AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #1 Skrevet 20. mars 2019 Helt sikkert et dumt spørsmål, men dette er mitt første lån. Jeg og samboer skal ta opp billån sammen. Vi får best rente i hans bankj. Nå står han oppført som låntaker alene, men jeg kommer til å betale ned lånet omtrent tre ganger så raskt som han, og muligens også mer av lånet totalt. Jeg ønsker derfor å ha mitt navn på lånet i tillegg til hans. Er dette mulig, og må jeg da bli medlem i banken hans? Jeg ønsker ikke å ta opp mitt eget lån på halvparten av summen da jeg antar dette vil bli dyrere for oss pga at vi begge da må betale termingebyr etc. Noen som kan hjelpe en newbie? Anonymkode: 60ec6...5cb
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #2 Skrevet 20. mars 2019 Har du passet på at du står som eier av bilen også da, så du ikke bare sitter og betaler gjeld på noe du ikke eier på papiret? Anonymkode: 29567...b4b 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #3 Skrevet 20. mars 2019 Hvorfor ikke heller kjøpe en bil dere har råd til å betale cash? Husk uansett samboeravtale. Anonymkode: cd7dc...8f0
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #4 Skrevet 20. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke heller kjøpe en bil dere har råd til å betale cash? Husk uansett samboeravtale. Anonymkode: cd7dc...8f0 Det er rimelig normalt å ha på på bil, de færreste casher ut en bil sånn sett. Og jeg ville heller hatt litt lån, men en trygg og nyere bil, enn en bil til 6 k som er risikosport hver gang en vrir om nøkkelen.. Anonymkode: 62ea4...f07 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #5 Skrevet 20. mars 2019 Å ha lån på bil, skulle det stå. Anonymkode: 62ea4...f07
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #6 Skrevet 20. mars 2019 Du kan jo helt fint betale ned på lånet selv om det ikke står i ditt navn. Det viktigste er jo hvorvidt bilen står i ditt navn også, og det har ingenting med lånet å gjøre. Anonymkode: 4f18f...662 2
Tvist Skrevet 20. mars 2019 #7 Skrevet 20. mars 2019 Jeg ville hørt med bilforhandleren om billån, de pleier å ha gode betingelser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå