AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #1 Skrevet 20. mars 2019 Nabokrangling,- og uoverstemmelser er veldig typisk norsk. Jeg har en nabo som er rusmisbruker. En fin type når han er nykter, men et helvete når han er for tida. I dag kom han og ville låne penger til noe mat. Det får han oftest, men jeg har da kontanter han får. I dag hadde jeg ikke, så sa at jeg måtte bli med på butikken fordi jeg ikke ville sende med ham kortet mitt. Da klikket han totalt og så at jeg ikke stolte på ham mm. Nei jeg gjør jo ikke det. Samme nabo står utenfor å roper dritt til meg pga frustrasjon. Veldig lite trivelig. Når han er sur så lager han masse bråk. Han bor i etasjen over meg, og spiller høy musikk og tramper i gulvet. Blir ganske forbanna på ham iblant ja! Del din frustrasjon! Anonymkode: ac387...247
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #2 Skrevet 20. mars 2019 Typisk norsk er det ikke. Slutt å lån ham penger til mat. Du inviterer dårlig oppførsel. Anonymkode: 8e33e...918 6
fjærestein Skrevet 20. mars 2019 #3 Skrevet 20. mars 2019 (endret) Men hvorfor sponser du han i det hele tatt? Snille folk kan fortjene hjelp... Men denne nabo gir deg jo ikke noe igjen. Og ikke f om noen andre enn meg går i butikken med mitt bankkort. Ville faset ut kontakten her, så godt som mulig er. Endret 20. mars 2019 av fjærestein Stavefeil 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #4 Skrevet 20. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Typisk norsk er det ikke. Slutt å lån ham penger til mat. Du inviterer dårlig oppførsel. Anonymkode: 8e33e...918 Ikke snakk om. Han kjøper faktisk mat, og det er snakk om en 50-lapp liksom. Han betaler alltid tilbake. Jeg unner naboen mat! 🙂 men jeg savner litt takknemlighet 😄 Anonymkode: ac387...247 5
Million Skrevet 20. mars 2019 #5 Skrevet 20. mars 2019 Jøje meg... en nabo som klikker fordi han ikke får bankkort og kode av naboen sin? Jeg hadde sluttet å åpne døra når han ringte på. Han høres ikke helt god ut. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #6 Skrevet 20. mars 2019 2 minutter siden, Million skrev: Jøje meg... en nabo som klikker fordi han ikke får bankkort og kode av naboen sin? Jeg hadde sluttet å åpne døra når han ringte på. Han høres ikke helt god ut. Vet du hva? Han er så grei og morsom når han er "moderat" rusa. En virkelig bra person 🙂 det er de forbannede rusmidlene du vet. Det er en sykdom. Det er unnskyldt på et vis. Anonymkode: ac387...247
Million Skrevet 20. mars 2019 #8 Skrevet 20. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vet du hva? Han er så grei og morsom når han er "moderat" rusa. En virkelig bra person 🙂 det er de forbannede rusmidlene du vet. Det er en sykdom. Det er unnskyldt på et vis. Anonymkode: ac387...247 Ja, greit nok, men vet du egentlig hva han kan finne på når han er rusa? Folk mister jo mesteparten av sine vanlige hemninger og kan bli helt gale når de er ruset på diverse stoffer og narkotika. Hvis han ringer på hos deg når han er rusa, vet du jo ikke hva han kan finne på å gjøre mot deg om det skjer noe han klikker alvorlig for. Er du kvinne forresten?
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #9 Skrevet 20. mars 2019 Vet du hva, dette var helt horibelt og lese, men ikke pga naboen er narkoman, men fordi du unnskylder oppførselen hans, og i tillegg låner han penger til mat. Hvorfor har han ikke penger til mat? Fordi prioriteringene hans er på ville veier, hvis du virkelig vil hjelpe han, slutt og gjør det enkelt for han og ruse seg, og heller hjelp han på avvenning. Du mener det godt, men i det lange løp er ikke dette bærekraftig, og det ser du vel også selv. Anonymkode: 72daa...ffe
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #10 Skrevet 20. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du hva, dette var helt horibelt og lese, men ikke pga naboen er narkoman, men fordi du unnskylder oppførselen hans, og i tillegg låner han penger til mat. Hvorfor har han ikke penger til mat? Fordi prioriteringene hans er på ville veier, hvis du virkelig vil hjelpe han, slutt og gjør det enkelt for han og ruse seg, og heller hjelp han på avvenning. Du mener det godt, men i det lange løp er ikke dette bærekraftig, og det ser du vel også selv. Anonymkode: 72daa...ffe Han må ha mat. Jeg bestiller ofte pizza på søndager også og gir ham halvparten. Hver søndag er han i filler 😕 jeg er for medmenneskeliget da. Han er ikke farlig! 🙂 Anonymkode: ac387...247
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #11 Skrevet 20. mars 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han må ha mat. Jeg bestiller ofte pizza på søndager også og gir ham halvparten. Hver søndag er han i filler 😕 jeg er for medmenneskeliget da. Han er ikke farlig! 🙂 Anonymkode: ac387...247 Jeg tror ikke på deg. Anonymkode: f71bf...125
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #12 Skrevet 20. mars 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men del da! 😄 Anonymkode: ac387...247 Aha.. Missforsto trådens intensjon, som resten Vel, bodde ved siden av en fyr som syns jeg var søt og fin. Kos det. Men han var 30 år eldre enn meg og en skravler av rang. Serieskravler. Han sto på sin veranda alltid og røyka og stoppa alle som forvilla seg innen hørerelkevidde. Måtte forbi for å komme hjem. Grua meg. Begynte gå kjellerveien. Fikk spader da jeg skjønte han strakk seg langt for å titte inn i leiligheten min for å se. Heldigvis var han så idiot han ikke hadde noe problemer med å kommentere det han hadde sett, så jeg fikk vite han titta inn. Kommenterte ting som: nytt bilde på soverommet som han likte og at jeg var flink som drev med yoga😳😳 ingen sperrer. Noe av det første han fortalte meg, første gang jeg så ham og nyinnflyttet, var om tånegl-soppen sin. 😳 Siden prøvde han gjøre seg lekker med at han hadde vunnet 100 000 i lotto, og hadde seng med heving og fjernkontroll og jeg bare måtte komme på julemiddag eller nyttårsaften,om jeg ville, da han hadde kjøpt masse pølse på tilbud. Vi hadde verandaer 30 cm fra hverandre. Brukte aldri den gitt. Da jeg solgte var noen naboer innom for å se etter bolig til slektning og de spurte hvem som bodde ved siden av. Jeg gav dem noen polerte stikkord om ham og de bare: « Å, han ja» Så dem ikke igjen. He he. Anonymkode: a8916...364 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #13 Skrevet 20. mars 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke på deg. Anonymkode: f71bf...125 Fordi? Anonymkode: ac387...247
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå