AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #1 Skrevet 20. mars 2019 Jeg jobber x dag, men må kanskje bytte denne. Alternativet er å da jobbe inn en annen dag, kanskje en helligdag. Hvordan blir det med lønn da? Får tillegg for å jobbe helligdager. Hadde jeg byttet mot en vanlig dag vil det jo ikke være noe forskjell i lønn. Anonymkode: 8bcf9...d36
Knirke Skrevet 20. mars 2019 #2 Skrevet 20. mars 2019 Det kommer helt an på hva du jobber med og hvilken avtale du har skrevet under på.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #3 Skrevet 20. mars 2019 Kommer an på avtaler og hvordan du bytter. Her jeg jobber er det sånn at hvis jeg vil bytte fra 16. til 17. mai fordi 16. ikke passer for meg - er det den som opprinnelig skulle jobbet 17. mai som får tillegget. Hvis kollega vil bytte fra 17. til 16. fordi hun ikke kan den 17. får jeg tillegget fordi det er hun som vil bytte. Skjønner? Anonymkode: be214...e76
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #4 Skrevet 20. mars 2019 3 timer siden, Knirke skrev: Det kommer helt an på hva du jobber med og hvilken avtale du har skrevet under på. 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer an på avtaler og hvordan du bytter. Her jeg jobber er det sånn at hvis jeg vil bytte fra 16. til 17. mai fordi 16. ikke passer for meg - er det den som opprinnelig skulle jobbet 17. mai som får tillegget. Hvis kollega vil bytte fra 17. til 16. fordi hun ikke kan den 17. får jeg tillegget fordi det er hun som vil bytte. Skjønner? Anonymkode: be214...e76 Det er ikke snakk om å bytte, men jobbe inn en dag som jeg trenger fri (det trengs som regel ekstra folk pga sykdom osv andre dager). Anonymkode: 8bcf9...d36
Knirke Skrevet 20. mars 2019 #5 Skrevet 20. mars 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er ikke snakk om å bytte, men jobbe inn en dag som jeg trenger fri (det trengs som regel ekstra folk pga sykdom osv andre dager). Anonymkode: 8bcf9...d36 Lettere å svare hvis du sier hva du jobber med.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #6 Skrevet 20. mars 2019 Hos oss får faste ansatte tillegg om de bytter til en helligdag. Men ekstrahjelper/ ringehjelper ikke får det om de ikke er satt opp fra før på en helligdagsvakt men bytter til det. Anonymkode: 70432...ba2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #7 Skrevet 20. mars 2019 Siden det er snakk om å jobbe en helligdag, så er det stor sjanse for at det er i en eller annen helseinstitusjon. Jeg jobber i et helseforetak. Som fast ansatt med fast lønn, så vil helligdagene allerede være i turnus, og helligdagstillegg er allerede i beregningen og utbetales til den som "eier" vakta. Hvis den som opprinnelig skulle ha jobbet helligdag, ikke kan, og bytter med en som kan, vil det ikke være i beregningen fra arbeidsgiver sin side. Der er tillegget allerede registrert på eier av vakta. Da må den som eier, betale ut til den som jobber. Hvis en som i eksemplet ønsker 16. mai fri, og er villig til å jobbe 17. må hun ta med i beregningen at hun jobber en hellig dag, hun ikke får betalt ekstra for. Hvis noen hadde spurt meg om jeg kunne ta vakta hennes 16. og at hun kunne jobbe 17. så ville jeg IKKE være interessert i å gi bort tillegget. Hvis JEG var den som trengte fri 17. og bytter med noen som kunne tenke seg å jobbe mi vakt, så vil jeg måtte være klar over at jeg måtte i så fall betale tillegget til den som tok vakta mi. Anonymkode: c4043...d76
smilo Skrevet 21. mars 2019 #8 Skrevet 21. mars 2019 Jeg jobber med noe som kan gjøre året rundt. Om jeg velger å jobbe en helligdag i stedt for en ukedag får jeg ingen tillegg, da dette er frivillig arbeid på helligdag.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #9 Skrevet 21. mars 2019 Hos oss er det de som jobber på helligdagen som får tillegget. Hvis du sier ja til å jobbe langfredag, f.eks. skal du jo ha helligdagstillegg for det. Anonymkode: 86805...fb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå