AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #1 Skrevet 20. mars 2019 Jeg skal snart begynne i praksis på et psykiatrisk sykehus og lurer på hvordan denne praksisperioden blir? Har ikke erfaring med å jobbe med psykiske syke fra før av. Hva gjør man som student? Hva er utfordrende i en slik praksis? Noen tips eller andre meninger tas gjerne i mot! Anonymkode: a0e8b...5e5
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #2 Skrevet 20. mars 2019 Hvilket studiet er det? Er ulikt hva man gjør utfra om man skal bli sykepleier, ergo, osv... Anonymkode: e3193...156
Christina82 Skrevet 21. mars 2019 #3 Skrevet 21. mars 2019 Jeg gikk mye sammen veileder. Det var morgenmøte som vi etterhvert måtte lede.Der gikk vi gjennom dagen og leste opp hvem som hadde ansvar for hva. Også en runde der vi spurte hvordan dagen var. Hadde primærpasienter jeg fulgte opp. Var med på sosialtrening som å handle, reise hjem, gå på kino, ta trikken/buss eller andre ting de slet med. Så var det miljøtrening, spise med pasienter, snakke med de, mye håndarbeid, gå turer, fikk være med på ulike prosjekter som var hver uke. Rapportene er omfattende og tok mye tid, etterhvert skal man lede rapporter og fortelle og drøfte om primærpasienter. Veldig spennende praksis. Lærte mange gode kommunikasjons metoder.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #4 Skrevet 21. mars 2019 11 timer siden, ninab82 skrev: Jeg gikk mye sammen veileder. Det var morgenmøte som vi etterhvert måtte lede.Der gikk vi gjennom dagen og leste opp hvem som hadde ansvar for hva. Også en runde der vi spurte hvordan dagen var. Hadde primærpasienter jeg fulgte opp. Var med på sosialtrening som å handle, reise hjem, gå på kino, ta trikken/buss eller andre ting de slet med. Så var det miljøtrening, spise med pasienter, snakke med de, mye håndarbeid, gå turer, fikk være med på ulike prosjekter som var hver uke. Rapportene er omfattende og tok mye tid, etterhvert skal man lede rapporter og fortelle og drøfte om primærpasienter. Veldig spennende praksis. Lærte mange gode kommunikasjons metoder. Takk for svar! Gikk du 3.året når du tok psykiatripraksis? Hørtes skummelt ut å lede rapporter... Anonymkode: a0e8b...5e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå