AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #1 Skrevet 19. mars 2019 Etter ni måneder som vikar via bemanningsbyrå har jeg blitt ansatt som vikar hos firmaet jeg har jobbet for og har fått et vikariat i 100% stilling det neste halvåret. Jeg håper å få fast jobb og har tenkt at dette er to skritt i riktig retning. Nå er jeg ikke en av "vikarbyrå-vikarene" og merker at jeg blir mer respektert enn før (sjefene liker å si at det ikke er forskjell på de som jobber via byrået og firmaets egne vikarer, men jeg erfarer at kollegene skiller på det og ser litt ned på de som kommer via byrået, man er litt mindreverdig enn de egne vikarene). Har delt dette med familie og venner og responsen er "men du er jo fortsatt bare vikar, er du ikke"? Jeg blir lei meg over at de ikke klarer å se det positive og lurer jo på om jeg overdriver gleden jeg føler. Hva tenker dere på KG? Anonymkode: 90e1d...ec4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #2 Skrevet 19. mars 2019 Drit i hva de andre sier, klart det er bedre å være ansatt direkte som vikar enn gjennom byrå! Da kan ikke oppdragsgiver forlange deg byttet på dagen, de er fornøyd med innsatsen din. Hilsen tidligere vikar. Anonymkode: 2415d...5df 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #3 Skrevet 20. mars 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Drit i hva de andre sier, klart det er bedre å være ansatt direkte som vikar enn gjennom byrå! Da kan ikke oppdragsgiver forlange deg byttet på dagen, de er fornøyd med innsatsen din. Hilsen tidligere vikar. Anonymkode: 2415d...5df Takk for svar. Jeg vet at firmaet har vært veldig fornøyde med meg, jeg har fått gode tilbakemeldinger fra sjefene der fra dag én og kontaktpersonen min i bemanningsbyrået har sagt at de har ønsket å gi meg mest mulig jobb, siden de vet at jeg gjør en god jobb. Derfor ble jeg veldig glad over å bli tilbudt vikarstilling hos dem, fremfor å jobbe via byrå, og da han tilbød meg stillingen sa sjefen at han håper å kunne tilby meg noe fast etterhvert. Jeg har prøvd å formidle dette til familie og venner, men de henger seg veldig opp i at jeg fortsatt bare er vikar og ikke har fått meg fast jobb. I dag sa faren min at han mener jeg bør søke andre jobber, for jeg må jo få meg noe fast. Selv mener jeg at det er bedre å konsentrere meg om å gi 110% i vikariatet jeg har fått og fortsette å bygge den gode relasjonen jeg har til arbeidsgiver, fremfor å bruke tid og krefter på jobbsøk nå. Jeg er jo ikke uten jobb og inntekt, jeg har jo faktisk 100% stilling det neste halvåret - og hvem vet? Kanskje jeg er heldig og får fast jobb når vikariatet er over? TS Anonymkode: 90e1d...ec4
Snipa Skrevet 21. mars 2019 #4 Skrevet 21. mars 2019 Gratulerer med direkteansettelse! Krysser fingrene for at du får fast stilling, det høres ut som firmaet ønsker å ha deg der. Søk på andre jobber hvis det dukker opp noe passende, for hvis du får fast jobb annet sted så kanskje nåværende firma finner mulighet til å ansette deg fast likevel. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #5 Skrevet 21. mars 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Jeg vet at firmaet har vært veldig fornøyde med meg, jeg har fått gode tilbakemeldinger fra sjefene der fra dag én og kontaktpersonen min i bemanningsbyrået har sagt at de har ønsket å gi meg mest mulig jobb, siden de vet at jeg gjør en god jobb. Derfor ble jeg veldig glad over å bli tilbudt vikarstilling hos dem, fremfor å jobbe via byrå, og da han tilbød meg stillingen sa sjefen at han håper å kunne tilby meg noe fast etterhvert. Jeg har prøvd å formidle dette til familie og venner, men de henger seg veldig opp i at jeg fortsatt bare er vikar og ikke har fått meg fast jobb. I dag sa faren min at han mener jeg bør søke andre jobber, for jeg må jo få meg noe fast. Selv mener jeg at det er bedre å konsentrere meg om å gi 110% i vikariatet jeg har fått og fortsette å bygge den gode relasjonen jeg har til arbeidsgiver, fremfor å bruke tid og krefter på jobbsøk nå. Jeg er jo ikke uten jobb og inntekt, jeg har jo faktisk 100% stilling det neste halvåret - og hvem vet? Kanskje jeg er heldig og får fast jobb når vikariatet er over? TS Anonymkode: 90e1d...ec4 Gratulerer med direkteansettelse. Hvis man liker seg der man jobber, så er det mye bedre med direkteansettelse istedet for å bli sendt rundt omkring via et vikarbyrå. Man får jo et bedre forhold til arbeidsplassen når man er vikar direkte, og man får mer mulighet til å komme skikkelig inn i rutiner og oppgaver, kontra det å måtte begynne på nytt hver gang man får et nytt oppdrag via et byrå. Det igjen kan føre til større mulighet for å bli fast ansatt på sikt. Ville ikke brydd seg så mye om hva familien og far sier. Ofte merker jeg at de har vokst opp i en annen tid, der fast ansettelse var normalen. Slik er det ikke lenger, og faste stillinger er dessverre på vei ut av arbeidslivet, på grunn av liberaliseringer i arbeidslivet folk har stemt for (ved å stemme på de politiske partiene folk faktisk gjør). Det de litt eldre generasjonene ofte ikke skjønner, er at det for mange er veldig vanskelig - noen ganger så og si umulig - å få noe fast i dag. Så du får fortelle faren din det og heller be han være glad på dine vegne Anonymkode: d65d5...6b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå