Gå til innhold

Har du god/dårlig erfaring??

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Det har seg slik at dattera vår på 3,5 år har fått hull i en jeksel, i tillegg hadde hun en sprekk i emaljen på en annen tann og det vil si nesten et hull... Dette har gått 100 % inn på meg og jeg tar det skikkelig tungt. Det er jo ikke tullas feil at hun har fått for dårlig renhold av tennene... Likevel føler jeg at vi har gjort en god jobb og passet ennene hennes bra med puss to ganger om dagen og fluor...men dette dugde da tydeligvis ikke. Ikke ble det bedre av at tannlegen vi var hos var skikkelig ufin og nesten frekk med kommentarer samtidig som hun påsto at jentungen slettes ikke var redd "hun er bare vanskelig! Så da holder vi henne!" Jeg ble helt sjokkert over behandlingen vi fikk. Så her sitter jeg da med max dårlig samvittighet både for at jeg tvang mitt eget barn til den undersøkelsen og for at jeg/vi ikke hadde gjort en god nok jobb med tannstellet hennes...

Noen andre med erfaringer?? Gode eller dårlige??

Vi sitter i allefall ikke med noen som helst god følelse av første tannlegebesøk...og jeg har ingen problemer med å forstå hvor noen barn får tannlegeskrekk fra!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri gå til denne tannlegen igjen. Huff og huff jeg føler med deg. Slik som dette skal det ikke være.

Skjønner at du har dårlig samvittighet for at du holdt henne og utsatte henne for denne tannlegen, men slik jeg forstår det er det det eneste du trenger å ha dårlig samvittighet for. Du har gjort det som anbefales; tannpuss x 2 og fluor. Du kan jo i tillegg se på kostholdet: godteri, nugatti, saft etc er forbeholdt lørdager og fest

Klem til deg og opp med hodet! :)

Skrevet

vet ikke hvordan det er med barn og private tannleger... om de må betale altså..

men har du mulighet gå til en privat enn.. mye bedre service der!!har selv ekstrem tannlegeskrekk,, (har akkuratt vært hos tannlegen nå..første gangen på 5 år).,.hos en privat enn... kjempeflink!! klagde ikke på tennene mine en gang... noe som skoletannlegen alltid gjorde..(har svake tenner som lett får hull,. dersom jeg ikke er ektsemt flink til å passe på)..

dersom tannlegen hadde sagt noe sånt hadde jeg aldri gått tilbake til han med ungen min, da hadde jeg heller betalt litt ekstra for å tatt hun med til en tannlege som gjorde jobben sin ordentlig

Frekke tannleger trenger vi ikke-er jo en grunn til at jeg begynner å skjelve hver gang jeg hører det ordet

Gjest Madam Felle
Skrevet
Aldri gå til denne tannlegen igjen. Huff og huff jeg føler med deg. Slik som dette skal det ikke være.

Skjønner at du har dårlig samvittighet for at du holdt henne og utsatte henne for denne tannlegen, men slik jeg forstår det er det det eneste du trenger å ha dårlig samvittighet for. Du har gjort det som anbefales; tannpuss x 2 og fluor. Du kan jo i tillegg se på kostholdet: godteri, nugatti, saft etc er forbeholdt lørdager og fest

Klem til deg og opp med hodet! :)

helt enig med dette innlegget :wink:

Jeg har byttet tannlege til mellomste, for han var på samme måte. Jeg nekter at barnet skulle få varige men, fordi en tannlege er idiot i hodet sitt. Jeg har selv slitt med tannlegeskrekk siden jeg var liten, på grunn av samme type tannlege, og lovet meg selv at mine barn aldri skulle måtte gå igjennom noe slikt.

*bank i bordet* ingen av mine barn er redd for tannlegen i dag, og det tror jeg er på grunn av tannlegene de har i dag.

Du skal ikke la noen behandle henne på den måten, og blir hun behandlet slik en gang til, så tar du barnet med deg og går.

Gjest Anonymous
Skrevet

Du bør vikelig gå til en annen tannlege!

Det at et så lite barn har fått hull i tennene med den tannpleien du beskriver er uvanlig. Dette bør følges opp av tannlegen og han du beskriver høres jo mer eller mindre gal ut...

Gjest Madeline
Skrevet

Er enig med de andre i at du bør bytte tannlege. Det er ikke greit å holde en så liten unge fast. Ungen vil da bli redd for tannlegen. 2 av ungene mine nektet plent å gape opp første gang de var hos tannlegen. Tannlegen var enestående med ungene og klarte så vidt å få en liten titt. Neste besøk gikk mye bedre. Da visste de mer hva en tannlege var og vi forklarte nøye hva som skulle skje. Etter det har det ikke vært noe problem. Har faktisk unger som gleder seg til å gå til tannlegen. Dette kan jeg takke enestående tannleger med barnetekke for.

Høres ut som du gjør det du kan med tannpussen. Ikke alle har like sterke tenner.

Skrevet

Kan bare slutte meg til de andre her:

Bytt tannlege! Både fordi denne tannlegen tydligvis ikke var særlig flink med barnet ditt og fordi du bør få undersøkt dette litt nærmere.

Et tips kan være å få time hos en tannpleier? Hun/han reparerer ikke hull og slikt, men vet mye om hvordan man pusser tenner riktig og noen er spesielt flinke med hvordan man kan lære små barn om tenner og tannpuss.

Skrevet
Kan bare slutte meg til de andre her:

Bytt tannlege! Både fordi denne tannlegen tydligvis ikke var særlig flink med barnet ditt og fordi du bør få undersøkt dette litt nærmere.

Et tips kan være å få time hos en tannpleier? Hun/han reparerer ikke hull og slikt, men vet mye om hvordan man pusser tenner riktig og noen er spesielt flinke med hvordan man kan lære små barn om tenner og tannpuss.

hei

får ikke barn automatisk time hos både tannpleier og tannlege da

ellers er jeg enig med de andre her bytt tannlege

jeg er og da nå litt sjokkert over hvordan noen har det med offentlig tannlege jeg har godt der jelt til og vet ike helt hvor jeg skal gå nå men har bare gode erfaringer med litt + -

til trådstarter du skal ikke la tannlegen styre over ditt barn du kjenner det best og han skal høre på deg og gjøre slik du vil

hilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...