AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #1 Skrevet 19. mars 2019 Har en føflekk på hånden jeg plutselig la merke til i dag. Altså den har jo vært der, men jeg tror den har forandret seg. Den har vokst slik at jeg nå kjenner når jeg stryker fingeren over den, og det ser ut som at det holder på å danne seg en svært ring rundt kanten. Den er liten i diameter da. Synes det virker tullete å dra til legen med den lille der, men den har jo forandret seg litt. Legg de ved to bilder, ene er zoomet inn på. Fikk ikke til noe bedre bilde. Ser dette helt normalt ut eller bør den kanskje fjernes? Anonymkode: 33fb1...e1d
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #2 Skrevet 19. mars 2019 ENESTE muligheten er å fjerne den og sende til patolog. Da får du svar om den er malign eller benign Anonymkode: 94180...d84
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #4 Skrevet 19. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: ENESTE muligheten er å fjerne den og sende til patolog. Da får du svar om den er malign eller benign Anonymkode: 94180...d84 Joda det skjønner jeg. Tenkte bare høre om det er noen som har noe erfaring med dette. Anonymkode: 33fb1...e1d
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #5 Skrevet 19. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Gå til legen. Anonymkode: ff82f...d35 Ser den dårlig ut? Anonymkode: 33fb1...e1d
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #6 Skrevet 19. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Joda det skjønner jeg. Tenkte bare høre om det er noen som har noe erfaring med dette. Anonymkode: 33fb1...e1d 🤪 Anonymkode: c5ad9...460
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #7 Skrevet 19. mars 2019 Siden du helt sikkert har flere føflekker på kroppen enn den ene på handa, så bestiller du en legetime for å sjekke føflekkene dine. Anonymkode: fe007...cbc
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #8 Skrevet 19. mars 2019 Det kan være helt ufarlig, jeg har selv sjekket og fjernet "rare" føflekker og føflekker med endringer uten at det var noe med dem, men man bør alltid rådføre seg med lege når man ser en endring. Legen er mye mer kompetent til å si om denne bør fjernes og sendes inn enn oss her inne. Anonymkode: a164b...632
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #9 Skrevet 19. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Siden du helt sikkert har flere føflekker på kroppen enn den ene på handa, så bestiller du en legetime for å sjekke føflekkene dine. Anonymkode: fe007...cbc Nei jeg har ikke noen som er større. Den ene jeg hadde fikk jeg fjernet for noen år siden. På grunn av andre helsemessige årsaker som gjør at jeg ofte er i kontakt med fastlegen så synes jeg det er ekkelt å ta kontakt for noe som kanskje er helt ufarlig. Er blant annet henvist til hjerteavdelingen på grunn av dårlige målinger og dette her virker bare tullete føler jeg. Anonymkode: 33fb1...e1d
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #10 Skrevet 19. mars 2019 Er det en føflekk da? Det ser jo ut som en mørk ring uten farge inni. Anonymkode: 4053f...ce8 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 19. mars 2019 #11 Skrevet 19. mars 2019 Du får bare sikre svar hos legen, men jeg synes ikke den ser noe skummel ut. De største faretegnene er at den blir mye mørkere eller ujevn i kantene. At en føflekk blir gradvis litt større er normalt.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #12 Skrevet 19. mars 2019 Lurer mer på hvorfor du har grønnskjær i huden? Anonymkode: 37721...6b8 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #13 Skrevet 19. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Lurer mer på hvorfor du har grønnskjær i huden? Anonymkode: 37721...6b8 Det er helt vanlig når man er bleik. Hilsen bleiking. Anonymkode: 4053f...ce8
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #14 Skrevet 19. mars 2019 Klør den ikke, å ikke har forandret seg i form og farge, så er det ingen grunn til bekymring. Du kan alikavel sjekke den ved neste kontroll! Anonymkode: 9e006...9a2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #15 Skrevet 19. mars 2019 Ser ut som en talgvorte Anonymkode: d51d0...acd
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #16 Skrevet 19. mars 2019 Tror jeg har hvert hos legen mange ganger for føflekker jeg syns ser farlige ut. Og ingen av mine var så «fine» som den du viser. Den er ikke stygg/svart i fargen. Den er veldig liten, og har ikke ujevne kanter. Den har også kun 1 farge noe som er bra. Ingenting tyder på at den er farlig. Mine var helt ufarlige. Men om du selv mener at den har blitt «styggere» så må du faktisk sjekke det. Tanken «gidder ikke gå til legen for noe som kan være ufarlig» er farlig. Hva hvis? Om det var noe hadde du angret dypt på at du faktisk ikke dro. Du betaler vi har en fastlege ordning i dette landet som tjener godt. Om du så skal dra hver eneste dag så drar du. Men jeg personlig syns ikke den ser skummel ut. Men for din egen del. Sjekk det Anonymkode: 90edf...4d1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #17 Skrevet 19. mars 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det en føflekk da? Det ser jo ut som en mørk ring uten farge inni. Anonymkode: 4053f...ce8 Ja, det er en føflekk. Den er helt brun, men litt mørkere i ringen/kanten. 33 minutter siden, Anonymus Notarius skrev: Du får bare sikre svar hos legen, men jeg synes ikke den ser noe skummel ut. De største faretegnene er at den blir mye mørkere eller ujevn i kantene. At en føflekk blir gradvis litt større er normalt. Takk for svar. 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lurer mer på hvorfor du har grønnskjær i huden? Anonymkode: 37721...6b8 Grønnskjær? Det har jeg ikke lagt merke til, men ja. Jeg er veldig blek i huden. 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser ut som en talgvorte Anonymkode: d51d0...acd Vet ikke hva en talgvorte er, men dette er nok en føflekk. 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror jeg har hvert hos legen mange ganger for føflekker jeg syns ser farlige ut. Og ingen av mine var så «fine» som den du viser. Den er ikke stygg/svart i fargen. Den er veldig liten, og har ikke ujevne kanter. Den har også kun 1 farge noe som er bra. Ingenting tyder på at den er farlig. Mine var helt ufarlige. Men om du selv mener at den har blitt «styggere» så må du faktisk sjekke det. Tanken «gidder ikke gå til legen for noe som kan være ufarlig» er farlig. Hva hvis? Om det var noe hadde du angret dypt på at du faktisk ikke dro. Du betaler vi har en fastlege ordning i dette landet som tjener godt. Om du så skal dra hver eneste dag så drar du. Men jeg personlig syns ikke den ser skummel ut. Men for din egen del. Sjekk det Anonymkode: 90edf...4d1 Takk for svar. Jeg tenker jeg kan ta det opp neste gang jeg er der, som gjerne blir noen ganger i året. Anonymkode: 33fb1...e1d
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #18 Skrevet 19. mars 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lurer mer på hvorfor du har grønnskjær i huden? Anonymkode: 37721...6b8 Nå så jeg det også på bildet. Hehe, det er blåflekk etter å ha slått knyttneven. Anonymkode: 33fb1...e1d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå