Gå til innhold

Hva tenker dere om nakenhet foran barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er naken med sønnene mine på 7 og 10 år. Hva tenker dere om dette? Og bør jeg slutte med dette når de nærmer seg tenårene? Er dere nakne med barna deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen problem, jeg gjør det samme. Mine er 16(gutt) 15(jente) og 7(gutt). 

Usikker på hva du mener med at du er naken med, men jeg kan fort vandre fra badet og ned forbi stue for å hente tøy osv. Eller slippe de inn på badet hvis jeg holder på å stelle meg feks. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri skjult meg, ikke mannen heller. Datteren vår har vokst opp med det, men i fjor ca begynte hun selv å låse døra til badet, og å ikke komme inn når vi er. Hun regulerte det altså selv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her mener jeg alt er lov og dette må hver enkelt familie få finne ut av selv. Hvis barna synes det blir problematisk så sier de ifra. I naturistfamilier kan barna være nakne med begge foreldrene selv når de har blitt store. Det er også vanlig mange steder i Finnland, Tyskland, Sveits m.m

Anonymkode: 807b8...653

Skrevet

Eg er naken i nærheten av barna mine i noen situasjoner. Som i at eg står i dusjen og dei må tisse. Men eldste 9år er begynt å bli privat ang sin kropp, så då er eg automatisk meir privst med min. Men likevel hender det at vi ser kvarandre nakne :)

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er det ikke noe problem for datter på 21 å dusje eller sitte naken i badstu med far. Heller ikke mor med de litt yngre brødrene.

Anonymkode: 807b8...653

Gjest NotYou
Skrevet

Syns nakenhet er helt greit dersom det er under normale omstendigheter. Mener da f.eks etter dusjen osv. Ikke sitte naken å spise middag liksom. 

Barna merker selv når de sjeneres av nakenheten, og da kan en jo som forelder unngå å valse naken fra badet og til soverommet. Ha rundt en hånduk av hensyn hvis barna tydelig sjeneres. 

AnonymBruker
Skrevet

Det gjør jeg også (dame), med sønner 9 og 11. Blir litt vanskelig hvis ikke med 1 bad.

Anonymkode: 8e6e6...96a

AnonymBruker
Skrevet

Nope. 2 åringen ser meg selvsagt naken om hun kommer inn på badet og jeg dusjer. Da lukker jeg ikke døren tilfelle hun roper etter meg, for jeg må høre henne. Utenom det, om pappaen er hjemme, låser jeg døren og kommer påkledd ut. Ikke fordi jeg føler jeg må skjule meg, men dette er det som er naturlig for meg..

Anonymkode: 76cae...123

Skrevet
1 time siden, Ariam skrev:

Ingen problem, jeg gjør det samme. Mine er 16(gutt) 15(jente) og 7(gutt). 

Usikker på hva du mener med at du er naken med, men jeg kan fort vandre fra badet og ned forbi stue for å hente tøy osv. Eller slippe de inn på badet hvis jeg holder på å stelle meg feks. 

Det var dette jeg tenkte på også, bare at jeg kan dusje mens gutta ordner seg til skole eller omvendt

Skrevet
51 minutter siden, NotYou skrev:

Syns nakenhet er helt greit dersom det er under normale omstendigheter. Mener da f.eks etter dusjen osv. Ikke sitte naken å spise middag liksom. 

Barna merker selv når de sjeneres av nakenheten, og da kan en jo som forelder unngå å valse naken fra badet og til soverommet. Ha rundt en hånduk av hensyn hvis barna tydelig sjeneres. 

Vi sitter ikke nakne å spiser middag, men gjør det i passende situasjoner, igjen av gutta mine har begynt å bli sjenert enda

Gjest NotYou
Skrevet
13 minutter siden, Emmyp skrev:

Vi sitter ikke nakne å spiser middag, men gjør det i passende situasjoner, igjen av gutta mine har begynt å bli sjenert enda

Syns det er helt naturlig. En gang vil nok barna selv vise at nakenhet begynner å bli litt sjenerende (begge veier), og da merker man det som forelder

AnonymBruker
Skrevet

Ungen min er bare 5, så er jo ikke noe stress nå. Dusjer og ordner oss om morgenen sammen. Tipper det regulerer seg selv. Jeg går naken til og fra badet + inne på badet. Ang framtiden tenker jeg at Hvis han er der jeg er når jeg er naken, så ser han meg jo,og det er hans valg på en måte. 

Anonymkode: 500ba...907

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...