AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #1 Skrevet 20. mars 2019 Studerer sosiologi, er alenemor og vært mye mye syk og fått utsettelse på en essay jeg ikke har begynt med på en uke. Aner ikke hvordan jeg skal klare dette, har så mye angst og kaster opp pga stressa ... skal skrive 6 sider har begynt med innledningen bare.... Anonymkode: 0c99b...79b
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #2 Skrevet 20. mars 2019 Tuller du? Selvsagt kan du skrive stakkarslige 6(!) sider på en hel uke. Det er under 1 side per dag. Du klarer da 12 sider på en dag, så dette er en formiddags arbeid. Det med angst og stress må du ta deg på tak med. En kan ikke la stress ta overhånd slik. Etter at du er ferdig med oppgaven: sett av 1 time per dag til å lære deg stressmestring i noen uker så du får orden på det - viktig å ta ansvar for egen helse. Anonymkode: 7096d...60e 4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #3 Skrevet 20. mars 2019 Jeg var hjemme med baby og skrev noen ganger opptil 20 sider på en dag, dette klarer du! Jeg liker å skrive derimot, men tror alle skal klare det! Bare ha troen. Anonymkode: b3408...bef
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #4 Skrevet 20. mars 2019 Klart det går Om du har lest mye/noe har oversikten over pensum fra før av, så skriver du det du vil/kan og putter inn kildene etterpå. La ungen se ekstra mye på tv og ipad denne uken om den er gammel nok, så får du fred med mindre du klarer å skaffe barnevakt da. Anonymkode: 9f8b3...458
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #5 Skrevet 20. mars 2019 Så klart! Som gravid småbarnsmor hvor ungen blir hentet i barnehagen kl. 12 har jeg nå klart å skrive 20 sider på to uker Anonymkode: 7136b...2ef
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #6 Skrevet 20. mars 2019 Jeg skrev oppgave på 10 sider på en dag. Grunnarbeidet utgjør mye. Lag en oversikt over hvordan du tenker å sette opp arbeidet med stikkord etc. da går det plutselig fort å skrive oppgaven. Anonymkode: 3095a...d7f
Duff Skrevet 20. mars 2019 #7 Skrevet 20. mars 2019 Sleng all faglitteratur på bordet. Skum gjennom innholdsfortegnelsen og noter alle kapitler som er relevante. Lag stikkordsliste for oppgaven og pusle den sammen med kapitlene så er du godt på vei. Du klarer dette.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #8 Skrevet 20. mars 2019 Ikke noe problem med 6 sider på en uke! Anonymkode: 7744e...cf6
The Kitten Skrevet 20. mars 2019 #9 Skrevet 20. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Studerer sosiologi, er alenemor og vært mye mye syk og fått utsettelse på en essay jeg ikke har begynt med på en uke. Aner ikke hvordan jeg skal klare dette, har så mye angst og kaster opp pga stressa ... skal skrive 6 sider har begynt med innledningen bare.... Anonymkode: 0c99b...79b En i klassen min skriver alltid innledning og konklusjon før han skriver hoveddelen. Får C og B i karakterer så det fungerer tydeligvis for ham. Les oppgaveteksten Lag en plan for hva du vil ha med Innhent informasjon Skriv
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #10 Skrevet 20. mars 2019 Null problem 😊 Jeg har skrevet 3000 ord på to dager! Men da har jeg allerede hatt en disposisjon. Anonymkode: 47142...622
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #11 Skrevet 20. mars 2019 Det er vel ingen her på KG som kan vurdere din egen yte-evne? Om du klarer det vil jo komme an på hvor mye tid du kan bruke hver dag, og hvor godt du kjenner stoffet fra før, og hvor raskt du generelt skriver slike oppgaver. 6 sider essay er jo ikke uvanlig eksamensoppgave for videregående elever, som skriver det på 3-4 timer, men om du hverken har forkunnskaper om stoffet, ikke konsentrasjon, ikke selvdisiplin, og ikke mulighet til å sette av tid til å faktisk skrive, så vil det kunne være vanskelig. Anonymkode: 37be9...880
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #12 Skrevet 20. mars 2019 Seks sider er jo ingenting! I hvert fall ikke hvis du har gjort godt forarbeid, men selv om du starter med å samle informasjon og skrive notater i dag så klarer du selvsagt å bli ferdig. Du trenger ikke mer enn en dag på å skrive seks sider hvis du har alt av informasjon klar. Jeg vil forresten anbefale deg å utsette innledningen fram til oppgaven er ferdig, start heller med en disposisjon sånn at du vet hva du skal skrive og hvor. Innledningen kommer stort sett til slutt, fordi du vil redegjøre for poenget ditt i starten, for så å forklare hvordan du skal komme fram til dette poenget i oppgaven. Derfor er det viktig å skrive den når hoveddelen av oppgaven er ferdig. Anonymkode: a74a1...8a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå