AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #121 Skrevet 20. mars 2019 Skal straks se debatten, så leser jeg hele tråden etterpå. Gleder meg! Anonymkode: 01f69...f88
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #122 Skrevet 20. mars 2019 På GOD MORGEN NORGE PÅ TV2 Var også Kristin sammen med en annen blogger jeg ikke husker navnet på. Jeg er ingen bloggleser. Men når jeg hører på Kristin både i dag og i går, så legger jeg merke til en gjennomgående ting. Nemlig hennes måte å snakke på. Språket hennes er dårlig, hun prøver å fremme seg selv på et et tema hun har funnet passende å ta i bruk hersketeknikk på. Hun er lite trenet i å være i debatt elelr kommunikasjon med andre da hun avbryter den som snakker. Holdningen hennes viser også at hun prøver å hevde seg selv, være bedre enn alle andre når hun rakker ned på andre med sitt særdeles dårlige språk. Hun hadde trengt omfattende opplæring og drilling i ordvalg og ordbruk, debatteknikk og kroppsspråk. At unge usikre mennesker skal ha henne som forbilde det er særdeles uheldig. Anonymkode: e7081...26f 6
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #123 Skrevet 20. mars 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: På GOD MORGEN NORGE PÅ TV2 Var også Kristin sammen med en annen blogger jeg ikke husker navnet på. Jeg er ingen bloggleser. Men når jeg hører på Kristin både i dag og i går, så legger jeg merke til en gjennomgående ting. Nemlig hennes måte å snakke på. Språket hennes er dårlig, hun prøver å fremme seg selv på et et tema hun har funnet passende å ta i bruk hersketeknikk på. Hun er lite trenet i å være i debatt elelr kommunikasjon med andre da hun avbryter den som snakker. Holdningen hennes viser også at hun prøver å hevde seg selv, være bedre enn alle andre når hun rakker ned på andre med sitt særdeles dårlige språk. Hun hadde trengt omfattende opplæring og drilling i ordvalg og ordbruk, debatteknikk og kroppsspråk. At unge usikre mennesker skal ha henne som forbilde det er særdeles uheldig. Anonymkode: e7081...26f Hun har ikke dårlig språk, hun er bergensk. verre med Sofie da, hun klarer ikke skrive korrekt en gang. Anonymkode: bb580...fb4 10
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #124 Skrevet 20. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hun har ikke dårlig språk, hun er bergensk. verre med Sofie da, hun klarer ikke skrive korrekt en gang. Anonymkode: bb580...fb4 Har du hørt på henne, eller er du bare blindet av dama? Å være Bergenser er ingen unnskyldning for at man sier "dette her", gjentar seg selv til det kjedsommelige med "dette her" hun har et klassisk dårlig ordvalg. Men man skal gjerne være vant til å høre og lese gode debatanter for å legge merke til dette her? Kanskje også ha topp karakterer i norskfaget og ikke være blindet av bloggerens blogg? Anonymkode: e7081...26f 5
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #125 Skrevet 20. mars 2019 Ja, for i denne sammenhengen er det virkelig språket det er viktig å ta tak i..... Da har en seriøst bomma - evt. går med vilje inn for å avspore en viktig debatt. Det er som kjent svært mye penger i dette, å bevisst gjøre unge mennesker usikre på egen kropp, påføre komplekser og så pushe reklame for skjønnhetsbehandlinger på en måte så det virker som om du bare gjør dem en vennetjeneste - men hey - la oss heller snakke om 'språket' til den som påpeker galskapen i dette.... Sitat Sophie Elise er den som ruver øverst på pengetronen i blogg-Norge. Selv om inntektene hennes ikke nødvendigvis er de høyeste, er det hun som omsetter mest, har mest formue og har en langt større følgerskare enn de andre konkurrentene. [..] Hun er sjef i aksjeselskapet «Sophie Elise» med en omsetning på 4,8 mill. og et overskudd på 3,8 mill. https://www.nettavisen.no/okonomi/her-knuser-utskjelte-sophie-elise-alle/3423624148.html Anonymkode: a56d5...ffa 5
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #126 Skrevet 20. mars 2019 Synes ikke dette var særlig debatt. Når de begynte bli uenige byttet de over til han mannen og dama om plastikk kirurgi. Anonymkode: 0d0e5...68f 2
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 20. mars 2019 #127 Skrevet 20. mars 2019 13 timer siden, SoWhat? skrev: Ok? Hun er jo den som på føringen for å vise at psykiske lidelser var "kult". Den gang da, men ingen selvkritikk på det. Klart hun forsvarer. All den tid hun fremdeles er så psyk. Og gir inntrykk av at det er helt ok uten å gjøre noe. Hvor er en verdi? Fins ikke. Ikke en. Unntatt hun selv for seg selv. Makan til provoserende sjel 🙂 null substans Når ble det negativt å jobbe for åpenhet og normalisering av psykiske vansker? Jeg synes det er tøft at noen tørr å ta steget med å dele hvordan de egentlig har det på innsiden. Det krever mye mot.
SoWhat? Skrevet 20. mars 2019 #128 Skrevet 20. mars 2019 2 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Når ble det negativt å jobbe for åpenhet og normalisering av psykiske vansker? Jeg synes det er tøft at noen tørr å ta steget med å dele hvordan de egentlig har det på innsiden. Det krever mye mot. Det er ikke negativt altså. Men jeg tenker påvirkning. Snakk gjerne om psykiske lidelser! Jeg leser om sånt selv og føler jeg lærer av det. Virkelig. Men ikke heele tiden! Ikke dyrk det. Det er det jeg mener. Det er ikke noe å stå etter. Mange vil være som sine idealer. Det må de som er idealer ta mer ansvar for syns jeg. 1
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 20. mars 2019 #129 Skrevet 20. mars 2019 4 minutter siden, SoWhat? skrev: Det er ikke negativt altså. Men jeg tenker påvirkning. Snakk gjerne om psykiske lidelser! Jeg leser om sånt selv og føler jeg lærer av det. Virkelig. Men ikke heele tiden! Ikke dyrk det. Det er det jeg mener. Det er ikke noe å stå etter. Mange vil være som sine idealer. Det må de som er idealer ta mer ansvar for syns jeg. Enig i at det er viktig å snakke om det, uten å dyrke det. Likevel, hvem vil ha en psykisk lidelse fordi idolet sitt har det? Det høres helt hinsides ut. Hvis en person jeg er glad i har bipolar lidelse eller anoreksi, så har jeg ikke lyst på den samme sykdommen. Da er jeg glad for at jeg slipper, og prøver å støtte personen der jeg kan. Psykiske lidelser er ikke kult.
SoWhat? Skrevet 20. mars 2019 #130 Skrevet 20. mars 2019 1 minutt siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Enig i at det er viktig å snakke om det, uten å dyrke det. Likevel, hvem vil ha en psykisk lidelse fordi idolet sitt har det? Det høres helt hinsides ut. Hvis en person jeg er glad i har bipolar lidelse eller anoreksi, så har jeg ikke lyst på den samme sykdommen. Da er jeg glad for at jeg slipper, og prøver å støtte personen der jeg kan. Psykiske lidelser er ikke kult. Hm. Sjekk ut hvor mye idealer påvirker en 🙂 for det gjør de. Mest mot unge da, og det opptar meg. Det er ikke sånn at hun kommer med gode råd eler hjelp til selvhjelp så og si. Hun bare konstanterer og...demonstrerer. Det blir feil altså. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #131 Skrevet 20. mars 2019 23 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Når ble det negativt å jobbe for åpenhet og normalisering av psykiske vansker? Jeg synes det er tøft at noen tørr å ta steget med å dele hvordan de egentlig har det på innsiden. Det krever mye mot. Jeg tror du må være en av de mest naive menneskene på KG. Tror du ikke SE spiller på de "psykiske lidelsene" sine for å få flere klikk og følgere? Du må seriøst slutte å la deg rive med så snart noen sier de har en psykisk lidelse og omfavne de med all din kjærlighet. Alle som føler seg litt redd, litt nedfor, litt engstelig, litt.... er ikke psyke. Det er helt normale reaksjoner til absolutt alle mennesker på denne jordkloden. Hilsen, litt brekt bein og litt knekt arm Anonymkode: 3cc30...e2c 13
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 20. mars 2019 #132 Skrevet 20. mars 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror du må være en av de mest naive menneskene på KG. Tror du ikke SE spiller på de "psykiske lidelsene" sine for å få flere klikk og følgere? Du må seriøst slutte å la deg rive med så snart noen sier de har en psykisk lidelse og omfavne de med all din kjærlighet. Alle som føler seg litt redd, litt nedfor, litt engstelig, litt.... er ikke psyke. Det er helt normale reaksjoner til absolutt alle mennesker på denne jordkloden. Hilsen, litt brekt bein og litt knekt arm Anonymkode: 3cc30...e2c Jeg kan gjerne ta på kappen at jeg er naiv. Jeg tror veldig godt om folk. Jeg tenker det er bedre å møte folk med kjærlighet fremfor mistenksomhet og spekulasjoner. Jeg vet at SE ikke har 16 psykiske lidelser, men ser tydelig også ei jente som sliter. Synes hun har bedrevet mye selvdiagnostisering samtidig som jeg ikke er psykologen hennes og kjenner henne godt nok til å bevise eller motbevise det hun sier. Istedenfor å mistro henne tenker jeg at jeg vil høre det hun har å si, og la psykologene ta seg av diagnostiseringen. Jeg ønsker at hun skal få hjelp til å få det godt med seg selv. At hun har slitt mye er veldig tydelig, og det er svært vondt å se.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #133 Skrevet 20. mars 2019 Med denne debatten fører det med seg mye negativt. Og da tenker jeg ikke på det Sophie Elise kommer med på bloggen sin. For det første så får vi flere "snowflakes", unge som verken kan ta ansvar for sine egne handlinger eller tenke selv, og heller blir beskrevet som en masse som ikke kan ta sine egne avgjørelser og som må beskyttes for enhver pris. Kroppspress har det alltid vært, forskjellen er at nå er det så press på det fra spesielt feminister at folk med mye fett på kroppen er like fint. Ut fra dette kommer kroppspositivister, og mange som skal tale deres sak. At kropp er fint uansett, problemet med dette er at det slår mye verre ut. Idealet er å være slank, det er det som ser best ut, det er ikke minst sunnere, og fra naturens side med gunstig. Det er veldig tabu og lite politisk korrekt å si i dag, men det er nå slik det er. Når man da får folk som skal fremme de usunne idealene, tror man virkelig at unge jenter tenker: "YES! Så bra! Det er som å se kroppen min!" Nei, de fleste tenker at slik vil man hvertfall ikke se ut og det tror jeg er mer skadelig enn all verdens veltrente babes på instagram og influencere, istedet får å få et mål, begynne å trene og spise sunt så får man "Neida,, du er like mye verdt selv om du er feit og utseendet ditt ikke er så fint". Hva er mest motiverende? Man må heller ikke undervurdere yngre, og de trenger å tenke, skaffe egne verdier, prøve og feile, som sagt i debatten så tror jeg alt dette er et symptom på noe mye større enn bloggere og influencere. Om unge jenter får lyst til å ta silikon, eller operere rumpa si når de er 18 år og myndige fordi xxxxx gjorde det; kjør på! Man må da være ansvarlig for egne valg, og klarer man ikke det og velger å tro blindt på influensere, vel... Da spår jeg at de snart har et mye større problem ved å tilpasse seg verden og takle realitetene, og der kommer vel eksplosjonen av psykisk syke de siste årene inn, men det er en annen historie. Personlig tror jeg alle de kompleksene unge har i dag kommer fra alt annet enn norske influencere som reiser til Tyrkia for å operere en rumpe som sagger om ti-tjue år. Sophie Elise får jo inspirasjon fra et eller annet sted hun også. Man må slutte å sette pekefingeren overalt, og heller se et større bilde. Folk skal være så fordømt politisk korrekt og hårsåre i dag at vi snart alle går å roper "NOK ER NOK!" uten å vite hva som er nok... Anonymkode: 3c911...0cf 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #134 Skrevet 20. mars 2019 Det er langt fra tydelig at hun sliter reelt vil jeg påstå. Ingen person med så mange diagnoser kan ha et så innholdsrikt liv, med farting og press som det hun har. Hun lurer deg, og alle andre godtroende / naive trill rundt for å tjene penger. Ikke noe mer spennende enn det. Det som er enda mer trist er at hun får andre til å tro at de har en psykisk sykdom bare fordi de er litt nedfor, litt redd.. I stedet for å fronten at det er helt normal reaksjoner Hilsen litt brekt bein, og kanskje litt brekt fot Anonymkode: 3cc30...e2c 5
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #135 Skrevet 20. mars 2019 Reagerte på noe SE fortalte i går. Hun sa at hun hadde spurt Kristin om hun burde være ærlig og åpen om rumpe-operasjonen. Kristin hadde sagt at det burde hun absolutt ikke være. Senere så tar Kristin henne og henger SE ut offentlig for å lyve om operasjonen. Damn if you do. Damn if you dont. Anonymkode: de926...31e 5
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #136 Skrevet 20. mars 2019 nå var det Sophie Elise som vant debatten da. Anonymkode: 31c8c...559 6
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 20. mars 2019 #137 Skrevet 20. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Reagerte på noe SE fortalte i går. Hun sa at hun hadde spurt Kristin om hun burde være ærlig og åpen om rumpe-operasjonen. Kristin hadde sagt at det burde hun absolutt ikke være. Senere så tar Kristin henne og henger SE ut offentlig for å lyve om operasjonen. Damn if you do. Damn if you dont. Anonymkode: de926...31e Dette reagerte jeg også på. Hun får kritikk for å skrive om operasjonen, men også for å ikke skrive om den. Hva skal hun gjøre da? Være åpen eller lukket?
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #138 Skrevet 20. mars 2019 Forstår ikke helt tankegangen til Kristin og andre som er helt enige i det hun sier. Hun vil at barn og unge skal ha gode forbilder. Men hva er et godt forbilde? Er Kristin et forbilde som offentlig går til angrep på en person? Er veldig sikker på at INGEN gråter seg i søvn på grunn av at Sophie Elise har fortalt om sine komplekser. Unnskyld meg men hvis man blir så påvirket av en blogger/influenser så må man nesten unfollowe. Jeg følger sophie Elise selv men leser ikke bloggen. Jeg hadde ikke fått med meg at hun hadde tatovert «hårstrå» på hodet, før Kristin gikk ut og sa det. Uansett så får ikke jeg lyst til å tatovere hodebunnen bare fordi sophie Elise gjorde det. Det virker ganske sykt ja, men la folk få gjøre hva de vil. Kristin sa at sophie Elise hadde uttalt at hun hadde sluttet helt med plastiske inngrep rett etter at hun hadde operert rumpa si. Sophie svarer at hun faktisk hadde spurt Kristin om hun skulle gå ut med dette, da varte Kristin «nei». Altså skal man holde kjeft om inngrep man har gjort da? Blir feil det også. Da får jo hvertfall unge et unaturlig bilde av hvordan en «naturlig» kropp ser ut. Skulle hun bare sagt «jeg har bare trent jeg så det er sånn jeg fikk en så stor rumpe» Unge jenter, gutter, menn og gamle klarer faktisk å tenke selv. Det er få som har et forbilde som de ser så opp til at de vil gjøre alt de gjør. Som sagt, dårlig selvtillit handler ikke KUN om det Sophie Elise legger ut. Det ligger så mye mer bak det enn det en person snakker om. Anonymkode: 3fa74...35f 4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #139 Skrevet 20. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Reagerte på noe SE fortalte i går. Hun sa at hun hadde spurt Kristin om hun burde være ærlig og åpen om rumpe-operasjonen. Kristin hadde sagt at det burde hun absolutt ikke være. Senere så tar Kristin henne og henger SE ut offentlig for å lyve om operasjonen. Damn if you do. Damn if you dont. Anonymkode: de926...31e ja hva skal de gjøre da? De får kjeft om de snakker om et inngrep og hat hvis de ikke gjør det Anonymkode: 3fa74...35f 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #140 Skrevet 20. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Reagerte på noe SE fortalte i går. Hun sa at hun hadde spurt Kristin om hun burde være ærlig og åpen om rumpe-operasjonen. Kristin hadde sagt at det burde hun absolutt ikke være. Senere så tar Kristin henne og henger SE ut offentlig for å lyve om operasjonen. Damn if you do. Damn if you dont. Anonymkode: de926...31e Nei, man er ikke "damned" uansett hva. Alternativet her er jo å holde rumpa si for seg selv, og det er sikkert det Kristin mente at var det rette. Kristin kritiserte at SE satt med nyoperert rumpe og gråt og la ut om at disse plastiske inngrepene hun ble kritisert for, var gjort for flere år siden. I tillegg hintet hun vel sterkt til at rumpa var naturlig og var kommet i forbindelse med vektoppgang og trening (hun gikk vel opp over 10 kg i vekt på det tidspunktet.) Anonymkode: 89504...969 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå