Gå til innhold

Hvor mange rom vokste du opp på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av tråden om svigermoren som mener man må ha hus for å få barn(!), hvor mange var dere i familien da du vokste opp, og hvor mange rom hadde dere? Virker som mange ser på det som en selvfølge med ett soverom pr barn i våre dager, men det er jo ikke mulig for alle. Selv vokste jeg opp i en familie på fire, i toromsleilighet. Fikk eget rom først i tenårene. Led absolutt ingen nød. I mine besteforeldres tid var det mange barn pr rom. Hvor skal det ende, hvert familiemedlem må ha egen sokkelleilighet eller anneks til slutt? :)

Anonymkode: a02fe...ce7

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi var 6 i familien fordelt på 5 soverom i rekkehus :) 

Anonymkode: 512ff...81a

Skrevet

Vokste opp i en mursteinsbyhning i Italia. Vi var mer enn tre barn, og delte to soverom  🙂

Elsket det! Den tilstedeværelsen og nærheten.Så flyttet vi til Norge og foreldrene mine gjorde suksess innen restaurantbransjen. Større hus og veldig mange rom. Likte det ikke! 

Barn trenger ikke egne rom. De trenger space da, og vi hadde et loftrom en kunne trekke seg tilbake på.

Mindre plass jo bedre. Men det er meg som har opplevd begge deler. Lite= intimt. Love it ❤️

• Liker 5
Skrevet

5 i familien. 6 soverom, 4 stuer... (og ja, jeg hadde egen sokkelleilighet med kjøkken). 

AnonymBruker
Skrevet

Vokste opp i rekkehus, 3 soverom fordelt på 4.  

Anonymkode: 499ab...6f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

5 i familien pluss div dyr. 2 soverom stue og bitte lite kjøkken.  Og bad i kjeller. Vi klarte oss men luksus var det ikke. Og ville ikke bo sånn igjen. 

Anonymkode: 58c60...888

Skrevet (endret)

Jeg vokste opp i blokkleilighet i Oslo, men den var på to etasjer og vi barna hadde soverommene nede (inngangsdøren oppe).

Det var opprinnelig 4 soverom der. Så ble attpåklatten født, og vi gikk fra å være 3 til 4 unger. Løsningen til mamma og pappa var da å gjøre om den ene innendørs boden (vi hadde to i underetasjen, hvorav den ene var stor) til et soverom. Det var ikke noe vindu der, men det ble altså et eget rom for yngstemann. Det var ventil på veggen inn til mitt rom, og døren til hans soverom sto oppe når vi andre luftet, så det kom inn frisk luft der i løpet av dagen. Det hadde nok ikke vært "godkjent" som soverom i våre dager, men sånn vokste vi altså opp.

Vi hadde en liten hageflekk foran balkongen til leiligheten (bodde i første etg), og hadde venner og lekekamerater i alle blokkene rundt, inkl vår egen. Aldri langt til venner når man vokste opp i blokk på 70-tallet 🙂

Det var helt ok å vokse opp i blokk. Savnet aldri å bo i hus, vi kjente jo knapt til noe annet. Vi bodde riktignok i hus med hage på landet om sommerne, når vi var hos bestefar i åtte uker. Men det var liksom ikke "hjemme".

Endret av Million
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

2 voksne, 2 barn. Vokste opp i enebolig, 13 rom, blant annet 5 soverom, to bad, to stuer. 

Anonymkode: 5a358...66f

Gjest NotYou
Skrevet

2 voksne, 4 barn. Alle hadde egne store soverom

AnonymBruker
Skrevet

4, to voksne to barn. 

6 soverom, jeg hadde to. Et soverom og et lekerom, som ble data og tv-rom i 12 års alderen.

Anonymkode: 9c16c...222

AnonymBruker
Skrevet

4 personer der 3 var voksne og jeg var barn. Var en blokk leilighet med 2 normalt store soverom pg et lite. Også var det bad og do separat, men bare 1 do. Stue, kjøkken, veranda på begge sider. Felles vaskerom i kjellern av blokka. 

Jeg syntes det funket helt fint jeg, men vet ikke hvordan det funket for de voksne. Virket som det gikk helt fint for dem også. 

Anonymkode: f4ae0...661

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

6 stykker. 5 soverom.

Anonymkode: d62f6...c2f

AnonymBruker
Skrevet

Bodde i blokk frem til jeg var 6 år, da fikk vi hus med soverom til alle. 

Anonymkode: 0a696...daa

AnonymBruker
Skrevet

Vi flyttet mye rundt da jeg var barn. Bodde 7 forskjellige plasser før jeg begynte på skolen da jeg var 7 år. Det var litt forskjellige steder, kjellerleiligheter, blokkleiligheter og hus. Mine foreldre kjøpte et lite hus på ca 90 kvm da jeg begynte på skolen. Jeg brydde meg egentlig ikke noe om hvordan vi bodde selv om alt var av gammel standar fra 50-tallet i huset. Jeg likte ikke å bo i hus langt utpå landet fordi jeg var forferdelig husredd, så jeg drømte om å bo i en blokkleilighet midt i byen med mange barn i blokken som man kunne leke med. 

Anonymkode: 54dcf...443

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vokste opp i enebolig. 5 personer. Huset hadde 3 soverom og kjellerstue. Når 5 mann kom til bygdes huset om og vi fikk 4 soverom. Alle oss barna hadde eget rom bortsett fra en periode hvor det var litt oppussing, da delte jeg rom med lillebror. 

Anonymkode: 850a5...1b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

2 voksne, 3 barn. 5 soverom og 3 stuer.

Anonymkode: 2a7ab...c9e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vokste opp i enebolig, vi var 4 søsken. Stort hus med 7 soverom, 3 stuer. 

Nå kjøpte jeg hus med 6 soverom, 2 bad, 2 stuer. Skal straks bygge på mer, ink basseng. Vi er 2 vokse og 3 barn. Fantaserer om barn nr 4☺️ Liker at det er stort, og tenker litt frem i tid når det blir barnebarn i bilde og ☺️ 

Anonymkode: 4bb7d...afb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

5 stk i familien. 4 soverom, TV-stue, kontor, stor stue.

Anonymkode: c6a09...88c

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, SoWhat? skrev:

Vokste opp i en mursteinsbyhning i Italia. Vi var mer enn tre barn, og delte to soverom  🙂

Elsket det! Den tilstedeværelsen og nærheten.Så flyttet vi til Norge og foreldrene mine gjorde suksess innen restaurantbransjen. Større hus og veldig mange rom. Likte det ikke! 

Barn trenger ikke egne rom. De trenger space da, og vi hadde et loftrom en kunne trekke seg tilbake på.

Mindre plass jo bedre. Men det er meg som har opplevd begge deler. Lite= intimt. Love it ❤️

Det er nok varierende, jeg vokste opp med 2 soverom og en 8 år yngre bror. Måtte dele soverom med mamma, som ikke var spesielt gøy som tenåring. Hadde en god oppvekst altså, men ideelt sett skulle vi hatt et soverom til. Barn av ulikt kjønn bør ihvertfall få det etter en tid. Vi bor i leilighet nå med 2 små og jeg gleder meg enormt til å kjøpe hus og få bedre plass! 

Anonymkode: 337d9...51c

AnonymBruker
Skrevet

Vi var til tider hjemløse, for det meste ble jeg overlatt til meg selv på gata. Da var jeg 4. Først da jeg var 15 at jeg møtte en snill mann som tok meg med til Norge☺️ 

Da bodde jeg i 100 enebolig med 3 soverom. Et av soverommene var MIN! 

Anonymkode: f65a1...c07

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...