AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #1 Skrevet 19. mars 2019 Hvordan bestiller jeg sete sittende kjøreretning når jeg skal bestille tog på nsb? Jeg blir togsyk så kan ikke sitte motsatt vei. Anonymkode: 3e724...643
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #2 Skrevet 19. mars 2019 Dersom det er tog med billett på setenummer så skal du få opp «setevalg» eller noe sånt når du skal bestille Anonymkode: 72649...301
Ullvott Skrevet 19. mars 2019 #3 Skrevet 19. mars 2019 (endret) Hvis det er et tog som du kan reservere plasser på, så får du opp muligheten til å trykke på det setet du vil ha når du bestiller bilett. Først velger du hvilket tog du skal reise med. Deretter velger du ordinær eller minipris. Så kan du velge standard/familie eller komfort. Ytterst til høyre står det «Velg sete +» i grønt. Da kommer det opp ledige seter i symboler som viser hvilken retning setet står, og hvilken retning toget går. Hvis det ikke er mulig med setereservasjon på de vanlige vognene, må du velge komfort for å reservere plass. Det er, så vidt jeg vet, bare langdistansetogene (f.eks de som går hele vegen Oslo - Bergen, Oslo - Trondheim etc) hvor man kan reservere seter i de vanlige vognene. På de togene som kun går Lillehammer - Skien kan man i alle fall bare bestille fast plass på Komfort. Endret 20. mars 2019 av Ullvott Fjernet kommentar om personangrep etter at tråd er moderert 3
Gjest Winza Skrevet 19. mars 2019 #4 Skrevet 19. mars 2019 (endret) Skjønner det med å bli togsyk, jeg blir veldig ofte busssyk og det er bare grusomt rett og slett 😕 Man bare bøyer hodet nedover og håper man snart kommer fram Endret 20. mars 2019 av Winza Slettet sitat fjernet.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #5 Skrevet 19. mars 2019 Akkurat nå, Winza skrev: Skjønner det med å bli togsyk, jeg blir veldig ofte busssyk og det er bare grusomt rett og slett 😕 Man bare bøyer hodet nedover og håper man snart kommer fram Jepp! Jeg måtte få bussen til å svinge inn på nærmeste lomme fordi jeg måtte spy, kom meg akkurat ut døra. Snille bussjåføren ga meg en vannflaske og lot meg sitte helt fremst (på setet for guider etc) ❤️ Anonymkode: 72649...301
boblevann Skrevet 19. mars 2019 #6 Skrevet 19. mars 2019 Hvis du ikke får opp alternativet om setevalg betyr det ''fritt setevalg'' og du kan sitte hvor du vil Hvis du får opp setevalg-funksjonen vil det stå der hva som er togets kjøreretning og du ser på setene hvilke vei de vender! Skjønner deg godt jeg, jeg blir reisesyk med én gang hvis jeg sitter feil vei.. På buss etc må jeg stå hvis bare ''feil vei''-seter er ledig.. 1
Gjest Winza Skrevet 19. mars 2019 #7 Skrevet 19. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jepp! Jeg måtte få bussen til å svinge inn på nærmeste lomme fordi jeg måtte spy, kom meg akkurat ut døra. Snille bussjåføren ga meg en vannflaske og lot meg sitte helt fremst (på setet for guider etc) ❤️ Anonymkode: 72649...301 Jeg er så evig taknemlig for fly, tanken på å sitte på en buss i flere timer er for meg et ekte mareritt 😱 Jeg har blitt mye oftere bussyk nå i voksen alder av en eller annen grunn, slet ikke med det når jeg var liten
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 19. mars 2019 #8 Skrevet 19. mars 2019 Er vel bare å spørre når du ringer å bestiller billett, vil jeg tro.
RedRobin Skrevet 19. mars 2019 #9 Skrevet 19. mars 2019 På regiontog kan setene snus, og det blir gjort før hver avgang, slik at de aller, aller fleste er rett vei. Det er bare i enden av hver vogn at fire seter vender mot hverandre, slik at en gruppe kan sitte sammen og vendt mot hverandre. Da vil to av setene være feil vei. På lokaltog er det vel ikke setereservasjon, så du kan sitte der det er ledig, da er det bare å velge et sete som er rett vei.
Mynona Skrevet 20. mars 2019 #10 Skrevet 20. mars 2019 Tråden er ryddet for latterliggjøring og svar til dette. Mynona, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå