Gå til innhold

Hva i h*****e feiler det santander consumer bank?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har ett billån hos santander siden 2014. Jeg har hver mnd i 4 år betalt en fast sum. Nå, denne mnd er jeg forsinket med betalingen fordi jeg fikk det trangt økonomisk og venter på lønn for å kunne betale regningen. Problemet er at santander driver med telefonterror. De ringer å ringer å ringer. Det startet med at de ringte 5 dager etter forfall og sende ett par sms-er jeg pratet med dem pg forklarte at jeg er litt forsinket med betalingen og grunnen til det men at jeg skal betale så fort jeg får inn lønn. 

3 dager senere begynner dem å ringe igjen. De ringer å ringer å ringer å sender sms. Altsåååå jeg fatter ikke at det er mulig. Hadde jeg vært en kunde som ikke har betalt noe og skylder dem masse penger, da skjønner jeg. Men dette er altså første gang jeg er forsinket med betalingen. Det er vel normalt å sende purring osv og ikke å ringe kunden 5 ganger om dagen 2 uker etter forfall. Jeg må si jeg har veldig lyst til å ringe å skjelle de ut. Jeg har aldri opplevd noe slikt før....

Anonymkode: 5bfa8...15a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er det samme saksbehandler som ringer hver gang?

Anonymkode: 5df0b...b0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det samme saksbehandler som ringer hver gang?

Aner ikke. Har pratet med dem 1 gang. Så skjønner ikke hvorfor de skal ringe heleee tiden....

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Aner ikke. Har pratet med dem 1 gang. Så skjønner ikke hvorfor de skal ringe heleee tiden....

ts

Du må jo svare når de ringer. Herregud 

Anonymkode: e26e3...a36

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er normal prosedyre hos mange utlånere. Grunnen til det, er at generelt sett, når en kunde ikke har betalt, så skyldes det som vi ofte vet dårlig råd. Lite penger. Da begynner kunden å legge regningene i prioriterte bunker og rekkefølge. Hvem skal få penger nå? Hvem skal ikke få pengene sine denne måneden?

Ringer de ofte når kunden ikke har betalt, øker det sjansen for at nettopp deres regning flyttes øverst i bunken over prioriterte regninger, fordi kundene vil slippe mas.

De firmaene som ikke ringer eller hører av seg i noen særlig grad, har ofte lett for å havne nederst i bunken og betales sist.

Anonymkode: 8181d...a91

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel slik de tyner folk ut i Luksusfellen det. Terrorisering til hjernen er ødelagt. 

Kan du flytte lånet ditt til en annen bank? 

Anonymkode: ed28a...cf3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Grunnen til at de ringer ofte er at de som ringer driver kun med purringer, og de kan bare setteen grense på en uke. Det du må gjøre, er og ringe til sentralbordet og be om og bli satt videre.

Slet med det samme som deg, men forklarte det, og de var ikke vrange.

Anonymkode: f947d...28b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det du gjorde feil her var å ikke ringe de på forhånd at du ikke fikk til å betale med en gang. Da ville du fint fått en utsettelse, og ikke blitt oppringt så mange ganger. 
Så her er det bare å takke seg selv. 

Anonymkode: b452b...60a

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

Du kan jo ikke påstå at de har ringt deg mange ganger når du ikke har svart når de har ringt.

Du har bare svart én gang og da er det jo da i realiteten bare andre gang de prøver ringe deg og det er da faktisk ikke mye når du skulle betalt låneavdraget for 2 uker siden. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ett billån hos santander siden 2014. Jeg har hver mnd i 4 år betalt en fast sum. Nå, denne mnd er jeg forsinket med betalingen fordi jeg fikk det trangt økonomisk og venter på lønn for å kunne betale regningen. Problemet er at santander driver med telefonterror. De ringer å ringer å ringer. Det startet med at de ringte 5 dager etter forfall og sende ett par sms-er jeg pratet med dem pg forklarte at jeg er litt forsinket med betalingen og grunnen til det men at jeg skal betale så fort jeg får inn lønn. 

3 dager senere begynner dem å ringe igjen. De ringer å ringer å ringer å sender sms. Altsåååå jeg fatter ikke at det er mulig. Hadde jeg vært en kunde som ikke har betalt noe og skylder dem masse penger, da skjønner jeg. Men dette er altså første gang jeg er forsinket med betalingen. Det er vel normalt å sende purring osv og ikke å ringe kunden 5 ganger om dagen 2 uker etter forfall. Jeg må si jeg har veldig lyst til å ringe å skjelle de ut. Jeg har aldri opplevd noe slikt før....

Valige folk, med ryddig økonomi tar kontakt med banken øfr forfall når de ser at denne måneden får jeg ikke betalt i tide. 

Men min erfaring med nevnte bank er at de er "maskiner" og ikke mennesker med empatiske evner. Skal du nå frem så må du skrive og være ganske så bestemt. Da ordner de opp, men å beklage at de selv har gjort en feil, nei, det får man aldri. Den erfaringen gjelder kredittkort. Der banken gikk inn og urettmessig trakk penger fra kortet. 

Anonymkode: cdb36...37c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel slik de tyner folk ut i Luksusfellen det. Terrorisering til hjernen er ødelagt. 

Kan du flytte lånet ditt til en annen bank? 

Anonymkode: ed28a...cf3

Folk kommer i luksusfellen med egen vilje. Det er ikke kreditorene sin skyld.

Anonymkode: 666e1...05a

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo ikke påstå at de har ringt deg mange ganger når du ikke har svart når de har ringt.

Du har bare svart én gang og da er det jo da i realiteten bare andre gang de prøver ringe deg og det er da faktisk ikke mye når du skulle betalt låneavdraget for 2 uker siden. 

Ja men er det ikke normalt å sende purring da? Selvom de ringer å maser så får jeg ikke betalt regningen før lønning. Så da er det bare å sende en ny faktura med purring det så må jeg betale litt mere. Har aldri i mitt liv opplevd slikt mas fra 5 dager etter forfall. Er det mulig....

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk kommer i luksusfellen med egen vilje. Det er ikke kreditorene sin skyld.

Anonymkode: 666e1...05a

Feil. Programlederene i Luksusfellen har flere ganger uttalt at folk de hjelper på tv er kommet så langt opp i et hjørne at de ikke har noe alternativer for å komme seg ut av gjeldsklemma de har kommet inn i. Kreditorene kan også være langt mer smidige mht til å finne løsninger før Luksusfellen kommer på banen. Men det som ofte skjer er at folk i gjeldsklemma stikker hodet i sanden fordi de enten har konvoluttskrekk eller blir handlingslammet og flaue. 

Har man sett inkassosaker fra innsiden, så forstår en kanskje mer av hvordan inksso skaper inkasso? 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja men er det ikke normalt å sende purring da? Selvom de ringer å maser så får jeg ikke betalt regningen før lønning. Så da er det bare å sende en ny faktura med purring det så må jeg betale litt mere. Har aldri i mitt liv opplevd slikt mas fra 5 dager etter forfall. Er det mulig....

ts

TS, før du opprettet denne tråden, har du da frisket opp igjen i hukommelsen din hvilke betingelser du har fått lånet ditt på? Hvis ikke så synes jeg du skal lese hva du har inngått avtale med banken om da du sa ja til billånet ditt. Banken følger reglene du gjør det tydeligvis ikke. 

Anonymkode: cdb36...37c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

ts

Igjen så er det slik hos de at de ikke får satt utsettelse lenger frem enn 1 uke. Hvorfor tok du ikke kontakt selv?

Anonymkode: f947d...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Til dere som sier "hvorfor har du ikke ringt dem?", jeg har prøvd. Det er komplett umulig å komme igjennom til den avdelingen på kundeservice som fikser utsettelser. Hvis du spør en av de som ringer og maser, blir du igjen henvist til kundeservice og har 14 stk foran deg i køen. Så de gjør det vanskelig for kundene. 

Anonymkode: 60b40...dcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ett billån hos santander siden 2014. Jeg har hver mnd i 4 år betalt en fast sum. Nå, denne mnd er jeg forsinket med betalingen fordi jeg fikk det trangt økonomisk og venter på lønn for å kunne betale regningen.

Dette høres ikke bra ut. Har du ikke råd til billån så bør du skaffe den annen transport/billigere bil.

Anonymkode: f2899...5a3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du gjorde feil her var å ikke ringe de på forhånd at du ikke fikk til å betale med en gang. Da ville du fint fått en utsettelse, og ikke blitt oppringt så mange ganger. 
Så her er det bare å takke seg selv. 

Anonymkode: b452b...60a

Nettopp. Skulle til å skrive det samme. 

Anonymkode: 4039f...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til dere som sier "hvorfor har du ikke ringt dem?", jeg har prøvd. Det er komplett umulig å komme igjennom til den avdelingen på kundeservice som fikser utsettelser. Hvis du spør en av de som ringer og maser, blir du igjen henvist til kundeservice og har 14 stk foran deg i køen. Så de gjør det vanskelig for kundene. 

Anonymkode: 60b40...dcc

Hvorfor ikke gå inn i nettbanken til Santander og søk om betalingsfri måned?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette høres ikke bra ut. Har du ikke råd til billån så bør du skaffe den annen transport/billigere bil.

Anonymkode: f2899...5a3

Har ikke råd? Altså jeg har betalt i 4 år presist i forfallsdato. Det er bare denne mnd som ble komplisert økonomisk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke råd? Altså jeg har betalt i 4 år presist i forfallsdato. Det er bare denne mnd som ble komplisert økonomisk....

Hvorfor i alle dager kjøpte du egentlig en så dyr bil i forhold til din egen økonomi at du må betale på den i mer enn 4 år?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...