slitengiraff Skrevet 20. mars 2019 #1 Skrevet 20. mars 2019 Jeg ble kjent med ei jente/dame i høst, og vi ble gode venner ganske raskt. Jeg har et par hobbyer jeg holder på med, og hun vill gjerne prøve en av de, og jeg syntes det kunne være hyggelig, da vi kunne sitte og holde på med det sammen. Det var ikke før over jul at jeg virkelig så hva som skjedde. Hver gang vi var sammen og holdt på med hobbyen (bullet journaling, dersom noen lurer), så ville hun gå gjennom mitt arbeid fra start til slutt, og se hva jeg hadde gjort. Ikke nok med at en bullet journal kan være litt privat og ha en del informasjon som jeg kanskje ikke ønsker at hun skal vite, men det er mange ting jeg er veldig fornøyd med der, og av erfaring så frykter jeg alltid at mennesker som syns det jeg har laget er fint kommer til å kopiere/herme etter det. Ikke mange dagene etter et slikt besøk, så får jeg snap fra hun hvor hun sender bilde av sin bullet journal, og har hermet på prikken etter mine sider. Dette var desverre bare begynnelsen av det som føles som å bli stjelt identiteten fra (overdrivelse eller ei, jeg mener det). For etter dette merket jeg bare mer og mer at hun speilet mine handlinger og små ting som jeg har gjort i hverdagen over lengre tid. Jeg fant meg også en ny hobby, men ca. 2 uker etterpå så sendte hun snap av at hun hadde begynt med akuratt det samme. Mange vil kanskje si at jeg bør ta det som et kompliment, men jeg syntes det er veldig ubehagelig at jeg ikke kan ha noe i livet som er "mitt", da hun alltid skal komme rett etter meg og gjøre det samme. Hun har også begynt i samme jobb som meg, melder seg til de samme vaktene som meg, og spiser de samme tingene som meg. Desverre så har dette ødelagt et godt vennskap fra min side, og jeg vil ikke annet enn å kutte kontakten eller i det minste få sagt skikkelig ifra om hva jeg føler om det, men vet ikke hvordan jeg skal gjøre det uten å såre henne.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #2 Skrevet 20. mars 2019 Synes du skal holde på med dine hobbyer fra nå av selv, ikke la henne vite noe om hva du driver med, ikke send snap eller oppdater henne på noe som helst. Litt og litt bare "fjern" deg fra henne. Så om en tid så viss hun reagerer på mindre kontakt synes jeg du skal si at du føler at du ikke ønsker noe videre vennskap, at du beklager , men du føler du ønsker ikke mer. Ikke ha dårlig samvittighet. Det er ditt liv og om du ikke vil ha kontakt så skal du ikke plage deg selv med det mer enn du trenger. Mulig hun ikke mener noe vondt med å herme og ta etter deg, kanskje hun ser opp til deg, men om det plager deg så får du bare til slutt avslutte vennskapet. Anonymkode: f867b...269 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå