkode: 2ac6b...5a3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #7 Skrevet 20. mars 2019 Jeg kom meg gjennom et helt yrkesliv uten å vise frem et eneste vitnemål. Så jeg tviler på at det har noe å si at du ikke har gode karakterer - inntrykket du gjør teller aller mest. Klipp deg, smink deg pent og kjøp deg noe nytt, smil ditt største smil og tenk at du skal selge din arbeidskraft, ikke vitnemålet ditt. Du skal reklamere for deg selv. Anonymkode: ac28a...53c
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #8 Skrevet 20. mars 2019 Hei igjen. Takk for mange gode og kjappe svar. Etter litt googling vet jeg ikke helt om helsesekretær er korrekt tittel. Dvs det er hva stillingen heter på nav samt hva hun sa. Men jobben er en slags lukefunksjon med skriving og scanning, og service mot pasienter. Så er nokså ren sekretær aktig tror jeg... Anonymkode: bbebc...478
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå