Gå til innhold

Hvordan skaffer man seg jobb og hus i Syden???


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg er kjempelysten på å jobbe i syden e.l. noen år, men er det lett å få seg jobb der? Jeg har reiselivsutdannelse fra Næringsakademiet, så det må jo bli innen turisme da. Vil da tro at sjansene er gode for det der... Eller? Er det noen som har erfaring me dette? Og hvordan skaffer man seg en plass å bo? Er vel og en fordel å kunne språket. Men det fixer jeg fort. Ting som dette er jo veldig spennende, og jeg har lurt på det lenge. Samboeren er og litt inne på dette nå, og det er jo en fordel å få reist litt fra seg, og prøvd ut dette, før man kommer hjem igjen og skal bosette seg med hus og barn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ta kontakt med reiseselskap som kan være aktuelle å jobbe for. Er du interessert i jobb på restaurant, pub eller diskotek er det vel bare å dra dit du vil jobbe og gå rundt å spørre helt til du får jobb. Enkelte har leiligheter tilgjengelig for de ansatte, men ellers skal det være ganske greit å finne en leilighet å leie tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena, ikke innloget

Søk jobb hos Disney, bo i Florida. Disney ordner med leilighet.

Det var ett drømmeår jeg sent vi glemme og anbefaler alle som kan gjøre noe sånt om å prøve å komme seg inn der. Fantastsik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm....har du hørt om VingSchool?

Da får du tre mndr med "opplæring" som Ving-vert, og du bor gratis. Etter disse tre mnd kan du jobbe videre på et av Vings reisemål som reiseleder eller i hotellresepsjonen eller i en resturang/bar på et av hotellene deres.........

Sjekk www.ving.no og les under "arbeide i ving" så får du mer informasjon.

Lykke til :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet som reiseleder i "Syden" (hvilket horribelt uttrykk!) i flere år. Ta kontakt med reiseoperatørene de fleste har sin egen utdannelse. Ved valg av reiseoperatør, tenk på hvem du har vært fornøyd med, hvem står for den service, kvalitet og stemning som du ønsker å gjøre til din og kan stå inne for.

Du vil oppleve utrolig mye slit og gråt, se sider av mennesker du ikke ante eksisterte - på godt og vondt - og du vil ha det aldeles fantastisk og kommer ikke til å angre!

Lykke til - skulle ønske det var meg - igjen - men jeg har fått mitt, nå er det andres tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for tips :D. Har tenkt på Ving selv, undersøkt litt, men ikke kommet fram til så mye enda. Men jeg har hørt det at å jobbe som reiseleder er et ganske tøft yrke. Stemmer det? Mye slit og lite igjen for pengene? Akkurat det har gjort meg litt usikker, men kanskje du som har erfaring, fortelle meg litt om det? Jeg er selv utdannet som reiselivskoordinator nå, og har mulightene til å ta en sånn jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du tjener ikke så mye, men får bo gratis, og mange steder får du spise billig/gratis på de lokale restaurantene. Restaurantene vil ha guidene til å spise der for det trekker turister. Hørte det var noen guider på Gran Canaria som hadde ca 4000nok utbetalt i mnd. Vet ikke om de spiser gratis.

Det er ikke en jobb å legge seg opp penger på, men jeg tror det er en opplevelse for livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest FrozenRose

Jeg har jobbet som reiseleder for Ving i 4 år, og det har vært de beste 4 år av mitt liv! Vingschool gir absolutt valuta for pengene, en opplevelse og lærdom for resten av livet, uansett om man er blant de som får jobb eller ikke. (Vi var 17 av 40 som ble tilbudt jobb etter endt kurs) Men om du er "rett" person behøver du nødvendigvis ikke ta Vingscool for å få jobb, du kan evt. få delta på et servicekurs på stedet.

Lønningsslippen ser ikke så feit ut, men husk - man bor gratis og spiser med rabatt på mange restauranter. Man betaler ikke husleie, strøm etc, DET er det mange som glemmer å nevne når man snakker om reiselederlønninger! Man sitter faktisk med rundt 5000 kroner i lommepenger i måneden, og det er mer enn jeg gjør her hjemme i Norge etter at hus, strøm, telefon og barnehage er betalt... Og ikke har jeg råd til å gå ut og spise så ofte heller...

Å jobbe som reiseleder er morsomt, engasjerende og lærerikt. Man får bo i sydens varme, og være med på mange morsomme og spennende utflukter og aktiviteter. Samholdet mellom guidene er veldig sterkt, du får venner for livet. Man opplever naturligvis også endel tøffe ting, som fyll, mishandling, misfornøyde gjester, overbokede hoteller og flyforsinkelser, og det er utrolig viktig å være sterk psykisk og klare å takle slike situasjoner. Men de fleste gjestene som reiser til "Syden" er faktisk koselige, glade mennesker på ferie som verdsetter alt du gjør for dem.

Jeg angrer ikke et sekund på at jeg ble reiseleder, og jeg kan lene meg tilbake og minnes alt det morsomme jeg har fått være med på. Og jeg kan med sikkerhet si at om jeg var et par og tjue år og uten barn så hadde jeg gjort det igjen og igjen og igjen...

Ta kontakt med personalavdelingen hos Ving eller Saga og hør om du kan få komme og prate med dem. Ta med CV og vær deg selv.

LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...