Gå til innhold

Skal jeg bare flytte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min har en sønn på snart 21 år som krever sitt. Stjeler, kontakt med politi - «alltid der det skjer», rus. Han har bodd fast hos mor et par mnd. Han tar noen ekstra vakter i butikk, men ellers ingen planer for fremtiden.

Nå kaster hun han ut. Jeg sier nei til at sønnen skal bo hos oss fast, far jobber mye overtid/helger osv. Sønnen gjør ingenting hjemme, rydder ikke etter seg engang. Jeg har sagt ja til annen hver uke (som hans yngre datter er) eller at han får klare grenser og begynner å bidra hjemme som en voksen. 

Jeg har også en sønn å ta hensyn til, han er tenåring, men likevel så ønsker jeg ikke at han skal bli utsatt for rusa mennesker, politi på døra og krangling stadig vekk.

Nå er moren kjempe sint på meg. Snakker stygt om meg til min mann og hans sønn. Ingen av foreldrene ønsker at han skal flytte for seg selv. For de er redd det går galt med han hvis han gjør det.

Noen med erfaringer? Jeg vurderer sterkt å bryte ut av alt. Foreldrene snakker ikke til han/setter grenser. Så jeg kan feks ikke be han henge opp et håndkle etter han har dusjet uten at det blir sure miner.

Anonymkode: e1717...1cf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som gutten trenger å bli sett og satt grenser for, men da MÅ far være med. Dette er en stor jobb. Orker du denne krigen? 

Det å flytte fra hverandre er jo ikke dumt. Dere kan være særboere til ting har roet seg. 

Anonymkode: 70c23...f6c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du kan bare flytte.

Men jeg syntes det er særs spesielt at moren forventer at du skal la han bo hos dere fast når hun ikke takler å ha han boende hos seg selv :klo: 

Han er 21 år, dvs. burde han bo for seg selv. Foreldrene har gjort sitt, og det å bo hjemme hos moren har tydeligvis ikke hjulpet stort, ergo er det ikke stort mer dere kan gjøre. Moren bør likevel la han bo hjemme fram til en fastsatt dato, slik at han har mulighet til å skaffe seg fulltidsjobb eller begynne å studere slik at han kan skaffe seg et eget sted å bo.

Dersom «barnet» var umyndig ville jeg syntes fet var urimelig av far å ikke ta sin tørn med å la han bo hos seg. Men i og med at «barnet» er 21 bør de gi slipp, og innse at dersom han har tenkt til å kjøre livet sitt i grøfta så kommer han til å gjøre det uansett hvor han bor.

Anonymkode: 3d26e...6d3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har han ikke greid å oppdta den forvokste drittungen sin. Greier han det aldri. Gi et ultimatum. Deg eller drittungen må ut. 

Anonymkode: 02bc7...c60

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Moren orker ikke barnet sitt selv og kaster han ut - og snakker stygt om deg til din mann og barnet?

Altså... 😅 at du gidder. 

Anonymkode: adf54...e4d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i mange år, så jeg vet jo egentlig at ting ikke bare blir bra nå heller. 

Far vil ikke at vi skal bli særboere, og begge foreldrene mener at jeg bør stille opp. Ingen tar initiativ til å prate om det/sette oss sammen og legge felles plan.

AnonymBruker
Skrevet

Han er da 21 år, da får han vel finne seg ett annet sted å bo. Ellers så får han sove på en benk i parken. 

Det er iallefall bare tull fra begge foreldrene sin side at du skal stille opp! De får da for f*n ta dette selv. 

Jeg hadde flytta ut om de skal være så jævla vrange.

Anonymkode: 1ac5c...adc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ditt ansvar er i hovedsak ovenfor ditt barn. Jeg vil tro at det este for ditt barn er å slippe å bli eksponert for dette, særlig når foreldrene til 21 åringen ikke makter å sette grenser for ham.

Jeg hadde flyttet ut om jeg så var barnløs. Jeg ville ikke funnet meg i å leve med noen som har så lite respekt for meg at de mener det hadde vært greit å dumpe noe sånt på meg. Det hadde vært noe annet om det var tak i far, og han selv sørget for å sette grenser for 21 åringen. Grenser for 21 åringen er etter min mening både for 21 åringens skyld,og for å unngå at de som bor med ham skal måtte forholde seg til rus,og kriminalitet, og/eller måtte gå å rydde etter ham.

Anonymkode: 7bc96...996

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår at dette er tøft for foreldrene, og de føler seg sikkert maktesløse. Men når jeg føler det er stikk i strid ift hvordan jeg hadde håndtert det, blir det veldig vanskelig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når foreldrene ønsker at han ikke skal bo alene, må de da ha en plan for hvordan få ham på rett kjøl hvis han bor hjemme? Skal han bare seile sin egen sjø hjemme, så blir det da det samme. Hva er bedre for ham hjemme? Hvorfor? Hvordan skal det skje? 

Anonymkode: 20591...780

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...