Gå til innhold

Hva i h*****e feiler det santander consumer bank?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til dere som sier "hvorfor har du ikke ringt dem?", jeg har prøvd. Det er komplett umulig å komme igjennom til den avdelingen på kundeservice som fikser utsettelser. Hvis du spør en av de som ringer og maser, blir du igjen henvist til kundeservice og har 14 stk foran deg i køen. Så de gjør det vanskelig for kundene. 

Anonymkode: 60b40...dcc

Dette er faen meg bullshit! Jeg har flere kort i samme bank, og har aldri hatt noe tull med denne banken. De svarer alltid på telefonen. Og kundeservice er alltid hyggelige og behjelpelige. Betal regningene dine, så er det ikke noe problem. Prioriter ALLTID regninger, lån/gjeld, husleie og eventuelt kjæledyr før shopping, mat og penger på piss. 

Anonymkode: 4039f...310

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

4 år nedbetaling?? Kanskje du burde fått deg en billigere bil heller?? 

Du bør uansett kontakte banken og snakke med de, ikke la være å ta telefonen?

Anonymkode: e5190...087

Skrevet

Hvis du svarer når de ringer og ber om en utsettelse, så lar de deg være.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Har ikke råd? Altså jeg har betalt i 4 år presist i forfallsdato. Det er bare denne mnd som ble komplisert økonomisk....

Anonymkode: 5bfa8...15a

Det er derfor man bør ha buffer. Når en eneste måned er det som skal til for å knekke deg økonomisk har du for høyt forbruk.

Anonymkode: 7c572...806

• Liker 3
Skrevet

Sørg for å sette av til de faste utgiftene, så slipper du slike situasjoner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Feil. Programlederene i Luksusfellen har flere ganger uttalt at folk de hjelper på tv er kommet så langt opp i et hjørne at de ikke har noe alternativer for å komme seg ut av gjeldsklemma de har kommet inn i. Kreditorene kan også være langt mer smidige mht til å finne løsninger før Luksusfellen kommer på banen. Men det som ofte skjer er at folk i gjeldsklemma stikker hodet i sanden fordi de enten har konvoluttskrekk eller blir handlingslammet og flaue. 

Har man sett inkassosaker fra innsiden, så forstår en kanskje mer av hvordan inksso skaper inkasso? 

TS, før du opprettet denne tråden, har du da frisket opp igjen i hukommelsen din hvilke betingelser du har fått lånet ditt på? Hvis ikke så synes jeg du skal lese hva du har inngått avtale med banken om da du sa ja til billånet ditt. Banken følger reglene du gjør det tydeligvis ikke. 

Anonymkode: cdb36...37c

De har kommet langt bort i et hjørne fordi de har satt seg den økonomiske situasjonen selv. Sett tæring etter næring.

Anonymkode: 666e1...05a

AnonymBruker
Skrevet

Det er da helt normalt å ha billån på mer enn 4 år nedbetaling.. 

Har jobbet såpass lenge i bilbransjen til at jeg vet at de fleste har mellom 5 og 7 år nedbetaling, noen velger til og med så mye som 10 år..

Anonymkode: 23a67...6a6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da helt normalt å ha billån på mer enn 4 år nedbetaling.. 

Har jobbet såpass lenge i bilbransjen til at jeg vet at de fleste har mellom 5 og 7 år nedbetaling, noen velger til og med så mye som 10 år..

Anonymkode: 23a67...6a6

Jeg for min del valgte billån på 5 år, for sikkerhets skyld i tilfelle noe uforutsett skulle skje, men betalte det jo ned på 1 1/2 likevel. Å kjøpe en så dyr bil at man er nødt til å betale på den i mange år er jo idioti.

Anonymkode: 5df0b...b0a

AnonymBruker
Skrevet

Har man problem med økonomien, som alle kan havne i, så er det best og ringe i forkant og komme med forslag. Jeg har fått regninger og uforutsette ting og får plutselig ikke kabalen til å gå opp. Men da ringer jeg med en gang med forslag til betaling og dato. Det har alltid ordna seg, aldri purring eller inkasso. Som regel deler jeg i to. Men med lån er det verre, det bør alltid prioriteres så får man ordne seg med de andre regningene. At du unngår og svare de når de ringer gjør det verre for deg selv, med tanke på evnt lån senere. Hadde selv billån hos Santander på 5 år men klarte og betale ned på 2 1/2 år. Hvis man regner på det så er det dyrt lån totalt. Du må bare bite i det sure eplet og kontakte de. Uforutsette utgifter kan alle få og er man ærlig så ordner alt seg uten tull. 

Anonymkode: 017c2...2dc

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 8264e...a74

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til dere som sier "hvorfor har du ikke ringt dem?", jeg har prøvd. Det er komplett umulig å komme igjennom til den avdelingen på kundeservice som fikser utsettelser. Hvis du spør en av de som ringer og maser, blir du igjen henvist til kundeservice og har 14 stk foran deg i køen. Så de gjør det vanskelig for kundene. 

For noe tull. Jeg har vært i kontakt med kundeservice opp til flere ganger uten problemer. De har også tilbakering tjeneste.  Har du femten tommeltotter? 

Er tråden opprettet for å oute en bank der du er problemet? 

Anonymkode: cdb36...37c

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er da helt normalt å ha billån på mer enn 4 år nedbetaling.

Jeg er glad jeg ikke er normal; jeg har aldri hatt billån. Jeg sparer, så kjøper jeg. Foretrekker å ha det bekymringsfritt.

Anonymkode: cf283...dbc

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja men er det ikke normalt å sende purring da? Selvom de ringer å maser så får jeg ikke betalt regningen før lønning. Så da er det bare å sende en ny faktura med purring det så må jeg betale litt mere. Har aldri i mitt liv opplevd slikt mas fra 5 dager etter forfall. Er det mulig....

ts

Anonymkode: 5bfa8...15a

Dette kunne du sluppet hvis du hadde vært såpass til kvinne og ringte dem FØR forfallsdato og forklarte situasjonen. Men når du IKKE betaler, så sier det seg jo selv at de forsøker å få inn pengene sine?? 

Forresten: bufferkonto er en fin ting til slike tilfeller.

Anonymkode: f44b1...1bb

AnonymBruker
Skrevet
På 20.3.2019 den 11.42, AnonymBruker skrev:

Så får du holde linjen til det blir din tur, eller ringe med engang de åpner.

Anonymkode: 666e1...05a

Skrevet

Santander har i sin kredittpolicy at de purrer på telefon. Grunnen til at du blir ringt igjen og igjen er at du velger å ikke svare. Du hadde brukt mindre energi på å svare enn på å skrive en tråd her.

Kreditor kan fritt velge purretiltak, og telefonhenvendelser bryter ikke mot god inkassoskikk eller utsetter skyldner for urimelig belastning. Det eneste som ikke er lov er å belaste purregebyr før 14 dager etter forfall.

AnonymBruker
Skrevet

Santander og Gothia er de verste av alle. Jeg prøver å ordne opp i min psykisk syke mors økonomiske rot og sliter med de to. Jeg ringer og gjør avtaler men likevel fortsetter de å ringe. De ringer til alle døgnets tider selv om hun/jeg har overholdt alle avtalene. Hun har hatt dem på tråden både klokka ni om morgenen og kvelden. Hvis noen av dere vurderer kredittkort bør dere for guds skyld holde dere unna Santander! Alle kan bli syke og da er helvetet løs.

Anonymkode: 384f2...914

AnonymBruker
Skrevet
På 20.3.2019 den 11.55, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager kjøpte du egentlig en så dyr bil i forhold til din egen økonomi at du må betale på den i mer enn 4 år?

Anonymkode: 5df0b...b0a

Hvorfor i alle dager henger du deg opp i det? Det er ikke det tråden handler om.

Anonymkode: 2ac74...959

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er glad jeg ikke er normal; jeg har aldri hatt billån. Jeg sparer, så kjøper jeg. Foretrekker å ha det bekymringsfritt.

Anonymkode: cf283...dbc

Det går ikke for alle vet du. Det kan skje ting som gjør at folk henger etter. Tenk litt med hodet ditt før du retter finger mot noe som går an å sette seg inn i.

Ts: send mail til de? gjensidige har bedre renter og de er veldig greie å ha lån hos.

Anonymkode: f4fc0...ce9

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Santander og Gothia er de verste av alle. Jeg prøver å ordne opp i min psykisk syke mors økonomiske rot og sliter med de to. Jeg ringer og gjør avtaler men likevel fortsetter de å ringe. De ringer til alle døgnets tider selv om hun/jeg har overholdt alle avtalene. Hun har hatt dem på tråden både klokka ni om morgenen og kvelden. Hvis noen av dere vurderer kredittkort bør dere for guds skyld holde dere unna Santander! Alle kan bli syke og da er helvetet løs.

Anonymkode: 384f2...914

Jeg har aldri hatt forbruksgjeld så skjønner ikke helt dette. Hva ringer de om da? Og kan ikke du svare på det de spør om. Hvis ikke du vet svaret, så si at du ringer de når du har mer informasjon? Hvorfor skulle de ringe deg hele tiden hvis du bidrar med det du kan for å løse opp i situasjonen. 

Og hvis de er noen jævler som liker å ringe deg på gøy til alle døgnets timer for ingen som helst legitim grunn, hvorfor blokkerer du ikke bare nummeret? Det er kjempelett å gjøre på både android og iPhone. Jeg gjorde det med lisenskontrolløren som ville vite når jeg var hjemme så han kunne sjekke om jeg hadde TV  :Knegg:

Anonymkode: c767e...ba2

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjorde det med lisenskontrolløren som ville vite når jeg var hjemme så han kunne sjekke om jeg hadde TV  :Knegg:

Anonymkode: c767e...ba2

nrk har sparket alle de 26 lisenskontrollører i norge. Denne ordningen er avviklet permanent.

Anonymkode: f2899...5a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...