Gå til innhold

Jeg gruer meg sånn til å ha sex i dag, vi har blitt enige om å ha det når vi legger ossb😭

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har nettopp blitt sammen etter å ha kjent hverandre litt via felles venner, vi har offisielt vært kjærester i litt over en uke men enda ikke hatt sex. Vi bor i samme by, men nå skal han sove hos meg da vi er veldig glade i gverandre og ellers passer veldig bra sammen på mange måter. Jeg har aldri hatt sex før, så er litt engstelig for om det kanskje er litt tidlig i forholdet til det? Vi snakket om det i stad og ble tilslutt enige om å ha sex i kveld, noe jeg selvfølgelig vil, men er nå skikkelig stresset og angrer på at jeg sa ja og føler jeg er stygg mot han om jeg nå trekker meg (selv om jeg vet jeg har full rett til det) men han har villet hatt det helt siden vi ble kjærester. 

Jeg vil ikke ha sex for deretter at han slår opp, har hørt så mye skrekkhistorier om menn som bare er ute etter å ha sex. Jeg synes det er hyggelig å sove sammen å være i nærheten av han så lenge som mulig da jeg er utrolig glad i han, men er redd jeg ikke kan sex for jeg har jo aldri hatt det eller at som jeg sa at han vil ha sex og så gå videre, synes dette er veldig vanskelig 😟

Anonymkode: 338ec...97a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Si at du har ombestemt deg. Han har ingenting å bli sur for. Vil du ha en som ikke respekterer deg? Hvis han virkelig liker deg så venter han til det føles riktig for dere begge. 

Endret av Thoughtful
  • Liker 24
Skrevet

Vet han at du ikke har hatt sex før? Dere får gå sakte frem, prøve dere frem. Hvis det blir for mye, sier du stopp. Det er ikke å være stygg, det er å ta vare på seg selv. Du kjenner hvor grensene dine går. Lykke til 😄

• Liker 10
Skrevet

Er du ikke 100% klar så ikke ha sex

Om det er selve penetreringen du ikke ønsker så gi beskjed om det på forhånd, så og om du f.eks bare vil ligge i skje osv...

• Liker 7
Skrevet

Hvor gammel er du ? 

Hørest ikke ut som du har lyst på sex og da bør du vente . 

• Liker 11
Skrevet

Hvis du gruer deg sånn, sier du ifra og utsetter. Du vil jo ha en fin opplevelse og et fint minne? Og hvis han dumper deg på grunn av det, er det jo kjempeflaks at du ikke lå med han! Da er han jo en dritt som likevel hadde slutshamet deg etterpå.

Og bare så det er sagt, så er det ikke lurt å sette et tidspunkt for slikt. Det skal skje natyrlig når begge har lyst, når begge er trygge og når begge er tent.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke vil ha sex fordi du er redd for at han skal gå fra deg etterpå så er du ikke sikker på at han er glad i deg. Hvor lenge skal dere være sammen for at du skal føle deg klar? Kan du dele disse bekymringene med ham? 

Ikke ha sex hvis du ikke stoler på at han er glad i og forelsket i deg. Hvis du "bare" er redd fordi du ikke vet hvordan det blir så må du snakke med ham om dette. Dere kan bli enige om å ha sex uten penetrering for eksempel? Det er helt vanlig å gå mykt frem. Foreslå dette, og hør hva han sier. Er han glad i deg så respekterer han deg. 

Anonymkode: 1b409...e64

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Les din egen overskrift, og ta konsekvensen av den. Dere har vært sammen i en UKE. 

Anonymkode: ed13b...563

• Liker 3
Skrevet

Hvis du har sex når du er stresset og nervøs vil du sannsynligvis spenne musklene nedentil å få vondt ved penetrering. Vent heller til du er avslappet og komfortabel. Du fortjener en positiv opplevelse. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Avled han hvis du ikke tør å være tydelig med ord. 

Du kan feks jodle, nynne eller ta moonwalk? 

Anonymkode: 696e2...498

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er så vanskelig å få sagt det til han, det er både litt flaut for meg å trekke meg samtidig som at jeg ikke vil såre han ligsom. Men det kan jo være en veldig god bekreftelse på om han virkelig elsker meg om jeg nå utsetter det litt, hvis han da venter så betyr det at han virkelig er glad i meg. 

Jeg er 19 år for dere som lurte på alderen, han er snart 21 

Skrevet

Hvis han liker deg regner jeg med han vil at det skal være godt for deg å. Det blir ikke godt hvis du er veldig stresset. Hvis du slapper bedre av utover kvelden kan du heller ta initiativet senere når du slapper bedre av. Det er ingenting å være flau over

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så vanskelig å få sagt det til han, det er både litt flaut for meg å trekke meg samtidig som at jeg ikke vil såre han ligsom. Men det kan jo være en veldig god bekreftelse på om han virkelig elsker meg om jeg nå utsetter det litt, hvis han da venter så betyr det at han virkelig er glad i meg. 

Jeg er 19 år for dere som lurte på alderen, han er snart 21 

Hvis det sårer han å ikke få sex, så er det bedre enn at du tvinger deg til sex når du ikke ønsker eller klar for det. 

Selv om du er i et forhold, skal du ikke selvutslette deg selv. Stå opp for deg selv. 

Om han ‘virkelig elsker deg’ er noe som først kan komme fram om flere år. Etter en uke sammen så elsker man ikke hverandre. 

Slutt å se på romantiske komedier, de setter griller i hodet på folk. De skaper urealistiske forventninger. 

Anonymkode: c44d1...c41

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ha sex om du gruer deg, kjære deg. 😔

Anonymkode: 644fc...709

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du skal absolutt ikke ha sex for første gang når du føler det sånn, om han blir sur fordi du sier st du vil vente så veit du hva slags kjæreste du har funnet deg. Dere har bare vært sammen i en uke, gi det mer tid. Sånne ting bør heller ikke avtales, men skje spontant. Det er veldig greit å snakke om sex før det skjer, men dere bør ikke lage noen avtaler. 

Anonymkode: 3e350...8f9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere har vært sammen en uke. Det er ikke lenge. Det er veldig kort. 

syns ikke det at du bruker emoji som strigråter viser du er klar.. fikk litt vondt i magen selv av synet. Ta vare på deg selv og følesene dine.

Du skylder ikke ikke fyren noe om du tenker det. Skjønner han er kjempe lyst. Unge menn har ofte veldig sterk sexlyst. Og han syns nok sin nye kjæreste, du, er superfin. 😊men Bryr han seg om deg kan han vente. Enig. Og om du ikke vil skal du ikke presse deg nei. Hvem var mest på når denne avtalen ble laget ?  

er det vanskelig å si det: skriv en melding: mener ikke være kjip men fått helt noia for sex i kveld. Vi må utsette. 

Ideelt så:

Snakk med ham. Si du er redd. Si du trenger tid. At dere må ta det veldig pent.

Føl med magen og kjenn: har du  i det hele tatt lyst ? Ja sånn generelt. Ikke nå men siden mener jeg. Eller kjenner du mest det er forventet ? Ofte får en jo det litt sånn spontant lyst når en koser og slik Når det er planlagt er du i ett helt annet modus og bare oppe i hodet og tenker og er nervøs.

hva med at det skjer mer naturlig. At du sier: ok.. vi to skal jo ha sex en gang. Men jeg må være klar. Hva om vi har ett signal.. om jeg mens vi koser tenker :jo nå er jeg klar så sier jeg noe

uff.. vet det er så vanskelig å snakke om dette når en er ung. Håper dere får pratet iallefall litt sammen.

Men jeg er iallefall veldig enig i det du sier: ta det som en test. Si dere må vente litt og se om han ikke er kjip som svar. Sier endel om fyren. Lov å være skuffa, men ikke mase og være kjip.

Uansett: kjempe lykke til. Uansett. 🍀🍀🍀

Anonymkode: 8caf0...284

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg fått snakket litt om det og han tok det veldig fint, ble ikke hverken sur eller skuffet, hvertfall ikke så jeg så det på han. Han sa han hadde full forståelse for det og vil vente til jeg er føler meg klar, nå er jeg kjempelettet 😊 

Han vet at jeg aldri har hatt sex, det har jeg sakt til han tidligere, så han har muligens tenkt at jeg kunne trekke meg. 

Vi var omtrent like delaktige med det å planlegge sex idag, jeg hadde da selv veldig lyst når vi snakket om det men fikk kalde føtter nå når det var like før 😅 så han har på ingen måte prøvd å legge ord i munnen på meg eller noen form for masing, men det var jo dumt av meg å ikke tenke så langt før vi ble enige liksom. 

Nå kan jeg heldigvis roe ned å få slappet av igjen, får ta det å sove sammen som en start, det er da noe det også 😊

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Til neste gang temaet kommer på bane: å planlegge er dumt. Det bør skje av seg selv når stemningen er riktig. 

Anonymkode: c1824...451

• Liker 5
Skrevet

Det er nok lurt å ikke planlegge å ha sex, det skaper fort forventningspress og nervøsitet hos noen. Det er bedre som andre har sagt å ta det når det føles naturlig 🙂 fint at det ordnet seg. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
På 19.3.2019 den 21.38, AnonymBruker skrev:

For guds skyld!! Ikke ha sex med noen dersom du ikke vil!!! Det er din kropp, og du har en stemme som kan si nei. Respekterer han ikke at du vil vente må du finne deg en ny kjæreste, for da er han en douch som ikke fortjener deg uansett ❤️ 

(Tilleggsinfo: Sex kan gjøre temmelig vondt dersom kroppen er stresset eller anspent - altså fordi du egentlig ikke vil/ønsker og du spenner magemusklene osv. Er det første gang gjør det som oftest ganske vondt uansett desverre, men det er da det er ekstra viktig at det er sammen med noen som tar hensyn til deg og hva du vil og er klar for!) Håper det gikk bra, ettersom dette svaret er litt i seneste laget ❤️ 

Endret av Hei4321
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...