AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #1 Skrevet 19. mars 2019 Hei! Har lenge prøvd å selge flere designervesker på apper son finn og tise, uten noe særlig respons. Opplever at folk stiller masse spørsmål, men aldri viser noe interesse for å faktisk komme å se på vesken/inngå en handel, andre ganger opplever jeg at folk er direkte uhøflige. Har stadig vekk fått meldinger fra folk som bokstavelig talt krever at jeg skal gå ned halve prisen på en vare fordi det er det de kan betale meg? Altså, jeg er åpen for bud, for all del, men så lenge det gjøres innenfor rimelighetens grenser og på en fin måte, men enkelte eier jo ikke høflighet i det de trykker på tastene og sender avgårde en melding. Flere som opplever det slikt? Har fått solgt noe Louis Vuitton silkeskjerf og Hermes hansker pluss smykker, men veskene mine er det nesten ingen bud å komme på, ser også i dag at de aller fleste velger heller å spare noen måneder ekstra og heller kjøpe helt nytt fra butikken, så er redd den trenden med å kjøpe "brukt" har falt ut litt, eller er det bare meg? Del gjerne tips om steder det er mulig å faktisk fortsatt få solgt designerartikler. Anonymkode: bf9cc...707
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #2 Skrevet 19. mars 2019 Du må nok senke prisen Anonymkode: d0fc7...346 5
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #3 Skrevet 19. mars 2019 Mange er frekke på kjøp/salg-steder. Grunnen til lite respons på veskene er nok prisen. Det kan hende de er verdt prisen du har satt, men igjen, dyre vesker er det ikke alle som kan/prioriterer å kjøpe. Anonymkode: ee00f...279 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #4 Skrevet 19. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange er frekke på kjøp/salg-steder. Grunnen til lite respons på veskene er nok prisen. Det kan hende de er verdt prisen du har satt, men igjen, dyre vesker er det ikke alle som kan/prioriterer å kjøpe. Anonymkode: ee00f...279 Ja, jeg føler at det også er nok prisen. Men igjen så føler jeg at jeg taper mer på å selge de for en lavere pris enn å beholde de selv Anonymkode: bf9cc...707
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #5 Skrevet 19. mars 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg føler at det også er nok prisen. Men igjen så føler jeg at jeg taper mer på å selge de for en lavere pris enn å beholde de selv Anonymkode: bf9cc...707 Hvis det er veldig dyre vesker hjelper det ikke å senke prisen noen tusen. Veldig få gidder å kjøpe en brukt veske til over 8000 - 9000 kr. Da kjøper man heller ny. Chanel er vel det eneste unntaket her, samt noen populære modeller fra LV. Jeg har god erfaring med å selge vesker for mellom 3000 og 6000. Anonymkode: 66640...0fa
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #6 Skrevet 20. mars 2019 Jeg har kjøpt flere brukte designer-vesker, og sier som de andre her at alt handler om prisen. Jeg ser at flere legger ut brukte vesker til 2/3 eller 3/4 av ny pris (og ofte til og med bare noen hundrelapper billigere enn ny!!) Da blir det selvsagt helt uaktuelt for meg å kjøpe vesken brukt, da kan jeg like gjerne spare en måned til og kjøpe den ny. Hvorfor skal jeg gidde å kjøpe en brukt veske til f.eks 5000 kr hvis den koster 7000 ny? Da har altså du fått ha en helt ny designerveske i flere måneder eller år for 2000 kr, mens jeg betaler 5000 for en brukt? Det henger jo ikke på greip, derfor gidder jeg aldri betale mer enn maks 50 % av ny pris for designer-vesker. Videre kjøper jeg heller ALDRI designer-vesker uten kvittering. Har du ikke kvittering, er vesken verdt null og niks for meg. Jeg har sett fakes av mange av de mest populære veskene som har vært EKSTREMT godt utført. Jeg er godt trent i å spotte fakes, men selv jeg kunne ha risikert å bli lurt av noen av de jeg har sett. Derfor: ingen kvittering, ikke noe salg (til meg). Anonymkode: 698bd...94f 4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #7 Skrevet 20. mars 2019 For at jeg skal kjøpe en brukt veske må prisen være betydelig redusert, OG det må være kvittering! Det finnes så mange falske vesker, og så mange uredelige folk, så helt uaktuelt å kjøpe en dyr veske bare litt billigere, og risikere å sitte med en kopi. Anonymkode: 8c133...961
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #8 Skrevet 20. mars 2019 Du priser for høyt. Tommelfingerregelen er at ting bør være på halv pris, når det er brukt. Som du sier selv, hvis prisdifferansen er for liten kan man like gjerne kjøpe nytt. Anonymkode: a4c29...9ca 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #9 Skrevet 20. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du priser for høyt. Tommelfingerregelen er at ting bør være på halv pris, når det er brukt. Som du sier selv, hvis prisdifferansen er for liten kan man like gjerne kjøpe nytt. Anonymkode: a4c29...9ca Tommelfingerregel? I prinsippet kan man vel selge vesken dyrere enn i butikk også. Anonymkode: bf9cc...707 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #10 Skrevet 20. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tommelfingerregel? I prinsippet kan man vel selge vesken dyrere enn i butikk også. Anonymkode: bf9cc...707 Dersom du skal klare å selge en veske dyrere enn i butikk må den være gått ut av produksjon eller være limited edition slik at den ikke er å få kjøpt lengre, og det må være en populær modell mange har veldig lyst på. En brukt veske er et dårligere produkt enn en ny veske, og hvis man ikke føler at man virkelig sparer på å kjøpe den brukte vil man heller ha en helt ny. Kvittering eller annet bevis for at vesken er ekte er selvfølgelig også viktig, dersom selger ikke har det må prisen enda mer ned. Den ekstra reduksjonen er for å kompensere kjøperen for risikoen for at varen ikke er ekte. Anonymkode: a880c...8b9 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #11 Skrevet 20. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom du skal klare å selge en veske dyrere enn i butikk må den være gått ut av produksjon eller være limited edition slik at den ikke er å få kjøpt lengre, og det må være en populær modell mange har veldig lyst på. En brukt veske er et dårligere produkt enn en ny veske, og hvis man ikke føler at man virkelig sparer på å kjøpe den brukte vil man heller ha en helt ny. Kvittering eller annet bevis for at vesken er ekte er selvfølgelig også viktig, dersom selger ikke har det må prisen enda mer ned. Den ekstra reduksjonen er for å kompensere kjøperen for risikoen for at varen ikke er ekte. Anonymkode: a880c...8b9 De veskene jeg selger har gått opp flere tusen i pris siden jeg kjøpte de, så jeg selger den dyrere enn hva jeg betalte de for, samt som de fortsatt er rimeligere enn butikkpris. Grunnet til at jeg kommenterte innlegget ditt er fordi det ikke fins noe «regler», for hvordan prising på brukthandel skal foregå Anonymkode: bf9cc...707
Gjest Solsmil Skrevet 20. mars 2019 #12 Skrevet 20. mars 2019 Ja, folk kjøper absolutt brukte vesker. Jeg har selv solgt flere. Men det handler som mange andre her sier om pris. Nå vet jeg ikke hvilke vesker du prøver å selge, og hvilken pris du har lagt deg på, men ingen gidder å kjøpe en brukt veske til 8000 hvis den koster 8500 eller 9000 kroner ny. Det sier seg selv. Du kan jo prøve å tenke på selv hva som ville gjort at du skulle kjøpe en brukt veske? Det er alltid en liten risiko ved bruktkjøp, derfor bør prisen avspeile risikoen. om du feks mangler kvittering vil dette dra ned verdien betydelig, og om du har både kvittering, dustbag og eske vil det være et pluss. Ellers vil det også være av betydning hvilken veske det er (merke, modell og farge). Populære vesker i nøytrale farger er naturlig nok lettere å selge, og du kan ta høyere pris. Om du har kjøpt en louis vuitton og preget den med monogramet ditt, vil den være nesten verdiløs. Ellers vet jeg ikke hvor lenge du har prøvd å selge, men min erfaring er at det kan ta tid å finne riktig kjøper, gjerne flere måneder. Men populære vesker vil som sagt være lettere å få solgt, og gå raskere. Det er ikke sikkert at du trenger å gå ned til så mye som halv pris, men det kommer som sagt ann på merke, modell, om du har kvittering og ikke minst hvor mye vesken er brukt. Om vesken er en del brukt (selv om den er pent brukt), vil du måtte regne med å halvere prisen. Hvis du for eksempel har en veske som kostet 14 000 kr ny, og den er minimalt brukt, og fremstår som ny, du har kvittering og alt i orden, vil du kanskje kunne få 10 000 for den, forutsatt at det er en populær veske.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #13 Skrevet 20. mars 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tommelfingerregel? I prinsippet kan man vel selge vesken dyrere enn i butikk også. Anonymkode: bf9cc...707 Når du sier at det gjelder vesker som er i salg nye i butikk, for en litt høyere pris kan vi jo holde oss til det premisset i tråden. Utgåtte og begrensede varer blir jo noe helt annet. Anonymkode: a4c29...9ca 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #14 Skrevet 20. mars 2019 Jeg hadde aldri kjøpt en brukt veske. Kanskje kvinnfolket har fraktet de skitne, brukte trusene sine og snørrfiller i vesken. Æsj. Anonymkode: 64df2...e3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå