Molla Skrevet 16. april 2005 #1 Skrevet 16. april 2005 Vi sendte ut innbydelsene rett etter Påske. Vi har valgt å innvitere bare voksne med et par unntak av sønnen min på 10 år og niesen vår på 9 år. Derfor skrev vi fornavn på invitasjonene.. eks. Kari og per er invitert til ...... osv osv... Nå ble jeg brått i tvil her om folk faktisk skjønner at dem ikke skal ha med barna sine da? Om barna kommer i kirken er nå en ting, det er middagen og festen etterpå jeg tenker på. Det bør jo være ganske klart i og med at vi skrev fornavn og ikke Familien Bært lissom' Å gud, håper bare ingen missforstår og dukker opp med unger. Da kan vi risikere å få et kjempe problem med 8 unger som ikke er invitert. I alt har vi invitert 23 stk...
lucky Skrevet 16. april 2005 #2 Skrevet 16. april 2005 Vi har gjort det på samme måte og jeg har faktisk ikke tenkt på at dette kan bli misforståelser. Men vi har på forhånd pratet med dem som har småbarn og om hvordan man kan gjøre det med barnevakt. Det er noe annet med små babyer da, de får være med puppen sin
Væren Skrevet 16. april 2005 #3 Skrevet 16. april 2005 Folk må vel kunne lese? Men jeg skjønner hva du mener; jeg kan få sånn "tenk-hvis-panikk" selv, på så mange områder! Du får bare stole på at de du har invitert har lest det som står i innbydelsen! Og skulle det være folk du snakker med, kan du jo hinte frampå om de har fått ordnet med barnevakt...
Tinema Skrevet 16. april 2005 #4 Skrevet 16. april 2005 Vi skal også skrive fornavnene til de vi inviterer. Jeg har hele tiden tatt det som en selvfølge at folk forstår at det kun er de som blir invitert og ikke hele familien. Vi har valgt å skrive det sånn for at det ikke skal være noen misforståelser. Vet nemlig at der er noen som kanskje ville forstå "dere" som at det var hele familien. Har i grunnen aldri tenkt på at dette kan bli noe problem.
tommeline Skrevet 16. april 2005 #5 Skrevet 16. april 2005 Det går jo an å spre rundt at det kun er de to barna du nevner som er invitert. Hvis det er praktisk mulig på noen måte... Syns jo egentlig det bør være en selvfølge å ikke stille med flere i bryllupet enn de som står i invitasjonen, så det går nok bra
Mrs. K Skrevet 16. april 2005 #6 Skrevet 16. april 2005 Ikke noe å misforstå. Det står jo sort på hvitt, hvem som er invitert. Hilsen Trille
Martha Stewart Skrevet 16. april 2005 #7 Skrevet 16. april 2005 Og skulle det være folk du snakker med' date=' kan du jo hinte frampå om de har fått ordnet med barnevakt... [/quote'] Ja jeg ville ha løst det på denne måten! Når du snakker med folk for å forsikre deg om at de har oppfattet innbydelsen riktig, så vær diplomatisk og vri samtalen slik at det virker som du bare skal forsikre deg om at de voksne faktisk kan komme, fordi de har fått barnevakt... Hvis noen da likevel tar med sine barn, vil jeg vel si at det er ganske frekt.
Gjest Madam Felle Skrevet 16. april 2005 #8 Skrevet 16. april 2005 Vi har gjort det samme, og tar noen med seg barna så er det deres problem. Jeg vil da spørre om hvilken rett de har, til å ta det som en selvfølgelighet å ta med seg barna. Jeg kommer ikke til å dekke på til flere barn i alle fall. De barna som er invitert har fått vite det
Annie78 Skrevet 16. april 2005 #9 Skrevet 16. april 2005 Vi har skrevet hvert enkelt navn på innbydelsene og forventer at ingen som ikke er invitert kommer. Folk skjønner vel såpass....? :-?
Snutus Skrevet 16. april 2005 #10 Skrevet 16. april 2005 Vi har gjort det på samme måte og jeg har faktisk ikke tenkt på at dette kan bli misforståelser. Men vi har på forhånd pratet med dem som har småbarn og om hvordan man kan gjøre det med barnevakt. Det er noe annet med små babyer da, de får være med puppen sin Samme her.
Gjest gjesta Skrevet 16. april 2005 #11 Skrevet 16. april 2005 Jeg skriver "aldersgrense 10 år" i innbydelsen...
Gjest Gjesta Skrevet 17. april 2005 #12 Skrevet 17. april 2005 Står det Per og Kari, da står det ikke Per, Kari, Ola og Therese. Folk må kunne lese.
Aelwyn Skrevet 17. april 2005 #13 Skrevet 17. april 2005 Her blir de over ti inv, men våre egne barn og et par bebiser blir det nok.
Catzy Skrevet 17. april 2005 #14 Skrevet 17. april 2005 Vi har invitert enkelte barn. Har mange små kusiner og fettere. I invitasjonen til disse familiene skrev vi Til mor, far, storesøster og mellomste søster. Eksplisitt: Ikke minstemann. Har snakket med den ene tanten, og hun syntes det er greit. Minstemann blir sendt til besteforeldrene og får is der, og synes mest sannsynlig det er minst like mye stas. Catzy
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2005 #15 Skrevet 17. april 2005 Hei, Vi har gjort akkurat det samme som deg. Skrevet navnene på de inviterte i invitasjonene, og jeg regner med a folk forstår at barna ikke er inviterte. Jeg har i tillegg sagt klart i fra at barn ikke er velkomne (høres strengt ut, men sånn er det bare).
Minerva Grey Skrevet 17. april 2005 #16 Skrevet 17. april 2005 Har invitert med navn, og ikke fått inntrykk av at det har vært noe problem. En venninne har spurt om å få ta med sin 2-åring i kirken, noe som er helt greit. Vi har faktisk latt ett par 'be med' datteren sin - min fetter og hans kone har en 8-åring, og vi har akkurat invitert hele resten av familien (dvs. alle potensielle barnevakter!) til oss! I tillegg er moren høygravid, og man vet aldri - det kan jo skje noe på turen, og da vet man ikke når de kommer hjem igjen. Sa det var helt greit at de tok med sin svært modne datter i bryllupet. Hun blir yngstemann, så kommer min lillebror på 11, deretter forlovers lillesøster, en svært veslevoksen 14-åring, og min brudepike på 16. Alle andre er godt over myndighetsalder, og det passer oss best. For noen år siden arrangerte min venninne barnevennlig bryllup - alle barn var invitert, og det ble gjort klart fra starten av at man ikke forventet at småbarna skulle sitte pent på plassene under middagen. I og med at det var stående buffet var det jo en del bevegelse til og fra uansett, og barna fikk løpe fritt, snakke med brudeparet og kose seg med et eget 'aktivitetsbord' i hjørnet hvor de tegnet og lekte. Fungerte fint, og min barnekjære venninne hadde det helt fantastisk. Nå er ikke jeg riktig så barnekjær, og min kjære har langt mindre erfaring enn meg med småkryp, så barnefritt er nok det som passer oss best, ja! Det er klart at hele arrangementet blir veldig forskjellig om man legger opp til å ha små barn tilstede - det er viktig at gjestene tar hensyn til at man ikke vil legge om hele planleggingen fordi de ønsker å ha med seg sine små på et arrangement som ikke passer til dem i det hele tatt!
TeddyToria Skrevet 17. april 2005 #17 Skrevet 17. april 2005 Vi har gjort det på samme måte og jeg har faktisk ikke tenkt på at dette kan bli misforståelser. Men vi har på forhånd pratet med dem som har småbarn og om hvordan man kan gjøre det med barnevakt. Det er noe annet med små babyer da, de får være med puppen sin Samme her! Har heller ikke tenkt "tenk om" akkurat der, men tror ikke det vil bli noe problem - de fleste skjønner nok det, og hvis ikke spør de vel!? Uansett, tror mange også ser frem til en dag/kveld uten unger jeg!
Trampe Skrevet 17. april 2005 #18 Skrevet 17. april 2005 Står det Per og Kari, da står det ikke Per, Kari, Ola og Therese. Folk må kunne lese. Helt enig i dette!
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2005 #19 Skrevet 17. april 2005 Alvorlig talt. Innbudte gjester må da kunne lese konkret hva som står i invitasjonen. Blir for sprøtt å lage egne tolkninger av hvem som er invitert. Står det Ole Brumm, kan en jo plutselig risikere at hele Hundremeterskogen kommer. Det blir for dumt. Vi har spesifisert hvem som er bedt med navnene til de innbudte. Vet at dette ikke ble godt mottatt i en av de innbudte parene. Det stakkars barnet på 14 må være alene en hel kveld ( fra kl. 20 ). Det driter vel jeg i...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå