AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #1 Skrevet 20. mars 2019 Pågående syklus startet 07.03, om det blir riktig? Jeg fikk mensen 07.03. Dette er første mnd med prøving, og telte litt mnd før jeg kom på at det kanskje blir desemberbarn? eller rekner jeg feil? Fint om noen kan gi meg en oppklaring i dette 🙊 Vet selvføgelig at man går gravid i 9mnd, men hva betyr det når man er 4+5 uker på veg? Er det 4 uker og 5 dager siden man hadde sex, siden mensen startet eller mesen uteblir? Som sagt har jeg ikke peiling innen område, så beklager om jeg fremstiller meg selv som dum. Anonymkode: ecc74...baf
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #2 Skrevet 20. mars 2019 Jeg hadde i alle fall mensen 28. Februar og om jeg blir gravid denne syklusen blir det desemberbarn ja. Anonymkode: 1e5bf...cc5
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #3 Skrevet 20. mars 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pågående syklus startet 07.03, om det blir riktig? Jeg fikk mensen 07.03. Dette er første mnd med prøving, og telte litt mnd før jeg kom på at det kanskje blir desemberbarn? eller rekner jeg feil? Fint om noen kan gi meg en oppklaring i dette 🙊 Vet selvføgelig at man går gravid i 9mnd, men hva betyr det når man er 4+5 uker på veg? Er det 4 uker og 5 dager siden man hadde sex, siden mensen startet eller mesen uteblir? Som sagt har jeg ikke peiling innen område, så beklager om jeg fremstiller meg selv som dum. Anonymkode: ecc74...baf Hvis du hadde mensen den 07.03, og du har eggløsning 2 uker etter mensen, så vil du ha termin ca. 15.desember hvis du blir gravid i denne syklusen. Men noen har forskjellig lengde på syklusen og noen har eggløsning før eller senere i syklusen. Det er det som gjør det vanskelig å finne ut akkurat hvor langt man er på vei før man har vært på ultralyd Når man for eksempel er 4+5 dager på vei, så har man vært gravid i 4 hele uker og 5 dager. Noen leger regner bare uker, så hvis du er 4+5 på vei vil noen si at du er i graviditetsuke 5, fordi du har 4 hele uker bak deg i graviditeten Leger regner fra når du hadde mens sist Håper det var noe forstålig😆 Anonymkode: 26423...982
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #4 Skrevet 20. mars 2019 Hvis du legger inn første dag i sist mens på en terminkalkulator vil du få terminen din 😊 Anonymkode: dd29c...e19
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #5 Skrevet 20. mars 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du legger inn første dag i sist mens på en terminkalkulator vil du få terminen din 😊 Anonymkode: dd29c...e19 Jepp. Og svaret er ja det blir desemberbarn Anonymkode: 1e5bf...cc5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå