coralgol Skrevet 20. mars 2019 #1 Skrevet 20. mars 2019 Er det vanlig i dag at 18/19 åringer tar seg et fri år, og eventuelt da baserer seg på foreldre?
asterix Skrevet 20. mars 2019 #2 Skrevet 20. mars 2019 4 minutter siden, coralgol skrev: Er det vanlig i dag at 18/19 åringer tar seg et fri år, og eventuelt da baserer seg på foreldre? Man kan da ikke bare ta et friår og ikke gjøre noen ting? Finnes det foreldre som tillater det? To av mine har så langt tatt friår etter videregående, men da har den ene jobbet et år og så begynt på studier. Den andre har reist rundt i verden i noen år nå og finansiert det med å jobbe her og der i kortere og lengre perioder på veien. 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #3 Skrevet 20. mars 2019 Jeg tok meg et fri år, men det var for å gå på folkehøyskole, så det tells kanskje ikke Anonymkode: a3fa2...832
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #4 Skrevet 20. mars 2019 Det vanligste er nok å jobbe eller folkehøgskole. Men nå er det dessverre slik at det ikke er så lett å få jobb lenger, husker broren min slet med det. Før var det nok mer vanlig å få jobb via via, slik ordnet jeg meg. Fikk jobb der venninner jobbet via dem, eller via familie. Hadde ikke engang intervjuer for å få jobb. Hvis mine barn ønsker et friår så støtter jeg det, men ikke for at de bare skal slenge rundt hjemme. Da må de jobbe, være aktivt jobbsøkende, folkehøgskole eller språkreise etc. Anonymkode: 8d6e2...7ef 3
altflyter Skrevet 20. mars 2019 #5 Skrevet 20. mars 2019 Det er vanlig å ta seg et friår for å jobbe eller for å gå på folkehøyskole. Et friår for å drive dank er heldigvis heller uvanlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå