AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #1 Skrevet 20. mars 2019 Jeg har ei 4 mnd gammel datter som blir helt hysterisk når jeg fjerner snørr fra nesen hennes med nesesuger. Hun blir utrolig hysterisk men jeg må fullføre for jeg bruker nesesugeren kun når det er ytterst nødvendig, og hun er pottetett. Etter hver gang så virker hun livredd og jeg er redd for at hun skal assosiere meg med noe slemt, selvom det minutter senere er glemt av henne og hun sprudler og ler. Føler meg da likevel som verdens verste mor😭 Si at det er flere som har det slik 😞 Anonymkode: 04c26...477
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #2 Skrevet 20. mars 2019 Slik her og. Går ikke an å bruke den.. Har du prøvd saltvann? Hun er nå 2 år å går enda ikke 😆 Anonymkode: 267da...3a2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 20. mars 2019 #3 Skrevet 20. mars 2019 Slapp av, selv jeg uten barn vet at ungen ikke vil få traumer av det.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #4 Skrevet 20. mars 2019 Min er helt lik. Tror alle er sånn. Min er forkjølet nå og når jeg prøver å spraye nesa med saltvann... for et rabalder Anonymkode: f8b9e...e3e
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #5 Skrevet 20. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slik her og. Går ikke an å bruke den.. Har du prøvd saltvann? Hun er nå 2 år å går enda ikke 😆 Anonymkode: 267da...3a2 Ja jeg dryppet først saltvannsdråper, men må fortsatt bruke nesesuger for å løse litt opp for snørret var hardt. ts Anonymkode: 04c26...477
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #6 Skrevet 20. mars 2019 3 minutter siden, Catalina Culès skrev: Slapp av, selv jeg uten barn vet at ungen ikke vil få traumer av det. Takk❤️ Ts Anonymkode: 04c26...477
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #7 Skrevet 20. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min er helt lik. Tror alle er sånn. Min er forkjølet nå og når jeg prøver å spraye nesa med saltvann... for et rabalder Anonymkode: f8b9e...e3e Hun skriker så høyt at det høres ut som om noen er i ferd med å kvele henne, selv jeg blir redd men så må jeg bare fullføre når jeg er i ferd med å suge ut snørret, for elles er det forgjeves. Får alltid verdens verste samvittighet rett etterpå ts Anonymkode: 04c26...477
Million Skrevet 20. mars 2019 #8 Skrevet 20. mars 2019 (endret) Tror det der gjelder mange barn. De liker ikke at vi plukker på nesen deres. Sønnen min var helt krakilsk når det gjaldt snørrfjerning som liten. Slo seg helt vrang. Fikk ikke lov å nærme oss omtrent med et papirlommetørkle en gang. Det måtte store overtalelser til bare for å få tørket han under nesa. Husker ikke hvor gammel han var før han omsider for første gang i sitt liv snøt seg (altså blåste snørret ut av nesa selv), men han var ganske stor faktisk! Skoleelev. Jeg tror du bare må hjelpe henne og suge ut snørret uansett reaksjon. Rose masse etterpå og avlede med noe morsomt, så glemmer hun det like fort. Det er jo forferdelig å ikke klare og puste gjennom nesen, og spesielt når man skal sove. Da blir søvnen dårligere, om nesen er tett. Endret 20. mars 2019 av Million
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #9 Skrevet 20. mars 2019 Ammer du? Har hørt at noen dråper morsmelk skal være bra. Min baby hsr heldigvis ikke vært helt tett ennå. Noen ganger har hun snørr i nesa, men det kommer ut når hun nyser. Anonymkode: 8d7d4...d13
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #10 Skrevet 20. mars 2019 Det er nok bare slik det er. Lillebror på 7 mnd har vært forkjøla 3 ganger i sitt liv 😖 Ikke at jeg synes nesesuger fungerer noe særlig. Synes det bare kommer det som er ytterst i neseborene. Mulig jeg bruker den feil Anonymkode: c3db6...74b
l86 Skrevet 20. mars 2019 #11 Skrevet 20. mars 2019 Jeg drypper saltvann i nesen, deretter masserer jeg på siden av neseborene (klemmer på siden av neseboret gjentatte ganger), da kommer snørret lenger frem mot utgangen av neseborene og da er det bare å ta en fuktet kompress og dra ut busene. Har ikke hatt behov for nesesuger en eneste gang siden jeg fant ut av det, til både min og babyens lettelse! 😄 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #12 Skrevet 20. mars 2019 Her også har nesesugeren gitt en helt hysterisk unge, men det er glemt så fort vi er ferdige og hjelper masse. Løsner med saltvann først. Nå klarer han å snyte seg selv litt når vi ber om det og holder papir foran nesa, så det hjelper litt på og gjør at vi sjeldnere trenger å bruke sugeren (blitt 15 måneder). Anonymkode: e7f54...401
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #13 Skrevet 20. mars 2019 Holder det med å ha i litt saltvann? Man må ikke suge opp etterpå? Vesla begynner å bli småtett, mange buser der inne, men ikke søren om jeg får bruke nesesug. Kun ved sprutoppkast får jeg lov. Anonymkode: 4ae4d...7c2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #14 Skrevet 20. mars 2019 Dersom du ammer, ta heller morsmelk. Og hva med å heller bruke papir for å fjerne snørret? Anonymkode: 3648d...9e7
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #15 Skrevet 20. mars 2019 Morsmelk blir jo bare gris.. jeg pleier distrahere med sang og gi henne favoritt biteleken da går det uten grining Anonymkode: 3c190...bdc
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #16 Skrevet 20. mars 2019 Helt normalt, grusomt når det står på og fort glemt. Anonymkode: db794...adc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå