Brusmisbruker Skrevet 19. mars 2019 #81 Skrevet 19. mars 2019 7 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, og en gang noen kritiserte henne, så sa hun at de kunne bare holde kjeften sin. Hvorfor ble hun invitert til debatten egentlig? Anonymkode: 9de0f...560 Det er for det første, veldig lenge siden, og Linnéa har tatt ned de ekstreme innleggene nå. Så tror nok at det er en grunn til at hun ble invitert 1.Hun har hørt på kritikk, kanskje ikke akkurat der og da, men har i ettertid slettet innleggene og vært åpen om det. 2. Hun er blogger og har mye erfaring, og et sunnere fokus offentlig enn hva de fleste bloggere har nå. 3. Hun klarer å se saken fra et mer overordna bilde enn en personlig intrige mellom to andre bloggere og drar frem viktige aspekter som andre ikke nevnte ✨ 5
SoWhat? Skrevet 19. mars 2019 #82 Skrevet 19. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, for de er så flinke, sterke, tøffe, flotte som er åpne om psyken. Halleluja liksom. Men se hva de driver med. Usunn blogging som trigger sårbare unge. De burde få mer kjeft, ikke mindre! Anonymkode: 9de0f...560 Nei. De er ikke noe av det du nevner Men jeg blir provosert av SE Den dama er ikke dum. Hun er snart og intelligent over gjennomsnittet. Men psyken er på bunnivå. Det formidler hun uten at en sjel stopper henne! Det er tragedien 2
Anwa Skrevet 19. mars 2019 #83 Skrevet 19. mars 2019 Sophie Elise har vokst opp i en liten boble hvor fokuset på sitt eget utseende har og er veldig stort. Det ramler inn stadige kritikker, men hun er ikke i stand til å se at det samme fokuset og kritikken som mest sannsynlig har vært delaktig i hennes karriere som plastisk pasient, er noen som rammer hennes lesere. Så Sophie legger ut noe, får ufine kommentarer, dette fester seg i henne, og når kritikken blandet med hennes egen dårlige selvfølelse har mugnet seg fast i sinnet hennes legger hun ut et nytt innlegg. Hvor hun snakker om en brystforstørrelse, tannbleking, neseoperasjon, rumpeforstørring, restylane, botox etc, dette påvirker selvsagt noen av de unge jentene som leser bloggen hennes og så er sirkelen komplett. Hun er farlig fordi hun ikke har evne til å se dette selv. Det holder ikke å si at man legger seg flat når dette ikke er første, andre og tredje gang hun har fått kritikk for dette. Hun vet hun påvirker, men hun gir faen/hun er så desillusjonert at hun ikke er i stand til å se dette. Uansett er konklusjonen at det er hårreisende at hun har så mye innvirkningskraft på unge, lettpåvirkelige lesere. Men ironien er pga at hun er så sårbar og formelig for andres meninger, har hun gitt publikummet sitt hva de vil ha og det har mest sannsynlig gitt henne den mediemakten hun har i dag. 4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #84 Skrevet 19. mars 2019 2 minutter siden, SoWhat? skrev: Nei. De er ikke noe av det du nevner Men jeg blir provosert av SE Den dama er ikke dum. Hun er snart og intelligent over gjennomsnittet. Men psyken er på bunnivå. Det formidler hun uten at en sjel stopper henne! Det er tragedien Ja, jeg er enig med deg. Anonymkode: 9de0f...560
SoWhat? Skrevet 19. mars 2019 #85 Skrevet 19. mars 2019 3 minutter siden, Anwa skrev: Sophie Elise har vokst opp i en liten boble hvor fokuset på sitt eget utseende har og er veldig stort. Det ramler inn stadige kritikker, men hun er ikke i stand til å se at det samme fokuset og kritikken som mest sannsynlig har vært delaktig i hennes karriere som plastisk pasient, er noen som rammer hennes lesere. Så Sophie legger ut noe, får ufine kommentarer, dette fester seg i henne, og når kritikken blandet med hennes egen dårlige selvfølelse har mugnet seg fast i sinnet hennes legger hun ut et nytt innlegg. Hvor hun snakker om en brystforstørrelse, tannbleking, neseoperasjon, rumpeforstørring, restylane, botox etc, dette påvirker selvsagt noen av de unge jentene som leser bloggen hennes og så er sirkelen komplett. Hun er farlig fordi hun ikke har evne til å se dette selv. Det holder ikke å si at man legger seg flat når dette ikke er første, andre og tredje gang hun har fått kritikk for dette. Hun vet hun påvirker, men hun gir faen/hun er så desillusjonert at hun ikke er i stand til å se dette. Uansett er konklusjonen at det er hårreisende at hun har så mye innvirkningskraft på unge, lettpåvirkelige lesere. Men ironien er pga at hun er så sårbar og formelig for andres meninger, har hun gitt publikummet sitt hva de vil ha og det har mest sannsynlig gitt henne den mediemakten hun har i dag. Hva med apparatert rundt henne ? Hun får hjelp til å takle det meste Alt jeg tenker er at den dama kunne vært så bra hun! Men hun er pr nå ødelagt. Desverre 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #86 Skrevet 19. mars 2019 Syns Linnea var moden i debatten, jeg. Syns hun hadde et fint perspektiv på det hele, og det var fint at hun generaliserte debatten. Man kan godt kritisere Myhre for tidligere hendelser, men jeg tenker at hun begynner å bli voksen og innser hvordan influencere faktisk påvirker. Så hands up til henne:) Anonymkode: 794c2...b8b 8
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #87 Skrevet 19. mars 2019 Jeg synes Sophie Elise utviser lite dybde i svarene sine. Hun er rett og slett medgjørlig for å roe ned stormen. Anonymkode: b5f96...d60 7
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #88 Skrevet 19. mars 2019 Jeg synes det er tåpelig at Linnea Myhre dysser ned Kristin Gjelsvik konkretisering av tematikken. Det er viktig at det vises til konkrete eksempler og Kristin var godt forberedt. Man kommer ingen vei ved å snakke for generelt og overordnet om problemet. Utover det er det helt tåpelig at man skal ta en personlig telefon til Sophie Elise og be henne legge ned innlegg. ER_DU_SERIØS? Anonymkode: b5f96...d60 8
SoWhat? Skrevet 19. mars 2019 #89 Skrevet 19. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syns Linnea var moden i debatten, jeg. Syns hun hadde et fint perspektiv på det hele, og det var fint at hun generaliserte debatten. Man kan godt kritisere Myhre for tidligere hendelser, men jeg tenker at hun begynner å bli voksen og innser hvordan influencere faktisk påvirker. Så hands up til henne:) Anonymkode: 794c2...b8b Ok? Hun er jo den som på føringen for å vise at psykiske lidelser var "kult". Den gang da, men ingen selvkritikk på det. Klart hun forsvarer. All den tid hun fremdeles er så psyk. Og gir inntrykk av at det er helt ok uten å gjøre noe. Hvor er en verdi? Fins ikke. Ikke en. Unntatt hun selv for seg selv. Makan til provoserende sjel 🙂 null substans 4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #90 Skrevet 19. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har det slått dere bloggfølgere at verden egentlig ikke er så opptatt av denne bloggverden som dere tror, og at denne bloggverden ikke har den påvirkningen på samfunnet som dere liker å tro? Eller håper at den har.. Man skal ha lite innhold i hverdagen sin for å finne dette interessant, eller være veldig ung. Av alle mine venner og bekjente så vet jeg ikke en eneste gang noen som har diskutert disse bloggene, eller påvirkerne som dere liker å kalle de. Som dere kunne se fra debatten så er de bare en liten gjeng intetsigende substans løse dukker... Anonymkode: 3cc30...e2c nei for SE har jo tross alt bare 734 000 følgere totalt på blogg, snap og youtube. Ingen ungdommer som er interessert i henne vet du.. 🙄 Anonymkode: 0f79c...199 4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #91 Skrevet 19. mars 2019 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Ok? Hun er jo den som på føringen for å vise at psykiske lidelser var "kult". Den gang da, men ingen selvkritikk på det. Klart hun forsvarer. All den tid hun fremdeles er så psyk. Og gir inntrykk av at det er helt ok uten å gjøre noe. Hvor er en verdi? Fins ikke. Ikke en. Unntatt hun selv for seg selv. Makan til provoserende sjel 🙂 null substans Det må du gjerne mene. Jeg kommenterte egentlig bare hvordan hun framstod i debatten, og der synes jeg (min subjektive mening) at hun framstod på en reflektert måte. Og jo, jeg har også syntes at hun har vært noe ensidig tidligere, med veldig fokus på seg selv... Men det er der jeg synes at hun framstod mer voksen i dag og klarte å dra inn flere sider. Vi får være uenige Anonymkode: 794c2...b8b 4
SoWhat? Skrevet 19. mars 2019 #92 Skrevet 19. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det må du gjerne mene. Jeg kommenterte egentlig bare hvordan hun framstod i debatten, og der synes jeg (min subjektive mening) at hun framstod på en reflektert måte. Og jo, jeg har også syntes at hun har vært noe ensidig tidligere, med veldig fokus på seg selv... Men det er der jeg synes at hun framstod mer voksen i dag og klarte å dra inn flere sider. Vi får være uenige Anonymkode: 794c2...b8b Det får vi. Du har like mye rett som meg. Muligens litt mer fordi jeg er såå trøtt etter tre uker med tog og byer og foredrag og faens mas 😄 jeg er nok litt påvirket av det. Sant og si God natt 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #93 Skrevet 19. mars 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er tåpelig at Linnea Myhre dysser ned Kristin Gjelsvik konkretisering av tematikken. Det er viktig at det vises til konkrete eksempler og Kristin var godt forberedt. Man kommer ingen vei ved å snakke for generelt og overordnet om problemet. Utover det er det helt tåpelig at man skal ta en personlig telefon til Sophie Elise og be henne legge ned innlegg. ER_DU_SERIØS? Anonymkode: b5f96...d60 Hvis de er venner, så er det vel tryggest for Linnea å omforme det til noe generelt i stedet for SE konkret. Syntes heller ikke hun hadde noe interessant å tilføre uansett. Anonymkode: 9de0f...560
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #94 Skrevet 19. mars 2019 14 minutter siden, SoWhat? skrev: Ok? Hun er jo den som på føringen for å vise at psykiske lidelser var "kult". Den gang da, men ingen selvkritikk på det. Klart hun forsvarer. All den tid hun fremdeles er så psyk. Og gir inntrykk av at det er helt ok uten å gjøre noe. Hvor er en verdi? Fins ikke. Ikke en. Unntatt hun selv for seg selv. Makan til provoserende sjel 🙂 null substans 👍 Anonymkode: 9de0f...560
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #95 Skrevet 19. mars 2019 Mina Vinje tok debatten med storm! Hun representerte Redd Barna Ungdom på en god måte. Veldig synd at hun ikke fikk mer tid. Skjeggestad forstod ikke poenget og det virker som at hun tenker at problemer forsvinner bare ved å slutte å forholde seg til det. Hvorfor var hun egentlig med i debatten? Anonymkode: b5f96...d60 13
Miss.Wildfox Skrevet 19. mars 2019 #96 Skrevet 19. mars 2019 Kjenner jeg blir provosert av Kristin og lynsjingen hennes. Debatten er viktig å ta, absolutt, men så var det måten å gjøre det på. Hun var ikke snau med Isabel Raad heller. Men det som provoserer meg mest er vel egentlig hvor lite feilfri hun er selv. Utlevering av barn og tredjeparter en en minst like stor og viktig debatt når det kommer til influensere, og her er etikken til Kristin på ville veier. Til å være ei dame som ville leve livet som frivillig barnløs er det imponerende hvordan hun klarer å melke penger ut fra det uplanlagte svangerskapet og den ufødte ungen sitt privatliv. Hvis man først skal sette pekefinger på noen å leke politi her.. 14
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #97 Skrevet 19. mars 2019 12 minutter siden, SoWhat? skrev: Det får vi. Du har like mye rett som meg. Muligens litt mer fordi jeg er såå trøtt etter tre uker med tog og byer og foredrag og faens mas 😄 jeg er nok litt påvirket av det. Sant og si God natt 🙂 Godt mulig ingen har mer rett enn den andre😋 Håper du får roet ned nå og hvilt godt! Natta🤩 Anonymkode: 794c2...b8b 1
Gjest ThotSlayer Skrevet 19. mars 2019 #98 Skrevet 19. mars 2019 Hvis 2500 ungdom nominerte Sophie Elise til denne gullbarbie greia, mens hun har godt over 730 000 følgere, er det da et så stort problem som media skal ha det til? Ikke for å totalt invalidere det hun driver med, for det er jo kritikkverdig. Men ser man på tallene så gir det ikke så mye mening. Selv om ikke alle som blir påvirket er med på å nominere, og man antar at det er mørketall opptil 10 ganger høyere, så er det 25 000 av 730 000. Selv med 20 ganger så er man oppi 50 000 som er ca 7% av alle følgerne hennes. Så spørsmålet mitt er da; er denne kritikken mot Sophie Elise legitim, eller er det bare slik at folk henger seg på fordi de trenger noen å skylde på
dr_zhivago Skrevet 19. mars 2019 #99 Skrevet 19. mars 2019 Latterlig at voksne damer er så forferdelig opptatt av hva andre damer skriver på de ubrukelige bloggene sine. Hvis man får dårlig selvtillit av å se på superretusjerte bilder av en bimbo med kilovis med sminke som har tatt x antall operasjoner for å fikse på utseendet sitt, så må man jobbe med seg selv. Det er ikke enkeltindividers ansvar å ta hensyn til hvordan andre folk kan påvirkes av dem, mener nå jeg. Og hva er egentlig så galt med kosmetiske operasjoner? Det må da være opp til enhvér om de vil benytte seg av det. Det er jo et faktum at noen har mer flaks med utseendet enn andre, og i akkurat dette tilfellet var det vel snakk om tatovering av hodet for å få det til å se ut som hun har mer/tykkere hår. Da er det jo ironisk at ei dame med manke som en løve skal kritisere det 😁 . Så er det kanskje noen foreldre da, som klager over at ungene deres påvirkes av disse bloggerne. Det er viktigere at foreldrene gjør en grundig jobb for å plante trygghet og stabilitet i sjelen til barna sine enn at de krever at verden skal være "snill". For det er nemlig en umulig oppgave å kontrollere alle andre mennesker. Motivér heller barna dine til å drite i hva bloggere mener og gjør. 4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #100 Skrevet 19. mars 2019 2 minutter siden, ThotSlayer skrev: Hvis 2500 ungdom nominerte Sophie Elise til denne gullbarbie greia, mens hun har godt over 730 000 følgere, er det da et så stort problem som media skal ha det til? Ikke for å totalt invalidere det hun driver med, for det er jo kritikkverdig. Men ser man på tallene så gir det ikke så mye mening. Selv om ikke alle som blir påvirket er med på å nominere, og man antar at det er mørketall opptil 10 ganger høyere, så er det 25 000 av 730 000. Selv med 20 ganger så er man oppi 50 000 som er ca 7% av alle følgerne hennes. Så spørsmålet mitt er da; er denne kritikken mot Sophie Elise legitim, eller er det bare slik at folk henger seg på fordi de trenger noen å skylde på Mina Vinje sa at hun hadde fått 2300 nominasjoner siden fredag. Anonymkode: b5f96...d60 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå