Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ei datter som er konfirmant i mai. Trenger ideer til hva som kan stå på ønskelista hennes. Hun bruker lite smykker, og det er heller ingen konserter hun sterkt ønsker å dra på. Sølvtøy syns hun ikke er aktuelt. 

Hun får bunad i konfirmasjonsgave og alt av sølv til den er ok. 

Er det noen som har tips - i flere prisklasser- til aktuell gave? Det er altså snakk om ting hun kan ønske seg både fra foreldre, besteforeldre samt øvrig slekt og må gjerne inneholde ideer også  til ting som ikke er så dyre. 

Blir glad for hjelp her 😊

AnonymBruker
Skrevet

Skriver man ønskeliste til konfirmasjon? 🤔 

Sånn umiddelbart tenker jeg at gaver i konfirmasjon bør være praktiske ting. 

Typ god pc for skolearbeid

penger som går til førerkort etc 

Anonymkode: fad09...ce4

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skriver man ønskeliste til konfirmasjon? 🤔 

Sånn umiddelbart tenker jeg at gaver i konfirmasjon bør være praktiske ting. 

Typ god pc for skolearbeid

penger som går til førerkort etc 

Anonymkode: fad09...ce4

Takk for tips 😊Tja, om ikke akkurat ønskeliste som deles ut, så iallefall en egen liste man har 'å lese opp fra ' når slektninger spør hva hun ønsker seg 😊

AnonymBruker
Skrevet

Trodde det eneste konfirmanter ønsket seg for tiden var penger, jeg. 

Sovepose, ryggsekk, fiskestang, en skikkelig kniv og annet turutstyr er det en del konfirmanter som får. Det er ting som har ganske langvarig verdi, og som mange (men ikke alle) vil har glede og nytte av. En bra reisekoffert er også i den kategorien. 

Selv om hun ikke bruker særlig med smykker kan det hende at noen få, tidløse smykker kan passe. Helt enkle perleøredobber er faktisk aldri helt feil. 

Et skikkelig godt ullpledd kan også være en vellykket gave. Det kan hun ha på rommet sitt nå, og det kan bli med henne når hun flytter hjemmefra.

Anonymkode: 54cc3...b31

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel lettest for begge parter med penger.    

Anonymkode: 10563...15c

• Liker 1
Skrevet

Jeg gir gavekort på Eplehuset. Alltid en innertier.

• Liker 2
Skrevet

Takk for fine tips. Penger er selvsagt aktuelt, syns bare det er så frekt å BARE si det. Mange ønsker jo å gi noe som er et varig minne. 

En skikkelig tursekk har vi tenkt på, og nå ble sovepose nevnt, det er svært aktuelt! 

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Litt av vitsen med konfirmasjonsgaver (tradisjonelt) er jo å få ting man kan bruke i "voksenlivet", ting som holder i verdi. Turutstyr er fint ja. Min sønn fikk også noen kunstglass (som han syntes var rart da han pakket dem opp, men som han er veldig glad for nå). Andre gaver kan være fine, klassiske innbundne bøker bøker (Snorres kongesagaer, kokebok, Bibel,), kunst (grafiske trykk), Obos-medlemskap, aksjefond, lekkert skjerf (for eksempel) i kasjmir,  Min datter fikk blant annet vakre håndvarmere fra Husfliden, serviettringer i tinn, fyllepenn.  Jeg tror ikke man skal spørre konfirmanten hva de ønsker seg, jeg tror de synes det er stas å få litt "voksne" presanger. 

Anonymkode: 7cf70...a96

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med et flott litografi?

Anonymkode: a528e...a56

• Liker 1
Skrevet

Fadderbarnet mitt var konfirmant i fjor, jeg kjøpte en DW-klokke til henne :) 

• Liker 1
Skrevet

En bra koffert! Alle reiser,  så det er kjekt å ha,  både i kabinstørrelse og vanlig.  

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...