AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #141 Skrevet 20. mars 2019 1 minutt siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Dette reagerte jeg også på. Hun får kritikk for å skrive om operasjonen, men også for å ikke skrive om den. Hva skal hun gjøre da? Være åpen eller lukket? Ikke sant. Akkurat dette syns jeg var råttent. Stilte ikke Kristin i særlig godt lys dette. Anonymkode: de926...31e 6
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #142 Skrevet 20. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke sant. Akkurat dette syns jeg var råttent. Stilte ikke Kristin i særlig godt lys dette. Anonymkode: de926...31e Stiller seg i et dårlig lys selv syns jeg. Klager på at andre er dårlige forbilder. Er en som har vært med på paradise et «godt forbilde»? Har ikke noe imot paradisedeltagere men poenget er at Kristin er ikke et perfekt forbilde selv Anonymkode: 3fa74...35f 2
Gjest Mocchhaa Skrevet 20. mars 2019 #143 Skrevet 20. mars 2019 23 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke sant. Akkurat dette syns jeg var råttent. Stilte ikke Kristin i særlig godt lys dette. Anonymkode: de926...31e Og der har vi litt av problemet. Kristin er MER opptatt av å "ta" SE, en og faktisk prøve å finne ut hvordan vi kan forbedre dette. PR-kåt noen? hmm
Gjest Mocchhaa Skrevet 20. mars 2019 #144 Skrevet 20. mars 2019 26 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, man er ikke "damned" uansett hva. Alternativet her er jo å holde rumpa si for seg selv, og det er sikkert det Kristin mente at var det rette. Kristin kritiserte at SE satt med nyoperert rumpe og gråt og la ut om at disse plastiske inngrepene hun ble kritisert for, var gjort for flere år siden. I tillegg hintet hun vel sterkt til at rumpa var naturlig og var kommet i forbindelse med vektoppgang og trening (hun gikk vel opp over 10 kg i vekt på det tidspunktet.) Anonymkode: 89504...969 Men... det er jo greit å operere seg, så lenge man lyver og holder det skjult? Det er jo hele poenget, at SE IKKE skal normalisere plastisk kirurgi og det som er, så velger hun å holde det for seg selv (tilogmed RÅD fra Kristin) så velger Kristin å bruke dette imot henne ved en senere anledning? DET er skitten, sku gjerne likt å se Kristin klare å debattere uten å faktsik måtte gå til direkte angrep mot henne.
Sirah Skrevet 20. mars 2019 #145 Skrevet 20. mars 2019 4 minutter siden, BlondeVikingRage skrev: Og der har vi litt av problemet. Kristin er MER opptatt av å "ta" SE, en og faktisk prøve å finne ut hvordan vi kan forbedre dette. PR-kåt noen? hmm 1 minutt siden, BlondeVikingRage skrev: Men... det er jo greit å operere seg, så lenge man lyver og holder det skjult? Det er jo hele poenget, at SE IKKE skal normalisere plastisk kirurgi og det som er, så velger hun å holde det for seg selv (tilogmed RÅD fra Kristin) så velger Kristin å bruke dette imot henne ved en senere anledning? DET er skitten, sku gjerne likt å se Kristin klare å debattere uten å faktsik måtte gå til direkte angrep mot henne. Så enig med deg. Debatten er så viktig, men man må jo kunne ta den uten å gå på bloggere som person? Å gå på merkevaren er en ting, men Kristin drar det LANGT forbi merkevaren og det er bare stygt. 2
Gjest Mocchhaa Skrevet 20. mars 2019 #146 Skrevet 20. mars 2019 1 minutt siden, Sirah said: Så enig med deg. Debatten er så viktig, men man må jo kunne ta den uten å gå på bloggere som person? Å gå på merkevaren er en ting, men Kristin drar det LANGT forbi merkevaren og det er bare stygt. Det mener jeg også. Synes egentlig ærlig bare Kristin ikke fikk noe spesielt bra ut av debatten, og hun stilte seg hvertfall ikke i noe bedre lys, etter min mening. Litt pinlig, for å være ærlig.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #147 Skrevet 20. mars 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med denne debatten fører det med seg mye negativt. Og da tenker jeg ikke på det Sophie Elise kommer med på bloggen sin. For det første så får vi flere "snowflakes", unge som verken kan ta ansvar for sine egne handlinger eller tenke selv, og heller blir beskrevet som en masse som ikke kan ta sine egne avgjørelser og som må beskyttes for enhver pris. Kroppspress har det alltid vært, forskjellen er at nå er det så press på det fra spesielt feminister at folk med mye fett på kroppen er like fint. Ut fra dette kommer kroppspositivister, og mange som skal tale deres sak. At kropp er fint uansett, problemet med dette er at det slår mye verre ut. Idealet er å være slank, det er det som ser best ut, det er ikke minst sunnere, og fra naturens side med gunstig. Det er veldig tabu og lite politisk korrekt å si i dag, men det er nå slik det er. Når man da får folk som skal fremme de usunne idealene, tror man virkelig at unge jenter tenker: "YES! Så bra! Det er som å se kroppen min!" Nei, de fleste tenker at slik vil man hvertfall ikke se ut og det tror jeg er mer skadelig enn all verdens veltrente babes på instagram og influencere, istedet får å få et mål, begynne å trene og spise sunt så får man "Neida,, du er like mye verdt selv om du er feit og utseendet ditt ikke er så fint". Hva er mest motiverende? Man må heller ikke undervurdere yngre, og de trenger å tenke, skaffe egne verdier, prøve og feile, som sagt i debatten så tror jeg alt dette er et symptom på noe mye større enn bloggere og influencere. Om unge jenter får lyst til å ta silikon, eller operere rumpa si når de er 18 år og myndige fordi xxxxx gjorde det; kjør på! Man må da være ansvarlig for egne valg, og klarer man ikke det og velger å tro blindt på influensere, vel... Da spår jeg at de snart har et mye større problem ved å tilpasse seg verden og takle realitetene, og der kommer vel eksplosjonen av psykisk syke de siste årene inn, men det er en annen historie. Personlig tror jeg alle de kompleksene unge har i dag kommer fra alt annet enn norske influencere som reiser til Tyrkia for å operere en rumpe som sagger om ti-tjue år. Sophie Elise får jo inspirasjon fra et eller annet sted hun også. Man må slutte å sette pekefingeren overalt, og heller se et større bilde. Folk skal være så fordømt politisk korrekt og hårsåre i dag at vi snart alle går å roper "NOK ER NOK!" uten å vite hva som er nok... Anonymkode: 3c911...0cf Her har du misforstått helt hva saken handler om. Kroppspress har aldri vært så ille som det er i dag. Idealet handler om så mye mer enn å være slank. Kroppene man ser på instagram og i reklamen er tynne, med smal midje, men samtidig stor rumpe og store pupper, noe svært få har fra naturens side. Slanke, sunne ungdommer med helt normale kropper får altså komplekser og føler seg stygge på grunn av det! Ser du ikke hvor feil det blir? Anonymkode: f0e7f...34f 6
Sirah Skrevet 20. mars 2019 #148 Skrevet 20. mars 2019 1 minutt siden, BlondeVikingRage skrev: Det mener jeg også. Synes egentlig ærlig bare Kristin ikke fikk noe spesielt bra ut av debatten, og hun stilte seg hvertfall ikke i noe bedre lys, etter min mening. Litt pinlig, for å være ærlig. Ja hun stilte seg selv i et ekstremt dårlig lys. Ikke bare LITT pinlig heller. Krenket over at hun ikke fikk gratulasjonsmelding over graviditeten much 🤪 Fælt å si det, men det er det jeg sitter igjen med etter uttalelsene hennes. 3
Sirah Skrevet 20. mars 2019 #149 Skrevet 20. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Her har du misforstått helt hva saken handler om. Kroppspress har aldri vært så ille som det er i dag. Idealet handler om så mye mer enn å være slank. Kroppene man ser på instagram og i reklamen er tynne, med smal midje, men samtidig stor rumpe og store pupper, noe svært få har fra naturens side. Slanke, sunne ungdommer med helt normale kropper får altså komplekser og føler seg stygge på grunn av det! Ser du ikke hvor feil det blir? Anonymkode: f0e7f...34f Jeg vil bare starte med å si at jeg ikke er uenig med deg Men... Photoshop har eksistert i ganske mange år nå. ALLE vet at bloggere, magasiner og hvermannsen photoshopper det meste. Altså: Det vi ser på Instagram er ofte IKKE forenelig med virkeligheten. Det er Photoshop. Hvorfor er dette så vanskelig for folk å forstå? Nei, man KAN ikke få en sånn kropp, for en sånn kropp eksisterer ikke. Hvorfor får man komplekser ut av noe man VET at er uoppnåelig? Hvor i alle dager trådde vi feil? 1
Gjest Mocchhaa Skrevet 20. mars 2019 #150 Skrevet 20. mars 2019 2 minutter siden, Sirah said: Ja hun stilte seg selv i et ekstremt dårlig lys. Ikke bare LITT pinlig heller. Krenket over at hun ikke fikk gratulasjonsmelding over graviditeten much 🤪 Fælt å si det, men det er det jeg sitter igjen med etter uttalelsene hennes. Jepp, hadde faktisk forventet mye bedre, og trodde helt ærlig SE kom til å bli slaktet, noe hun overhodet ikke ble. Eller, synes hun svarte godt for seg, til det som ble sakt hvertfall. Når det er sakt, så synes jeg ikke de fikk debattert så mye som jeg håpte, skulle gjerne sett litt mer mellom SE og Kristin. Hadde vært spennende hvertfall 😛
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 20. mars 2019 #151 Skrevet 20. mars 2019 (endret) 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er langt fra tydelig at hun sliter reelt vil jeg påstå. Ingen person med så mange diagnoser kan ha et så innholdsrikt liv, med farting og press som det hun har. Hun lurer deg, og alle andre godtroende / naive trill rundt for å tjene penger. Ikke noe mer spennende enn det. Det som er enda mer trist er at hun får andre til å tro at de har en psykisk sykdom bare fordi de er litt nedfor, litt redd.. I stedet for å fronten at det er helt normal reaksjoner Hilsen litt brekt bein, og kanskje litt brekt fot Anonymkode: 3cc30...e2c Jeg er enig i at hun ikke har så mange diagnoser, men at hun sliter er jeg ikke i tvil om. Når det skal være sagt er det mange mennesker som er helt friske som ikke hadde orket å leve et liv i rampelyset. Det høres ut som et hektisk liv. Endret 20. mars 2019 av Kjærlighetsbarn98
Gjest Mocchhaa Skrevet 20. mars 2019 #152 Skrevet 20. mars 2019 7 minutter siden, AnonymBruker said: Her har du misforstått helt hva saken handler om. Kroppspress har aldri vært så ille som det er i dag. Idealet handler om så mye mer enn å være slank. Kroppene man ser på instagram og i reklamen er tynne, med smal midje, men samtidig stor rumpe og store pupper, noe svært få har fra naturens side. Slanke, sunne ungdommer med helt normale kropper får altså komplekser og føler seg stygge på grunn av det! Ser du ikke hvor feil det blir? Anonymkode: f0e7f...34f Og her må man gå inn i seg selv, for ALT man ser er fake, idag. At det går i feil rettning, er ingen tvil, men da må vi finne ut hvilke grep vi kan ta (uten om å prøve å kontrollere internett) som kan funke, for å gi unge idag ett sunnere kroppsbilde. Det er mye som kan gjøres, og forsøkes. Ikke alt vil funke, men tror det blir svært vanskelig å kontrollere internett på en slik måte at unge iKKE blir påvirket. Jeg har stor tro på at barn kan bli lært fra ung alder, hva det vil si å være verdifull, og bra nok som man er. Jeg vil også minne på at plastisk kirurgi har 18 års grense, burde den kanskje heves til 25 (?) hvor kun de med særskilte grunner, får operert? Greit å fjerne påvirkerne, men hva med mulighetene? Alle vet at dette er mulig i 2019, selv unge personer. Her burde klinikker bli bekjempet, ikke SE. Her må man ta mer tak i mobbing, bygging av selvfølelse og egenverdt, og mye, mye mer. Dette er en jobb foreldrene må ta på HØYST alvor, og det må skolene også.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #153 Skrevet 20. mars 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Som enkelte av dem stresser avgårde når de snakker Anonymkode: ab4aa...542 Enig, tenkte det samme. Det var nesten vanskelig å henge med noen ganger... Høres jo ut som de må forte seg å snakke fordi de skal rekke et tog eller noe Anonymkode: 78810...c22
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #154 Skrevet 20. mars 2019 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stiller seg i et dårlig lys selv syns jeg. Klager på at andre er dårlige forbilder. Er en som har vært med på paradise et «godt forbilde»? Har ikke noe imot paradisedeltagere men poenget er at Kristin er ikke et perfekt forbilde selv Anonymkode: 3fa74...35f Du misforsto. Selvfølgelig var det dårlig gjort av Kristin. Skrev jo at det ikke stilte henne i et godt lys. Anonymkode: de926...31e
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 20. mars 2019 #155 Skrevet 20. mars 2019 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Her har du misforstått helt hva saken handler om. Kroppspress har aldri vært så ille som det er i dag. Idealet handler om så mye mer enn å være slank. Kroppene man ser på instagram og i reklamen er tynne, med smal midje, men samtidig stor rumpe og store pupper, noe svært få har fra naturens side. Slanke, sunne ungdommer med helt normale kropper får altså komplekser og føler seg stygge på grunn av det! Ser du ikke hvor feil det blir? Anonymkode: f0e7f...34f Endret 20. mars 2019 av Kjærlighetsbarn98
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #156 Skrevet 20. mars 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilken rolle spiller det at hun opererer seg, annet en at det er synd at hun ikke får helt fred med seg selv? Den dama har en veldig fin personlighet som bare blir tydeligere og tydeligere etterhvert som hun blir eldre. Hun er ydmyk, oppegående og varm og i stadig utvikling. Det er absolutt kvaliteter å se opp til. Sammen med Aftenposten journalisten var hun den som klarte seg best i denne debatten, syns jeg. Hun er saklig, konsentrert og tenker over hva hun sier og hvordan. Tommel opp for Sophie Elise! Anonymkode: f1153...948 Heeeheeehee. Nei. Anonymkode: 94401...f8a 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #157 Skrevet 20. mars 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du misforsto. Selvfølgelig var det dårlig gjort av Kristin. Skrev jo at det ikke stilte henne i et godt lys. Anonymkode: de926...31e Det siste jeg skrev med at hun mener at sophie Elise er et dårlig forbilde var ikke som et svar til noe du sa. Mente bare at Kristin er veldig opptatt av at unge skal ha gode forbilder, og da setter jeg spørsmålstegn ved om hun er det selv. Anonymkode: 3fa74...35f 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #158 Skrevet 20. mars 2019 Kan noen her som mener at sophie Elise fortelle meg hva hun skal gjøre etter at hun har tatt plastiske inngrep? Skal hun holde kjeft om det? Og late som at det er naturlig. Eller faktisk innrømme det å være ærlig om at «nei dette er ikke naturlig». Mener selfølgelig ikke at det skal være greit å gi ut rabattkoder til følgerne sine eller fortelle om hvor bra plastiske operasjoner er. Anonymkode: 3fa74...35f 5
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #159 Skrevet 20. mars 2019 Et «farligere» forbilde i mine øyne er Sandra Thoen eller Sandrathbeauty som hun heter på YouTube og Instagram. Hun har fått utført en slankeoperasjon og har uttalt at hun har gått ned i vekt ved å trene og spise sunt. Dette kan få unge til å tenke at «Sandra klarte å gå ned så mye» derfor kan jeg også det. Når sannheten er at hun har gjort det på en annen måte.. Anonymkode: 3fa74...35f 5
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #160 Skrevet 20. mars 2019 Jeg er møkkalei Kristin og Linnea som alltid har en mening om alt som skjer i blogglandia. Om det er forbilde, dubai tur osv... Jeg husker Linnea da hun var veldig syk/ anorektisk og skrev blogg, fortalt hva man kunne spise med minst mulig kalorier osv... Kristin har stått frem og fortalt om sitt narkotika fortid, men mener at man skal holde sine egne komplekser for seg selv. Ja så har de kanskje lært noe og blitt bedre, men de har også vært dårlige forbilder en gang, så de kan hoppe ned av sin høye hest. Anonymkode: 429af...855 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå